Page 24 - duetallozo_2022_marcius_inderaktiv
P. 24

FOGYASSZ OKOSAN!
                                      A mellékletet az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatja

           HA NEM INDUL A GÉPED,



           KÉRJED A PÉNZED!





           JOGAINK A LÉGIKÖZLEKEDÉSBEN





           VALAMENNYI TÖMEGKÖZLEKEDÉSI ESZKÖZ KÖZÜL A LEGTÖBB LEHETŐSÉGÜNK A JOGAINK
           ÉRVÉNYESÍTÉSÉRE A LÉGIKÖZLEKEDÉSBEN VAN. MÍG AZ EGYÉB KÖZLEKEDÉSI ESZKÖZÖK
           MÁR RÉGÓTA NAGY CÉLKÖZÖNSÉGNEK ÜZEMELNEK, A REPÜLÉS SOKÁIG EGYFAJTA
           KIVÁLTSÁG VOLT, AMIT CSAK A TÁRSADALOM LEGGAZDAGABBJAI ENGEDHETTEK MEG
           MAGUKNAK. MIVEL MINDEN TEKINTETBEN DRÁGA ÜZLETNEK SZÁMÍTOTT, EZÉRT
           ÉRTELEMSZERŰEN AZ EMBEREK GARANCIÁT SZERETTEK VOLNA ARRA, HOGY MEGKAPJÁK,
           AMIÉRT FIZETTEK. SIKLÓSI MÁTÉ FOGYASZTÓVÉDELMI SZAKEMBERREL BESZÉLGETTÜNK
           ERRŐL, HOGY KÉPBE KERÜLJÜNK, HOGY MIT TEHETÜNK, HA GOND VAN A REPÜLÉSÜNKKEL.















           A 2000-es évek közepén elkezdtek megjelenni
           a diszkont légitársaságok a piacon, aminek
           köszönhetően azóta minden korábbinál
           kedvezőbb áron lehet repülni. Azonban ennek
           hátulütőjeként egyre többször megjelent a késés
           vagy a járatkimaradás, és így a kárt szenvedő
           utasok. Tehát bármennyire is csábító időnként
           szinte fillérekért utazni egy nem túl távoli
           országba, nem csak a szolgáltatások minősége
           alacsonyabb színvonalú, hanem még garanciát
           sem vállalnak úgy, mint a hagyományos
           társaik. A fapadosokon, hogy az olcsóbb árat
           kompenzálják, több ülést zsúfolnak be, ezért
           kisebb az utas helye, ételt-italt nem tartalmaz
           a jegyár, csak egy pici csomagot vihetsz
           magaddal – minden másért fizetni kell. Ha pedig
           fizetsz, már nem is lesz olyan olcsó az utazás.

           Összességében több kockázatot rejtenek a
           fapados gépekkel az utak – különösen, ha
           poggyász vagy átszállás is van a képben. Ezek   Amennyiben a járatot törölték, késik, vagy
           a járatok árban, színvonalban és emiatt a jogok   megtagadták a beszállást, a légitársaságnak
           érvényesítési lehetőségében is közelítenek a   kötelessége biztosítani az utas számára a   körülményesebb volt, ezért kötelezték a
           közúti tömegközlekedési eszközökhöz. AZ EU   kommunikáció lehetőségét. Ez 2022-ben   légitársaságokat a kommunikációs lehetőségek
           területén egységes szabályok vonatkoznak   amúgy már ritkán okoz akkora problémát,   biztosítására (telefonálás, e—mail küldés
           utasvédelem terén a légitársaságokra,   mint 2006-ban, hiszen mindenkinek van   rokonnak, ismerősnek stb.). A külföldi
           melyeknek így az egyik legszigorúbb   okostelefonja, és ha mobilnet nem is,   telefonálás költségei is sokkal nagyobbak
           kritériumrendszernek kell megfelelniük   de Wi-Fi minden repülőtéren található.   voltak – ezzel szemben ma már az Európai
           valamennyi közlekedést biztosító terület közül.  Azonban a 2000-es években ez még jóval   Unión belül egységes roamingdíj van, tehát
           24
   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29