Page 41 - 01.pdf
P. 41
FOGYASSZ OKOSAN!
Találkozhatunk még az előleg fogalmával
is, ha szállást veszünk igénybe. Ez
tulajdonképpen a vételár vagy szolgáltatási
díj első részlete, ennek megfelelően, ha
meghiúsul az utazás, akkor visszajár.
Érdemes említést tenni a napjainkban népszerű
Airbnb, vagy más szállásfoglalással foglalkozó
foglalási rendszerről is (Szállás.hu, Booking.
com stb.). Ezek olyan online platformok, melyre
bárki számára ingyenes a regisztráció, s privát
személyek, vagy üzemeltetők adhatnak ki
szobákat, lakásokat, házakat rövidebb-hosszabb
időszakokra, jellemzően néhány napra. Mivel ez
is egy professzionális, szállást nyújtó portál, itt
is azt fontos megnézni, hogy milyen lemondási,
Ugyanakkor a szakértő azt is hangsúlyozza, foglalási és viselkedési szabályok vannak az
hogy nekünk utazóként, fogyasztóként is adott szálláshelyen. A járvány kitörése óta ismét
felelősséget kell vállalnunk foglalásunkért, s jelentősen megnőtt azon szálláshelyek száma,
meg kell értenünk a szállásadó szemszögét, melyeket akár pár nappal az érkezés előtt is
aki, ha tömegesen kap lemondásokat az le lehet mondani – mondta el Siklósi Máté.
utolsó pillanatban, komoly bevételtől
eshet el, s ez működésében nagy károkat Fontos még arra is figyelnünk, hogy a
okozhat. Így fogadjuk el azt az arany szálláshelyeket közvetítő oldalaknak nehéz
középutat, hogy valamennyi (optimálisan dolguk van a költségek pontos bemutatásánál.
30% körüli) előre befizetett összeget kér Országonként és régiónként is eltérő, hogy
szállásadónk, azonban mi egy hirtelen egy szálláshely felszámít-e külön díjat
jött lemondás esetén így is csak ezt fogjuk rezsiért, parkolásért, takarításért, vagy
veszíteni, és nem a teljes összeget. kér-e letéti díjat. Arról nem is beszélve,
hogy ha euróban határozták meg a díjat, de
Két fontos fogalmat meg kell különböztetnünk az forintban adták meg, az árfolyamingadozás
előre fizetett összegek tekintetében, elsőként a akár növelheti a fizetendő összeget. Ezek
foglalót, amiről tudnunk kell, hogy csak írásban pontosítása megelőzheti azt a meglepetést,
köthető ki, és a fogyasztó nem kaphatja vissza, amikor többet kell fizetnünk, mint hittük.
amennyiben saját hibájából nem valósul meg
a bentlakás. Azonban a szállásadó hibájából Utazzunk tehát bárhová a világon, ezt tegyük
meghiúsult ottlakás esetén a foglaló – ami a azzal a tudattal, hogy szálláshelyfoglalás
szállásdíj 30-40%-ánál nem lehet magasabb – esetén is élhetünk fogyasztói jogainkkal!
duplája térítendő vissza a vendég részére. (Novák Henrietta)
A mellékletet az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatja
a „Fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek támogatása” program keretében
41