Page 12 - due_tallozo_interaktiv_2017_aprilis
P. 12
pont te A rovatot a Nemzeti Tehetség Program, az Emberi Erőforrások
Minisztériuma, és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő támogatja.
Vérében a zene:
Paulik Lídia
Vajon a zene szeretete
örökölhető? ha igen,
akkor mi a helyzet a
hangszerekkel? Van
olyan, aki a szüleitől
nem csak a szeme színét,
de a foglalkozását is
születésénél kapja? egy
zenész család zenész
lányáVal beszélgettünk.
Lídia most elsőéves a budapesti Liszt
Ferenc Zeneművészeti Egyetemen, de már
egészen pici gyermekként is közel állt a
zenéhez. A szülei mindketten szolfézst fejemben, ezért azt kezdtem el játszani. Nem
tanítanak egy középiskolában, illetve több értettem, hogy egy-két ütem után miért nem
hangszeren is játszanak alapszinten. Talán tudom folytatni. Miután kétszer-háromszor
nem is volt kérdés, hogy már kislányként belekezdtem a rossz darabba, a tanárom
is megszerette dallamokat. Délutáni megmentette a helyzetet, odaszólt, hogy
programként zeneiskolába íratták, óvodás ez nem az én darabom és dúdolni kezdte
nagycsoportos volt, amikor hegedülni az enyém elejét, hogy helyrezökkenjek.
kezdett. Onnantól már működött a dolog, de
Kiskorában sokszor gondolt arra, hogy összességében elég kínos volt a szituáció
tanító lesz. A zenészélettel kapcsolatos tervei ahhoz, hogy utólag nevetve emlegessem,
a Szombathelyi Művészeti Szakközépiskola hogy ilyen is volt.”
padjaiban fogalmazódtak meg igazán, Idén ősszel már egyetemistaként bűvöli
a második év vége felé. „Azt, hogy a húrokat. A jövőben mindenképp szeretne
zenei középiskolában tanultam tovább, kamarazenével foglalkozni. Nagyon szeret
leginkább a zeneiskolai hegedű tanáromnak másokkal együtt muzsikálni és a tanítás sem
köszönhetem. Általános iskola végén csak áll távol tőle, az is a tervek között szerepel.
azt tudtam, hogy vagy zenét vagy valami arany, illetve nívódíj fokozatokat jelent.” „Ha dióhéjban kellene megfogalmazni
idegen nyelvekkel kapcsolatos dolgot A középiskolában megrendezett a céljaimat, akkor azt mondanám, hogy
szeretnék tanulni, de egyik sem volt túl háziversenyen kétszer is sikerült szeretnék úgy hegedülni, hogy a hallgatóság
határozott elképzelés. Csak muszáj volt továbbjutnia, majd játszhatott a szimfonikus belefeledkezve a zenébe kaphasson egy
valahova felvételizni.” Az említett zeneiskolai zenekarral. A vizsgákról gyanítom, hogy olyan élményt, amit pozitív értékként
tanár viszont nem hagyta annyiban a mindenkinek elég sok vicces emlék jut az raktároz el” – fogalmazott Lídia.
dolgot és szorgalmazta a középfokú zenei eszébe. Nincs ezzel másképp Lídia sem. És, hogy mit csinál, amikor nem zenél?
tanulmányait, amiért most nagyon hálás „Akkor még zeneiskolás voltam és nem Sportol. Már több éve leginkább fut és
neki. Természetesen szülei is támogatták, gyakoroltam túl magam. Így vizsgákon biciklizik is. Sőt! Nagyon szeret sütni-főzni
hogy zenész legyen, de sosem erőltették. hatványozottan ki voltam szolgáltatva a is. Most, hogy kollégista lett, egyre többször
A zenészek életében a fellépések mellett helyzetnek. Kb. 10 éves lehettem, mikor van lehetősége a konyhában tevékenykedni,
meghatározó élményeket jelentenek a az egyik hegedűvizsgámon kicsit előbb ami számára amolyan „relax-feladat”. Ezeken
versenyek, sőt az éves vagy féléves vizsgák mentem be a terembe, így még hallottam az kívül pedig természetesen nagyon szívesen
is. Még zeneiskolásként többször indult az előttem lévő lány darabját. Aztán, mikor én tölt időt a családjával és a barátaival.
ottani versenyeken. „Kétszer vagy háromszor következtem, akkor kimentem az emelvényre
sikerült felsőbb kategóriát elérnem, ami és mivel az előzőleg játszott darab ment a (Fartek Patrícia)
12