Page 28 - 01.pdf
P. 28

NETBIZTOS
                                 $ URYDW D 7HOHQRU HJ\ÞWWPÝNØGËVËYHO NËV]ÞO



       POSZTKISOKOS

































       0,5·/ ,//,. 0«* 326=72/1, $ .¸=¸66«*, 3/$7)2502.21" 0,. $ /(*1«36=(5½%%
       7$57$/0$." $ .¸=¸66«*, 2/'$/$. .8/7¼5£-$ 0£5$ 0£5 $ 0,1'(11$3-$,1. 5«6=«9«
       9£/7  '( (= ,6  0,17 0,1'(1  ,'·5·/ ,'·5( 9£/72=,.  ¼- ,5£1<2. )(/« ,1'8/ (/












       A Facebook jelenleg a legnagyobb közösségi   szólnak. Ez az oldal az egyik legalkalmasabb   osztanak meg. A korábban sokak által kedvelt
       médiafelület – az Omnicore oldalán feltüntetett   felület a reklámozásra, ugyanis a cégek széles   hashtagek visszaszorultak, esetleg csak
       adatok szerint mintegy havi 3 milliárd aktív   közönség elé tudják tárni termékeiket. Sokan   kisebb oldalak, influencerek használják még.
       felhasználóval rendelkezik. A fiatalok mégis   itt olvasnak híreket is, az online portálok
       ma már kevésbé használják, inkább a 25 év   bejegyzéseinek elérésének egy jó része a   A TikTok, havi 689 millió felhasználójával a
       felettiek töltenek több időt ezen az oldalon.   Facebook-oldalukon megosztott linkekből jön.  legújabb és legnépszerűbb közösségi oldal,
       A közhiedelemmel ellentétben, az idős                                amit főként a fiatalabb generációk használnak.
       felhasználók száma világviszonylatban elég   Az Instagramot leginkább a fiatal generációk   Habár külföldön kezdi egyre több idősebb is
       alacsony, alig 5%. Mivel az életkorok elég   appjának lehetne nevezni. A több mint 500   használni az alkalmazást, Magyarországon
       széles skálán mozognak, a posztolás lényege   millió havi aktív felhasználóval rendelkező   ez nem igazán jellemző. Sokan hihetik,
       is más-más minden generáció számára. A   közösségi platform leginkább a vizuális   hogy az oldal csupán tátogós és furcsa,
       középiskolások jellemzően csak a profilképüket   élményre fekteti a hangsúlyt, néha képekkel   táncos videókból áll. Ám ez is, mint például
       módosítják, számukra nem ez szerepel az első   mond el egy-egy történetet. De vajon mi kapja   a fentiekben említett Instagram, számtalan
       helyen a közösségi oldalak között. Az idősebb   a legtöbb lájkot a sokféle tartalom közül?   tartalmat kínál, mint egy mini YouTube-
       generációk viszont leginkább erre az oldalra   Esetleg a túl-photoshopolt képek? Vagy a   ként funkcionál. Ilyenek lehetnek például
       szorítkoznak, és itt osztják meg az életük fontos   tökéletes élet benyomását keltő fotók? Egy   a különböző szórakoztató, vagy társadalmi
       eseményeit, például a családi összejöveteleket,   amerikai kutatás szerint a 3 legjobban kedvelt   problémákat érintő, világnézetet tágító,
       kirándulásokat, sikerélményeket. A nyugdíjas   téma a motivációs idézetek, a szinte címlapért   valamint oktató és akár szépségápolásról
       korosztály szívesen oszt meg különböző   kiáltó, insta-modell képek, valamint a természet   szóló videók. Míg először tényleg többségében
       recepteket is. Az Instagrammal, Mark   szépségét megörökítő fotók. Ezek közül   csak a táncos, playbackes videók ugranak
       Zuckerberg újonnan elnevezett Meta cégének   egyik sem köthető külön korosztályokhoz.   fel, rövid idő alatt át tudjuk formálni a
       másik közösségi platformjával ellentétben, a   Legfőképp a TikTok hatására, a képek mellett   hírfolyamunkat a saját magunk szájízére a
       Facebookon nagyobb hangsúlyt kapnak az   elterjedt a videós posztolás is. A többség   TikTok algoritmusának köszönhetően.
       akár hosszabb, szöveges posztok, amik az   viszont inkább az Instagram Story módot
       esetek nagy százalékában életbölcsességekről   használja, ahol pillanatképeket, bejegyzéseket   (Bálint Boglárka)
       28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33