Veréb Tamás:
„Néha azt kívánom, bár minden nap lenne egy koncertem!”
VERÉB TAMÁS 9 ÉVESEN SZERETETT BELE ELŐSZÖR A SZÍNHÁZI ÉLETBE, DE AHOGY FOGALMAZOTT, „MÁR ELŐTTE SEM VOLT KÉTSÉG, HOGY MŰVÉSZ SZERETNE LENNI.” EMELLETT TAVALY ÓTA „SPARROW” NÉVEN TEVÉKENYKEDIK A ZENE VILÁGÁBAN, ÉS REMÉLI, 2023 SOK MINDENT TARTOGAT SZÁMÁRA EZEN A TÉREN IS.
16 KÖZEL 20-25 FŐSZEREPET JÁTSZOTTÁL AZ OPERETTSZÍNHÁZAS IDŐSZAKOD ALATT. EZEK KÖZÜL MELYIK SZÁMODRA A LEGKEDVESEBB?
Úgy vélem, szerencsés vagyok, mert előadóművészként már most szép pálya van mögöttem, amiért nagyon hálás vagyok a sorsnak. Sok olyan szerepet játszhattam már a kezdetektől, ami álomszerepem volt, például Rómeót, Mozartot, nagy, zenés színházi ikonokat, amik nagyon jól mutatnak egy önéletrajzban, meg persze élmény eljátszani őket. Az utóbbi években a két kedvenc szerepem az a Puskás a musicalben való alakításom Puskás Öcsiként, illetve a Kőszívű – A Baradlay-legenda című musicalben Baradlay Jenő szerepe. A kettő teljesen különböző, bizonyos szempontból mégis valahol nagyon is hasonlít a lélektanuk egymáshoz. Mindkettő nagyon érző, csupaszív ember, olyan magyar hősök, akik – ha az egyikőjük csak fiktíven is – szerettek volna olyan részesei lenni ennek a világnak, hogy azt előre is tudják vinni.
PUSKÁS FERENC A MAGYAR KÖZÉLET EGYIK IKONJA, HOGYAN KÉSZÜLTÉL A MEGFORMÁLÁSÁRA?
Nagy könnyebbség volt, hogy róla nem csak könyvekben lehet olvasni, mint például Petőfiről, hanem van róla kép– és videóanyag is, amikor nem csak focizni látja az ember, hanem például interjú közben. Hallani lehet, hogy hogyan beszél, hogyan bánik az emberekkel maga körül. Ez lehetővé teszi, hogy odafigyelhessek az olyan apró részletekre, mint például a hangsúly, az arckifejezések, amik színesíteni tudnak egy előadást. Nem mellesleg engem is jó érzéssel tölt el, ha legbelül úgy érzem, Öcsi bácsi is így csinálta volna. Persze nagy súlya volt annak, hogy ennyire híres személyről van szó, de sokkal jobban szeretem az ilyen feladatokat, mintha mindegy lenne, hogy hogyan játszok el egy szerepet. Van egyfajta tétje, hogy az emberek milyen érzésekkel állnak fel az előadás végén, ezért is tartom fontosnak, hogy minél jobban átéljük a helyzeteket.
SZERINTED MIÉRT EKKORA SIKER A PUSKÁS A MUSICAL?
Ami a fő mozgatórugója, az nyilván Öcsi bácsi jelenléte és főszerepe. Nem csak az a feladatom, hogy eljátsszam ezt a szerepet, elénekeljem a dalokat, hanem az egyik legfontosabb például, hogy csapatommal, az „Aranycsapattal” tényleg úgy viselkedjek, mint az előadás csapatkapitánya. Ha ezt nem tudnám megtenni, akkor az nagy hatással lenne az előadás kimenetelére, amit a nézők is éreznének. Szerencsére mindig teltháznak és értő közönségnek játszhatunk. Van egy olyan szokásunk, hogy az előadás előtt mindig összegyűjtöm a csapatot az „összetartásra”. Ez úgy néz ki, hogy összetalálkozunk az egyik öltözőben, és mind a 11 ember összekarol, elcsendesedik 5-10 másodpercre. Szoktam mondani pár bátorító szót, megszorongatjuk egymás vállát, visszaszámolok, majd mindenki egyszerre ordít fel, hogy „Aranycsapat!”. Ezt egyébként sokszor a nézőtéren is hallani lehet. Ez a kis hagyományunk úgymond egységkovácsoló pillanata az előadásnak, mert enélkül szerintem csak a színpadon találkoznánk, valódi csapatszellem nem lenne.
TAVALY ÓTA SPARROW NÉVEN ZENÉLNI IS ELKEZDTÉL. HOGY FÉR MEG EGYMÁSSAL A SZÍNPADI ÉS A ZENEI KARRIERED?
A színház mellett régóta nagy szerelmem a zene. Zenés darabokban játszom, és már egészen tinédzser korom óta szerettem popdalokat énekelni, covereket készíteni. A Sztárban sztár után lehetőséget kaptam, hogy megcsináljam az első dalomat, ami már nem Puskás Ferenc dala, vagy Rómeóé, hanem az enyém, amiben önmagam lehettem. Habár azt a dalt nem én írtam, az volt az első olyan lehetőség az életemben, amikor én úgy állhattam ki a színpadra, hogy teljesen magamat adtam. Bevallom, hogy ez egy olyan élmény volt, hogy azóta sokkal kevesebb színházi produkciót vállalok. Csak a két kedvenc szerepemben lehet látni. Vállalhatnék ennél többet, de az utóbbi időben a mérleg kicsit átbillent a zene felé. Az egy megkérdőjelezhetetlen élmény, és feltölt energiával, amikor bemutatom a saját dalaimat és a közönség ezt értékeli. Ilyenkor azt kívánom, bár minden nap lenne egy koncertem! Idén egy új oldalamat mutatom meg, egy albummal készülök. Próbálok majd arra koncentrálni, hogy akár már a tizenéves korosztályt és a fiatalokat is megszólítsam olyan saját dalokkal, amik maibbak, a jelenlegi életem történéseiből íródnak, sokkal szókimondóbbak, mint a korábbi dalaim, vagy egy színházi mű.
MIÓTA KÉSZÜLSZ ERRE A VÁLTÁSRA?
Ezt a fejezetét az életemnek már kinyitottam pár évvel ezelőtt, de valahogy úgy éreztem, nem volt meg a bátorságom és a kellő indíttatásom hozzá. Most végre elértem oda az életemben, hogy kész vagyok erre több időt és energiát szentelni. Úgy vélem, a tudatos gondolkodásmódom az, ami leginkább segített ennek a megvalósításában. Van egy elméletem, miszerint általánosságban jellemző az emberekre, hogy ülnek egy kád vízben, ami régóta langyos, de amíg jéghideg nem lesz, nem szállnak ki belőle. Legyen ez annak a metaforája, hogyha az ember az élet bármely területén elakad, hajlamos lesz arra, hogy ez addig fajuljon, ameddig már kénytelen lépni. Néha nagyon nehéz fenntartani ezt a gondolkodásmódomat, ezt bevallom, de hatalmas segítség nehéz időkben. 25 évesen meghoztam a legnagyobb döntésemet, és kiléptem az Operettszínházból 6 év után, akkor, mikor elkezdtek lekerülni olyan darabok a repertoárról, amikben főszerepeket játszottam. Nem akartam megvárni, amíg ebben tönkre megyek lelkileg és művészileg is, így léptem. Ez egy nagyon komoly tudatossági döntés volt, mert saját magamért hoztam meg, hogy egy jobb helyzetbe kerüljek.
MENNYIRE FONTOS, HOGY EZ A GONDOLKODÁSMÓDLÁTSZÓDJON A SZÍNPADON IS?
Igyekszem az alapján is megválasztani a lehetőségeimet szerepek tekintetében, hogy belül úgy valóban önazonosnak érezzem azt, ahogy a karakter cselekszik. Így szeretek legjobban a színpadon állni. Ilyenkor nem csak az adott karakter van a színpadon, hanem én magam és a gondolataim is. Hiába ugyanazt a szöveget mondom minden egyes alkalommal, mindig mást gondolok róla. Talán ettől ilyen szép a színház.
(Bálint Boglárka)
VERÉB TAMÁST MEGNÉZHETED MÁJUSBAN A SZÍNPADON IS!
A Kőszívű – A Baradlay-legenda előadásban Baradlay Jenőként május 21-én a budapesti Erkel Színházban láthatod.
Előtte exkluzív programmal várnak a szervezők: bizonyára elgondolkodtál már, vajon mi zajlik a színfalak mögött egy-egy előadás előtt, alatt vagy után. A MusicalNeked csapata most betekintést enged a kulisszák mögé is. A különleges backstage bejáráson Szabó László, a Puskás, a musical és a Kőszívű – A Baradlay-legenda producere és egy meglepetésvendég színművész kalauzol végig az előadás rejtett zugain. A backstage bejárások május 19-20-21-én lesznek több időpontban is.
Az előadásra és a backstage bejárásra is a koszivumusical.hu oldalon vásárolhatsz jegyet.
A Puskás musicalt szintén az Erkel Színházban nézheted meg május 19-én és 20-án. Ehhez az előadáshoz is kapcsolódik backstage bejárás május 19-20-21-én több időpontban.
Az előadásra és a backstage bejárásra is a puskasmusical.hu oldalon vásárolhatsz jegyet.