Page 16 - due_tallozo_interaktiv_2017_aprilis
P. 16

versenytársak
                                 A rovatot a Gazdasági Versenyhivatal támogatja.

































        A verseny jó.



        Mindenkinek.







        Miért jó az neked, hogy az üdítőket, a cipőket és a laptopokat gyártó
        cégek versenyeznek egyMással? Miért érdeMes tudatos fogyasztónak
        lenni és tisztességesen versenyezni? ezekre a fontos kérdésekre
        keressük a választ idén áprilisban induló, jövő februárig tartó
        sorozatunkban. Mert ez neked is nagyon jó.





        Sorozatunk első részében arról lesz szó,   helyettesítheted más üdítővel is).    Sajnos előfordul,
       mit jelent a verseny. A piacgazdaságban,   Ha saját céged van, úgy tudod megkeresni   olyan is, hogy
       ami az egész életünket átszövi, a vállalatok   a versenytársaidat, ha megnézed, hogy   nincs verseny.
       versenyeznek egymással: a legjobb   ki az, aki a tiédhez hasonló termékkel   Ha egy szereplő
       termékeket a lehető legalacsonyabb áron   vagy szolgáltatással kereskedik. Ebben az   tisztességtelenül
       igyekeznek nekünk eladni. Dr. Marosi   esetben ti egy piacon versenyeztek.    versenyez,
       Zoltán, az Oppenheim iroda ügyvédje                                   vagy monopol
       segített megérteni, mi az a tisztességes   De mi Az A verseny?        (egyeduralkodó)
       és a tisztességtelen verseny.       Versenyről akkor beszélünk, ha    helyzetben van,
                                         a szolgáltatók (cégek) egymással    akkor ezek a
       A piAc fogAlmA                    rivalizálnak. Ők a verseny természete   feltételek nem
         „A piac maga az aréna, a terep, ahol a cégek   miatt abban érdekeltek, hogy minél   teljesülnek, ezt pedig
       a termékeiket és a szolgáltatásaikat értékesítik.   jobb minőségű és minél olcsóbb   mi, a fogyasztók
       Ez lehet a hamburgertől a számítógépeken   terméket adjanak el a piacon, illetve   szenvedjük meg.
       át speciális informatikai termékekig   hogy minél nagyobb termékválasztékot
       bármi” – mesélte dr. Marosi Zoltán.  biztosítsanak a fogyasztóknak.   igen, vAn olyAn,
         Fontos, hogy értsd, hogy minden   És hogy ez miért jó neked? Mert a te, azaz   hogy nincs
       terméktípusnak van saját piaca: a kólagyártók   a fogyasztók kegyeiért küzdenek. Mivel   verseny
       más piacon versenyeznek, mint az autógumi-  verseny van, az árak alacsonyabbak, a   Az ideális verseny
       gyárak. Előbbi versenytársai az egyéb üdítők   termékek pedig jobb minőségűek lesznek,   esetén (ahogy ezt
       gyártói is, hiszen a kóla helyettesítő terméke   hiszen aki gyengébb minőségű terméket ad   majd egyetemen a
       a szénsavas narancsos üdítőital vagy épp a   el, vagy sokkal drágábban, mint a többiek,   közgáz tankönyvben
       gyömbérital (hiszen ha szomjas vagy, a kólát   az egy idő után kiszorul a piacról.   is olvasni fogod), sok
       16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21