Page 39 - 01.pdf
P. 39
FOGYASSZ OKOSAN!
munkával járó, esetenként több hónapot vasúti, valamint buszos/távolsági buszos
igénybe vevő verzió. Ők külföldi közlekedésben? Ezen területeken kevésbé
légitársaságokkal és ha kell, fogyasztóvédelmi vagyunk felvértezve stabil, egyértelmű,
szervezetekkel való kapcsolatfelvétellel erős fogyasztói jogokkal. A közlekedés ezen
igyekeznek az ügyfeleiket segíteni. Nyomás ágazataiban gyakorlatilag nincs is külön
alá helyezik a repülőtársaságokat, amik szabályozás által meghatározott fix kártérítési
jellemzően fizetnek is ennek hatására, összeg. Egyéb törvényi tényezők döntenek.
persze csak hosszabb nyomásgyakorlás A vasúti közlekedésben járattörlések
eredményeképpen. Ez sokszor ténylegesen egy esetén fennáll olyan lehetőség, amelyben
hosszabb, hónapokig húzódó folyamat, hiszen visszakapjuk a jegyárat, és még kártérítésben
a légitársaságok tényleg nem szívesen fizetnek. is részesülhetünk, ez így is kevésbe kiforrott
De fontos leszögezni, hogy siker esetén teljes szabályrendszer, és kártalanításképpen ne
az öröm: az EFK ingyenes segítséget nyújt a repülőjáratoknál említett összegekkel,
minden magyar és EU-tag állampolgárnak. hanem azoknál jelentősen alacsonyabbakkal
számoljunk – mondta el Siklósi Máté.
Az utóbbi időkben megjelent egy újfajta
ügyintézési lehetőség is a légiközlekedésben. Nagy különbséget képez a taglalt három másik
Olyan, jellemzően internetes felületeken közlekedési forma és a repülés közt az is, hogy
működő cégek képében, amik a várt míg az előbbiek esetében a társaságokon sok
visszafizetés 40-50 százalékáért cserébe esetben nem múlik egy késés, például forgalmi
villámgyorsan, egy-két hét alatt behajtják a dugó, torlódás esetén, addig a repülőtársaságok
társaságokon a jogos összegeket. Nyilván, ezen esetében nehezebben magyarázható egy-egy
módszer ígéretesnek tűnhet, hiszen gyorsan késés. Persze, a repülőtereken is kialakulhatnak
visszakapjuk a pénzünket, azonban nem szabad torlódások, azonban ez korábban jóval kevésbé
elfelejteni, hogy milyen magas ára is van ezen volt jellemző, mint egy közúti fennakadás. A
szolgáltatásoknak. Az esetenként százezer járvány miatt bizonyára most egyáltalán nem
forint felé rúgó kártalanítási tételek van, is fordul elő ilyen, de két évvel ezelőtt már
hogy több mint felét veszi el egy ilyen típusú szinte az volt a meglepő, ha egy gép tényleg
cég. Sok esetben kis munkával is rengeteget pontosan akkor indult, amikorra ki volt írva.
spórolhatunk, ha magunk intézzük ügyeinket.
Mindenkinek, aki utas, megvannak
Az első mindenképp az legyen, hogy megnézzük ugyanazon fogyasztói alapjogai. Ha egy
itt is: milyen szolgáltatások járnak a pénzünkért, szolgáltatás nem úgy valósul meg, ahogyan
mik a rejtett költségek, milyen jogok és térítések a szerződésben foglaltak szerint kellene,
illetnek meg minket probléma esetén. jogorvoslatra van lehetőségünk kivétel
nélkül, minden esetben. Ismerjük meg a
Milyen jogok illetnek meg minket a sokkal jogainkat, éljünk velük, harcoljunk értük!
régebb óta fennálló és működő hajós, (Kaposi Márton)
A mellékletet az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatja
a „Fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek támogatása” program keretében
39