Page 28 - 01.pdf
P. 28
NETBIZTOS
$ URYDW D 7HOHQRU HJ\ÞWWPÝNØGËVËYHO NËV]ÞO
POSZTKISOKOS
0,5·/ ,//,. 0«* 326=72/1, $ .¸=¸66«*, 3/$7)2502.21" 0,. $ /(*1«36=(5½%%
7$57$/0$." $ .¸=¸66«*, 2/'$/$. .8/7¼5£-$ 0£5$ 0£5 $ 0,1'(11$3-$,1. 5«6=«9«
9£/7 '( (= ,6 0,17 0,1'(1 ,'·5·/ ,'·5( 9£/72=,. ¼- ,5£1<2. )(/« ,1'8/ (/
A Facebook jelenleg a legnagyobb közösségi szólnak. Ez az oldal az egyik legalkalmasabb osztanak meg. A korábban sokak által kedvelt
médiafelület – az Omnicore oldalán feltüntetett felület a reklámozásra, ugyanis a cégek széles hashtagek visszaszorultak, esetleg csak
adatok szerint mintegy havi 3 milliárd aktív közönség elé tudják tárni termékeiket. Sokan kisebb oldalak, influencerek használják még.
felhasználóval rendelkezik. A fiatalok mégis itt olvasnak híreket is, az online portálok
ma már kevésbé használják, inkább a 25 év bejegyzéseinek elérésének egy jó része a A TikTok, havi 689 millió felhasználójával a
felettiek töltenek több időt ezen az oldalon. Facebook-oldalukon megosztott linkekből jön. legújabb és legnépszerűbb közösségi oldal,
A közhiedelemmel ellentétben, az idős amit főként a fiatalabb generációk használnak.
felhasználók száma világviszonylatban elég Az Instagramot leginkább a fiatal generációk Habár külföldön kezdi egyre több idősebb is
alacsony, alig 5%. Mivel az életkorok elég appjának lehetne nevezni. A több mint 500 használni az alkalmazást, Magyarországon
széles skálán mozognak, a posztolás lényege millió havi aktív felhasználóval rendelkező ez nem igazán jellemző. Sokan hihetik,
is más-más minden generáció számára. A közösségi platform leginkább a vizuális hogy az oldal csupán tátogós és furcsa,
középiskolások jellemzően csak a profilképüket élményre fekteti a hangsúlyt, néha képekkel táncos videókból áll. Ám ez is, mint például
módosítják, számukra nem ez szerepel az első mond el egy-egy történetet. De vajon mi kapja a fentiekben említett Instagram, számtalan
helyen a közösségi oldalak között. Az idősebb a legtöbb lájkot a sokféle tartalom közül? tartalmat kínál, mint egy mini YouTube-
generációk viszont leginkább erre az oldalra Esetleg a túl-photoshopolt képek? Vagy a ként funkcionál. Ilyenek lehetnek például
szorítkoznak, és itt osztják meg az életük fontos tökéletes élet benyomását keltő fotók? Egy a különböző szórakoztató, vagy társadalmi
eseményeit, például a családi összejöveteleket, amerikai kutatás szerint a 3 legjobban kedvelt problémákat érintő, világnézetet tágító,
kirándulásokat, sikerélményeket. A nyugdíjas téma a motivációs idézetek, a szinte címlapért valamint oktató és akár szépségápolásról
korosztály szívesen oszt meg különböző kiáltó, insta-modell képek, valamint a természet szóló videók. Míg először tényleg többségében
recepteket is. Az Instagrammal, Mark szépségét megörökítő fotók. Ezek közül csak a táncos, playbackes videók ugranak
Zuckerberg újonnan elnevezett Meta cégének egyik sem köthető külön korosztályokhoz. fel, rövid idő alatt át tudjuk formálni a
másik közösségi platformjával ellentétben, a Legfőképp a TikTok hatására, a képek mellett hírfolyamunkat a saját magunk szájízére a
Facebookon nagyobb hangsúlyt kapnak az elterjedt a videós posztolás is. A többség TikTok algoritmusának köszönhetően.
akár hosszabb, szöveges posztok, amik az viszont inkább az Instagram Story módot
esetek nagy százalékában életbölcsességekről használja, ahol pillanatképeket, bejegyzéseket (Bálint Boglárka)
28