Page 18 - duetallozo_2022_oktober_interaktiv
P. 18
”
PROGRAMOZD A JÖVOD! Támogatott tartalom
Legyél te is
informatikai diákolimpikon!
INDONÉZIÁBAN RENDEZTÉK MEG AZ IDEI NEMZETKÖZI INFORMATIKAI DIÁKOLIMPIÁT (IOI),
AMELYEN NÉGY MAGYAR VERSENYZŐ IS ÖSSZEMÉRTE A TUDÁSÁT A LEGJOBBAKKAL.
A MAGYAR DIÁKOK EGY EZÜST- ÉS EGY BRONZÉRMET IS ELHOZTAK YOGYAKARTÁBÓL,
AHOL TÖBB, MINT 350 FIATAL PROGRAMOZÓ TEHETSÉG KÜZDÖTT AZ OLIMPIAI CÍMÉRT.
Mi sem mutatja jobban a programozás hasonló az olimpiai sportolók felkészülésének
népszerűségét, mint hogy több, mint 90 folyamatához” – meséli Márton az IOI-ról a DUE
országból versenyeztek a programozó Rádió Programozd a jövőd! podcastjében.
tehetségek az idei IOI-n! A Diákolimpia
nemcsak egy verseny, de remek A KVALIFIKÁCIÓ MENETE
kapcsolatépítési lehetőség is, nem Na de hogy lehet kijutni a Nemzetközi
utolsósorban pedig egy olimpiai helyezés Informatikai Diákolimpiára?
>>>>>>> jelentős előny is az egyetemi felvételinél. Az Országos Középiskolai Tanulmányi Verseny
A PROGRAMOZÁS, MINT HOBBI
válogató versenyre, ahol a magyar csapatot
A programozás nagy részben matematika, (OKTV) legjobbjai közül húsz fő kerül be a
vallja Németh Márton, a Budapesti Fazekas idén öt fordulón keresztül választották ki. Ennek
Mihály Gyakorló Általános Iskola és Gimnázium az öt fordulónak az összepontszáma alapján
végzős tanulója, a 2022-es IOI olimpikonja. a legjobb négy helyezett jutott ki az IOI-ra.
Márton szerint hobbija rendkívül jól fejleszti
a problémamegoldó képességet, ami az élet Az IOI-n két versenynap van, idén hibrid A magyar csapat nagyon sikeresen teljesített
többi területén is hasznosnak bizonyul. A módon folyt a küzdelem – a magyarok közül idén, Molnár István Ádám ezüst-, Czanik
versenyeken hasonló érdeklődésű fiatalokat a helyszínen versenyzett Németh Márton Pál pedig bronzérmet hozott haza.
is meg lehet ismerni, akikkel a későbbi és Máté Lőrinc, míg Czanik Pál és Molnár
kapcsolattartás folyamán akár barátságok is István Ádám online, az ELTE IK laborjából A Kormányzati Informatikai Fejlesztési
szövődhetnek. Nem utolsó szempont, hogy kapcsolódott be. Mindkét napon egy ötórás Ügynökség (KIFÜ), az Technológiai és Ipari
a versenyekre való utazás idegen országok, blokkban dolgozhatnak a versenyzők egyedül Minisztérium (TIM), és az Informatikai,
tájak megismerését is magában rejti. – itt válik fontossá a mentális felkészültség, Távközlési és Elektronikai Vállalkozások
a koncentráció képessége. Erre az öt órára Szövetsége (IVSZ) által létrehozott
„Ez nem testmozgás, ennek ellenére a három feladatot kapnak a versenyzők és Programozd a jövőd! projekt kiemelt célja,
mentális felkészültség, a folyamatos edzés, mindegyik feladatért legfeljebb 100 pontot hogy minél több középiskolás diák válassza
az odaadás, a felkészülés folyamata nagyon lehet elérni, így alakul ki a versenysorrend. az egyetemi informatikai képzéseket, hiszen
18 >>>>>>>
>>>>>>>