Page 36 - untitled
P. 36
FOGYASSZ OKOSAN!
A mellékletet az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatja
SZÉTRÚGTÁK A CIPŐMET FOCI
KÖZBEN, KAPHATOK EGY ÚJAT?
$= (/·=· &,..¾1.%(1 0£5 7,6=7£=78. $ /(*)21726$%% $/$3)2*$/0$.$7
$ )2*<$6=7µ, -2*2. 6=$9$7266£* «6 -µ7£//£6 7«0$.¸5«%(1 0267 3(',*
2/<$1 *<$.25/$7, 78'1,9$/µ.5µ/ /(6= 6=µ 0(/<(. 6(*¯76«*¾1.5( /(+(71(.
+$ 1(0 78'-8. 0,7 7(+(7¾1. 9£6£5/µ.«17 (*< 7(50«. 0(*+,%£62'£6$.25
0,/<(1 ,*«1<(,1. /(+(71(. (*< 7(50«..(/ .$3&62/$7%$1 0, 6=¾.6«*(6 $++2=
+2*< (=(. %( ,6 7(/-(6¾/-(1(. 6 0,7 7(+(7¾1. $..25 +$ $= (/$'µ (/87$6¯7 0,1.(7
6,./µ6, 0£7« )2*<$6=7µ9«'(/0, 6=$.«57· 5(0(. 3«/'£.$7 +2=277 1(.¾1.
Egy meghibásodott termékre – legyen szükségünk van arra a nyugtára, számlára,
az használt, vagy új – jótállási és jótállási jegyre, webáruház esetében egy
szavatossági jogot tudunk érvényesíteni. visszaigazoló e-mailre, amely igazolja, hogy
A termékszavatossági jog értelmében hol, mikor és milyen áron vettük az adott
minden terméket vissza lehet vinni annak terméket. Ha ez megvan, felkereshetjük
gyártójához, így, ha az adott terméken látjuk az üzletet a hibás termékkel, ilyenkor
a gyártó elérhetőségét, felvehetjük vele a a kereskedő köteles lesz felvenni egy
kapcsolatot, és közvetlenül igényelhetjük jegyzőkönyvet a termék és a vásárló
a javítást, cserét. Ha közel van, könnyen adataival, a termék hibájával, és a vásárló
elérhető számunkra a vásárlás helye, mégis által benyújtott igénnyel. Ezek az igények a
a legjobb megoldás, ha a gyártó helyett az következők lehetnek: kijavítás, kicserélés,
eladó céget keressük meg, hiszen ő az, aki árleszállítás, elállás a vásárlástól. Pénzt
a terméket eladta, és a jogszabályok alapján visszaigényelni csak akkor lehetséges, ha
ő felelős elsősorban annak kicseréléséért. a bolt megfelelő határidőn belül nem tudta
Amikor a kereskedőhöz fordulunk, azt a termék kicserélését megoldani, illetve,
kellékszavatosságnak nevezzük. ha a javítás vagy csere nem lehetséges.
Ez utóbbi szituáció főleg kifutott termék
Egyre gyakoribb azonban, hogy interneten esetében (szezonális ruhadarab, elavult
keresztül vásárlunk, és előfordulhat, elektronikai eszköz) áll fenn. A vásárló a
hogy az adott webáruháznak nincsen fentieken túl maga is kijavíthatja, és saját
fizikai boltja, ahova elmehetnénk a hibás
termékünkkel. Ilyen esetben megkereshetjük
a webáruházon található Általános Szerződési
Feltételekben, hogy az adott cég esetében
milyen módon zajlik egy hibás termék
javításának folyamata, átadása. Lehetséges,
hogy postán tudjuk feladni a terméket (Ha
a termék jótállásra kötelezett és 10 kg-nál
nehezebb, akkor minden szállítás költségét
a kereskedő köteles vállalni), személyesen
bevihetjük egy adott leadási helyre,
vagy a webáruháztól fog eljönni valaki a
termékért, de az biztos, hogy egy webshop
esetében sem tudnak érdemben dönteni
egy hibás termék sorsáról anélkül, hogy azt
megnézték volna – mondta el Siklósi Máté.
Fogyasztóvédelmi szakértőnk megismételte: megbízottal is kijavíttathatja a terméket, „A megfelelő határidő azt takarja, hogy a
ahhoz, hogy egyáltalán kezdeményezhessük ha ezt az üzlet megfelelő minőségben kereskedőnek törekednie kell a 15 napon
egy termék javítását, cseréjét, visszavételét, vagy határidővel nem tudta megoldani. belüli javításra vagy cserére, s ha ez nem
36