Page 45 - 01.pdf
P. 45
FOGYASSZ OKOSAN!
be, hibabejelentéssel kell élnünk. Ez két dolog
miatt is fontos: hiszen ha ez rendszeressé
válna, a szerződést csak akkor tudjuk
felmondani, ha a hibát már mindig jelentettük.
Ami még fontosabb, hogy ha jelentettük a
hibát, akkor az akadozó, esetleg kihagyó
szolgáltatás idejére kötbérigénnyel léphetünk
fel. Hasonlóan a telefonszolgáltatókhoz,
itt egy több lépcsőből álló határidős és
ezekhez kötődő kötbérezési lehetőség
van, vagyis most mi, fogyasztók tudjuk
megkötbérezni a szolgáltatókat a vonatkozó
jogszabály alapján. De hogy is néz ez ki?
„Hibabejelentés után 48 órával a
szolgáltatónak rögzítenie kell azt, valamint
megpróbálnia elhárítani. A hibabejelentés
után 24 órával köteles választ adni, hogy
meg tudta-e oldani vagy nem, valamint
72 órán belül tudnia kell a szolgáltatás
minőségét helyreállítani. Ha a szolgáltató
ezeket az időkorlátokat megsérti, akkor a 24
órás esetében kétszeres, a többi esetben (a
szolgáltatás minőségétől függően) négyszeres
vagy nyolcszoros kötbérigénnyel léphetünk
elő az előfizetési díj napi összegére vetítve.
Egy egyszerű példán bemutatva: ha a 9000
forintos havidíjat fizetünk, viszont egy
hónapban van egy 10 napos teljes kiesés,
akkor a 10 napra esedékes előfizetési díj
3000 forint, tehát a nyolcszoros összeg
miatt 24 000 forintos kötbérösszeget
tudunk igényelni. Amennyiben csak kisebb
kiesések történtek, vagy a szolgáltatás
akadozott, akkor négyszeres kötbérösszeget
igényelhetünk, ami jelen esetben 12 000
megváltoztatja az alapszerződés tartalmát, erre válaszolunk, fontos megjegyezni, hogy forint” – mondta el Siklósi Máté.
valamint, ha a szolgáltatás minősége a a szolgáltatók legtöbb esetben kifejezetten
hűségidő alatt rendszeresen rossz. kiemelik a maximális sávszélességet. Erről Amire tehát kifejezetten érdemes figyelnünk,
pedig azt kell tudni, hogy ez nem egyenlő a ha bármilyen jellegű problémát érzékelünk
Ha már megemlítettük a minőséget, egy garantált, vagyis a minimum sávszélességgel. valamelyik szolgáltatásban, éljünk a
nagyon fontos és kiemelt kérdés, hogy A garantált pedig a legtöbb esetben az hibajelentés lehetőségével, hiszen egy
milyen magának a televíziós és internetes apróbetűs részben van megemlítve. Tehát nagyobb kiesés esetén akár több hónapnyi
szolgáltatásnak a minősége. Mit tehetünk, ha a mielőtt leszerződünk, mindenképp a garantált előfizetési díjat is megspórolhatunk.
tévé hangyás, az internet sokszor kihagy, vagy sávszélességet vegyük figyelembe. Abban az
éppen nem a kellő sávszélességen fut? Mielőtt esetben, ha a garantált sávszélesség sem jön (Lendvai Martin)
A mellékletet az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatja
a „Fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek támogatása” program keretében
45