Page 25 - duetallozo_2022_marcius_inderaktiv
P. 25
FOGYASSZ OKOSAN!
A diszkont légitársaság (népszerű
nevén „fapados légitársaság”) az
ugyan a szolgáltatói kedvezmények nélkül, olyan légitársaságnak a megjelölése,
de változatlan tarifa mellett telefonálhatunk. amely a 20. század vége óta a
2 órát meghaladó késés esetén a várakozók légitársaságok közötti nemzetközi
étkezését is segítenie kell a légitársaságnak – árversenyben az átlagosnál olcsóbb
erre bevett szokás, hogy ilyenkor kuponokat járataival vesz részt. Az alacsonyabb
adnak, ami ugyan egy átmeneti megoldás, ár rendszerint alacsonyabb kényelmi
hiszen nem svédasztal, de szendvicshez szolgáltatással jár. (Forrás: Wikipédia)
és vízhez juthatnak vele a várakozók.
A légiutasoknak ez előző, kommunikációval
és ellátással kapcsolatos költségeken felül
kártalanítási összeget írnak elő a jogszabályok
késésre, járatkimaradásra, vagy akár a
túlfoglalásra is. A kártalanítás összege
függ attól, hogy hány kilométeres útra az ember kifogásokat találjon, de ebben az
váltottunk jegyet, átlagosan 250 és 600 euró esetben valószínűleg kellően kreatív indokokkal
között van – természetesen a jegy árának próbálnak lerázni minket a légitársaságok, vagy
visszatérítésén felül – mondta el Siklósi igyekeznek elérhetetlennek tűnni. Legjobb
Máté. Számít még a késés időtartama is. példa az időjárás, amely különösen nagyobb
távolságok megtételekor változik, viszont előre
A túlfoglalás nem rendszerhiba, hanem egy nem látható oknak nem tekinthető. Jogalapja
alaposan kiszámolt üzleti stratégia, amit viszont nincs az ilyen megkerülő viselkedésnek,
nemcsak légitársaságok, hanem szállodák is ezek inkább az érzelemre próbálnak hatni,
előszeretettel szoktak alkalmazni. Ez azt jelenti, vagy kedvét szegni a pórul járt ügyfeleknek.
hogy arányosan 100 helyre nagyjából 120-130
jegyet adnak el ahhoz, hogy a kapacitásukat az Nem elég tisztában lenni a jogainkkal, hanem
adott napon végül maximálisan kihasználják, érvényesíteni is kell azt. Ebben szerencsére
mert beleszámolják a lemondásokat is. Ezeket nem vagyunk egyedül, vannak légiközlekedésre
statisztikákból számolják ki, hogy mennyi specializálódott vállalkozások is már, akik
utas szokta visszamondani akár az utolsó jutalék fejében megszerzik ezt az összeget,
pillanatban is a foglalást. A legpontosabb ami a jogszabály szerint jár a megkárosított
számítások ellenére fennáll a veszély, hogy ügyfeleknek. A szolgáltatásért külön pénzt nem
rendkívüli helyzetben mégis több utas jelenik kérnek, így lényegében kockázatmentesen
meg a repülőtéren, mint amennyi hely van. megbízhatjuk őket, hiszen amennyiben nem
Amennyiben ez bekövetkezik, akkor lesz, járnak sikerrel, akkor ingyen volt. Cserébe
akit emiatt nem engednek felszállni a gépre, viszont nem kell személyesen mindent intézni,
hiába van jegye, és rendben találtak mindent a amivel rengeteg időt és energiát spórolhatunk.
papírokkal. Állójegy nincs, marad az átfoglalás,
de ebben az esetben is jár a kártalanítás, és a Közúti vagy hajós közlekedés esetén sokkal
légitársaságoknak segíteniük kell a folyamatot. kevesebb védelem van késésekre, ezzel talán
már mindenki találkozott Magyarországon. Ha
Mivel a kártalanítás összege olykor a jegy törlik a járatot, akkor persze a jegyet normál
árának a többszöröse is lehet (különösen esetben visszatérítik (ami jelentheti azt,
a fapados járatoknál), így értelemszerűen hogy megadott határidőig kell visszaváltani,
semelyik légitársaságnak nem esik jól ezeket vagy beváltani egy másikra, vagy később
kifizetni, szóval azt ne várjuk, hogy maguktól felhasználható vouchert adnak), de kizárólag
fognak segíteni, vagy hogy automatikusan a légitársaságokra vonatkozik olyan általános
jön a visszautalás. A légitársaságoknak és minden esetre kiterjedő jogszabály,
lényegében csak akkor van joguk mentesülni mely szerint fogyasztóként a befizetett
a kártalanítás alól, ha bizonyítják, hogy a pénzen felül további kártérítésre vagyunk
késés vagy a törlés vis maior okra vezethető jogosultak. Az ismereteken felül viszont az
vissza. Ez azt jelenti, hogy a hiba előre nem aktív intézkedés is szükséges, amennyiben
látható és egyben elháríthatatlan volt. Nem baj van, és a pénzünkhöz szeretnénk jutni.
kell ahhoz ügyfélszolgálatosnak lenni, hogy (Hegyi Vivi, Horváth Ádám)
A mellékletet az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatja
a „Fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek támogatása” program keretében
25