Page 12 - due_tallozo_interaktiv_2017_aprilis
P. 12

pont te           A rovatot a Nemzeti Tehetség Program, az Emberi Erőforrások
                                 Minisztériuma, és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő támogatja.













                                    Vérében a zene:




                               Paulik Lídia






       Vajon a zene szeretete
       örökölhető? ha igen,
       akkor mi a helyzet a
       hangszerekkel? Van
       olyan, aki a szüleitől
       nem csak a szeme színét,
       de a foglalkozását is
       születésénél kapja? egy
       zenész család zenész
       lányáVal beszélgettünk.
         Lídia most elsőéves a budapesti Liszt
       Ferenc Zeneművészeti Egyetemen, de már
        egészen pici gyermekként is közel állt a
        zenéhez. A szülei mindketten szolfézst                               fejemben, ezért azt kezdtem el játszani. Nem
        tanítanak egy középiskolában, illetve több                           értettem, hogy egy-két ütem után miért nem
        hangszeren is játszanak alapszinten. Talán                           tudom folytatni. Miután kétszer-háromszor
        nem is volt kérdés, hogy már kislányként                             belekezdtem a rossz darabba, a tanárom
        is megszerette dallamokat. Délutáni                                  megmentette a helyzetet, odaszólt, hogy
        programként zeneiskolába íratták, óvodás                             ez nem az én darabom és dúdolni kezdte
        nagycsoportos volt, amikor hegedülni                                  az enyém elejét, hogy helyrezökkenjek.
        kezdett.                                                              Onnantól már működött a dolog, de
          Kiskorában sokszor gondolt arra, hogy                               összességében elég kínos volt a szituáció
        tanító lesz. A zenészélettel kapcsolatos tervei                       ahhoz, hogy utólag nevetve emlegessem,
        a Szombathelyi Művészeti Szakközépiskola                              hogy ilyen is volt.”
        padjaiban fogalmazódtak meg igazán,                                    Idén ősszel már egyetemistaként bűvöli
        a második év vége felé. „Azt, hogy                                    a húrokat. A jövőben mindenképp szeretne
        zenei középiskolában tanultam tovább,                                 kamarazenével foglalkozni. Nagyon szeret
        leginkább a zeneiskolai hegedű tanáromnak                             másokkal együtt muzsikálni és a tanítás sem
        köszönhetem. Általános iskola végén csak                              áll távol tőle, az is a tervek között szerepel.
        azt tudtam, hogy vagy zenét vagy valami   arany, illetve nívódíj fokozatokat jelent.”    „Ha dióhéjban kellene megfogalmazni
        idegen nyelvekkel kapcsolatos dolgot   A középiskolában megrendezett   a céljaimat, akkor azt mondanám, hogy
        szeretnék tanulni, de egyik sem volt túl   háziversenyen kétszer is sikerült   szeretnék úgy hegedülni, hogy a hallgatóság
        határozott elképzelés. Csak muszáj volt   továbbjutnia, majd játszhatott a szimfonikus   belefeledkezve a zenébe kaphasson egy
        valahova felvételizni.” Az említett zeneiskolai   zenekarral. A vizsgákról gyanítom, hogy   olyan élményt, amit pozitív értékként
        tanár viszont nem hagyta annyiban a   mindenkinek elég sok vicces emlék jut az   raktároz el” – fogalmazott Lídia.
        dolgot és szorgalmazta a középfokú zenei   eszébe. Nincs ezzel másképp Lídia sem.   És, hogy mit csinál, amikor nem zenél?
        tanulmányait, amiért most nagyon hálás   „Akkor még zeneiskolás voltam és nem   Sportol. Már több éve leginkább fut és
        neki. Természetesen szülei is támogatták,   gyakoroltam túl magam. Így vizsgákon   biciklizik is. Sőt! Nagyon szeret sütni-főzni
        hogy zenész legyen, de sosem erőltették.  hatványozottan ki voltam szolgáltatva a   is. Most, hogy kollégista lett, egyre többször
          A zenészek életében a fellépések mellett   helyzetnek. Kb. 10 éves lehettem, mikor   van lehetősége a konyhában tevékenykedni,
         meghatározó élményeket jelentenek a   az egyik hegedűvizsgámon kicsit előbb   ami számára amolyan „relax-feladat”. Ezeken
         versenyek, sőt az éves vagy féléves vizsgák   mentem be a terembe, így még hallottam az   kívül pedig természetesen nagyon szívesen
         is. Még zeneiskolásként többször indult az   előttem lévő lány darabját. Aztán, mikor én   tölt időt a családjával és a barátaival.
         ottani versenyeken. „Kétszer vagy háromszor   következtem, akkor kimentem az emelvényre
         sikerült felsőbb kategóriát elérnem, ami   és mivel az előzőleg játszott darab ment a    (Fartek Patrícia)

       12
   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17