Page 34 - 01.pdf
P. 34
PÉNZÜGYES
A rovatot a Pénzügyminisztérium támogatja
OKOSAN
Pénzügyi ismeretek
A PÉNZZEL!
játékosan PÉNZ7
A JÁRVÁNY MIATT BEVEZETETT DIGITÁLIS OKTATÁS SEM ÁLLÍTOTTA MEG: IDÉN HETEDIK
$/.$/200$/ 5(1'(=7«. 0(* $ 3«1= 1(9(7 9,6(/· 7«0$+(7(7 6=£026 0$*<$5
,6.2/£%$1 %$/2*+ /£6=/µ $ 3«1=¾*<0,1,6=7«5,80 3«1=¾*<32/,7,.£«57 )(/(/·6
+(/<(77(6 £//$07,7.£5$ 0(6«/7 $ .(='(0«1<(=«6 +$77(5«5·/ &«/-$,5µ/
AZT IS MEGTUDTUK, HOGYAN LEHET A FIATALOKAT BEVEZETNI A PÉNZÜGYI
ISMERETEK VILÁGÁBA, ÉS MIÉRT IS FONTOS, HOGY MEGTEGYÜK EZT.
más szervek, akik különböző módon
érintettek az iskolai vagy az iskolán kívüli
pénzügyi oktatásban, mind nagyon hamar
csatlakoztak a programhoz. A PÉNZ7 2017-től
az iskolák számára választható témahétként is volt a kapcsolat –, hogy közben igazából a direkt
bekerült a hivatalos magyar tanrendbe is. kapcsolódás, ami egy osztályteremben megvan,
2015 óta minden évben nőtt a résztvevő itt hiányzott. Így nincsenek meg a direkt reakciók,
iskolák száma, így hét év alatt több mint 1,2 visszajelzések, hiányzik a fizikai jelenlét. Ez
millió diákot sikerült elérni. Ez mindenképpen kétségkívül okozott nehézségeket, de valószínűleg
sokatmondó és imponáló szám. Az idei évben nem nagyobbakat, mint tavaly a pedagógusoknak
ugyan egy hangyányit kevesebb résztvevő meg a diákoknak, amikor először vezették be a
volt az iskolai oldalról és a diákok felől is, de digitális tanrendet. Hogy megkönnyítsük mind
ez alapvetően a járványhelyzet miatt volt. a tanárok, mind az önkéntesek felkészítését,
A tavalyi 220 000 diákhoz képest idén 171 idén először teljes tanórákat is rögzítettünk és
ezret értünk el, és 1100-ra csökkent az iskolák rendelkezésükre bocsátottunk. Kandrács Csaba,
száma, de ez még így is figyelemreméltó az MNB alelnöke és jómagam is tartottunk az
adat. Főleg, ha olyan nyugati államokhoz idei témában – a költségvetés készítésében –
viszonyítjuk, mint Franciaország, Hollandia, oktatást, ami a PÉNZ7-től függetlenül bármikor
Németország. A magyar részvételi szám több, letölthető és megtekinthető az okosanapenzzel.
mint ennek a három országnak az elérési hu oldalon a Pénz7 kiemelt témáknál.
adatai összesen. A mi eredményünk még a
Varga Mihály miniszter a PÉNZ7 csökkenés ellenére is jó, de persze mindig akkor VAN-E ANNAK VALAMILYEN
egyik elhivatott pénzügyi önkéntese (2020) vagyunk elégedettek, ha minél több helyre jut KÜLÖNLEGES OKA, HOGY PONT
el a PÉNZ7, és minél több fiatalnak sikerül a EGY HÉTIG TART A PÉNZ7?
tematikus hét alatt új információkat tanulni. Főszabályként ugyan egy hétig tart, de nem kell ezt
KINEK A KEZDEMÉNYEZÉSÉRE, annyira szigorúan venni. Hétfőtől péntekig vannak
ÉS MIKOR CSATLAKOZTUNK MENNYIRE VOLT NEHÉZ ONLINE az iskolában a tematikus héthez kapcsolódó
A NEMZETKÖZI PÉNZ7-HEZ? KIVITELEZNI A PÉNZ7-ET, FŐLEG rendezvények. Azonban mindig vannak olyan
Az Európai PÉNZ7 kezdeményezője az Európai ABBÓL A SZEMPONTBÓL, HOGY események, amik túlnyúlnak, túlmutatnak ezen.
Bankföderáció volt. Magyarország 2015-ben, HAGYOMÁNYOSAN ÖNKÉNTESEK Idén is volt két ilyen diákvetélkedő. A ZsetON
a Magyar Bankszövetség révén csatlakozott IS TARTANAK ÓRÁKAT? március végéig tartott, a Tőzsdefutam döntőjét
a mintegy 30 országban egy időben zajló Ez egy nehéz kérdés számomra, mert én magam is kicsivel a pénzügyi hét után rendezték meg.
European Money Week kezdeményezéshez. A nem vagyok pedagógus, de önkéntes igen. A A PÉNZ7 arra is nagyon jó, hogy ebben az
Global Money WEEK 169 országot ölel fel és 32 tanároknak – miután annyi minden más tárgyat időszakban a figyelem középpontjába helyezzük
millió gyermek pénzügyi ismereteinek bővítését is online kellett oktatniuk, annak az összes a témát. Idén a családi költségvetésről volt szó, a
célozza. A program célja, hogy már fiatal kortól módszertanával és metodikájával együtt – talán családi pénzkezelésről. Az egészen biztos, hogy a
segítse a pénzügyek iránt érdeklődő diákokat ez nem okozott akkora váltást, nehézséget a rákövetkezendő pár hétben fokozott fókusz került
ismereteik bővítésében, és felhívja a figyelmüket PÉNZ7 során. Az önkéntesek számára azonban a diákok részéről a pénzügyi témákra. Könnyebb
a mindennapi pénzügyi tudatosságra. ez valószínűleg egyénfüggő volt. Nekünk, ilyenkor akár vetélkedőkkel, vagy bármi mással
Ugyanakkor a Pénzügyminisztérium, az önkénteseknek kicsit nehezebb volt, hogy úgy az általános iskola felső tagozatos, középiskolás,
oktatási tárca, a Magyar Nemzeti Bank és kellett beszélni egy kamera előtt – még ha online de még az egyetemista kororosztályt is elérni.
34