Page 23 - due_tallozo_interaktiv_2016_aprilis
P. 23

versenytársak

adott cégről, akkor az sokkal nagyobb          termékekhez. Technikai eszközök esetében        nézzék meg, hogy még véletlenül se legyen

folyamatot indíthat el a vásárlók körében      pedig még jótállási problémáink is lehetnek.    törvénybe ütköző a tartalom.” – osztotta meg

is, mint egy hivatali büntetés. Egy-egy ilyen                                                  velünk Csordás Tamás. Ez azért jó, mert ha

fogyasztói lázadás, felháborodás nagyobb       Előzetes kontroll                               van egy ilyen állásfoglalása a cégnek, és ne

negatív visszhangot válthat ki, ezzel súlyos   Könnyű mondani, hogy legyünk tudatosak,         adj’ Isten, érkezik a reklámra egy panasz,

presztízsveszteséget okozva az adott           ha közben mindenhol az arcunkba tolják a        akkor ők már büszkén tudják lobogtatni a

vállalatnak. Csordás Tamás szerint „Az         rengeteg, vonzóbbnál vonzóbb reklámot.          „jogilag megengedett” feliratú papírkát.

internetes publikum egy hatalmas nagyúr, és    László Klaudia, a székesfehérvári Tóparti

amíg vannak ilyen felületek, addig ennél jobb  Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola 11.      Versenytársak

fogyasztóvédelmi hatóság talán nincs is.”      osztályos tanulója elmondta, hogy szerinte      Sajnálatos módon vannak azonban olyan

                                               „a reklámok feltűnőek, tömörek, és nagyon       reklámozók is, akik eleve a fogyasztók

Tudatos vásárló                                megtévesztőek, mivel egy-egy terméket           megtévesztésére apellálnak. Ők talán abban

Egyértelmű, hogy a mai                                                                                        a hitben tevékenykednek,

információs túláradatban               Ha egy lehúzó, rosszalló kritika fogalmazódik                          hogy „minden szabad, ami
a fogyasztók szerepe                     meg egy adott cégről, az sokkal nagyobb                              nem tilos?!” A törvényeket
felértékelődik.                                                                                               be kell tartani, amit a
Tudatosnak kell                        folyamatot indíthat el a vásárlók körében is,                          már említett komoly piaci
lenniük, a vásárlás                               mint egy hivatali büntetés.                                 szereplők meg is tesznek,
előtt utánanézni a                                                                                            de vannak jogi kiskapuk
kiszemelt terméknek,                                                                                          is. A megtévesztésre

a forrásnak, ahonnan                                                                                          építő szolgáltatók ezeket

készülnek beszerezni                                                                                          bizonyára kikutatják, és

az adott dolgot.                               vagy szolgáltatást sokkal jobb színben          a reklámozás kapcsán sem fog nekik szívbajt

A tudatos fogyasztói viselkedésbe              tüntetnek fel a reklámozók”, ezáltal elhitetve  okozni a ezek használata. A baj csak az, hogy

már az is beletartozik, ha a neten az          az emberekkel, hogy pl. az a gyógyszer,         mi, fogyasztók nem tudjuk egyből eldönteni, ki

ár-összehasonlítóban megnézzük, hogy           fogyókúrás kapszula, kütyü stb. mennyire        nem mond igazat. Csordás Tamás véleménye

mondjuk, miért van 50%-os árkülönbség,         hasznos, pedig ez sok esetben nem felel meg     szerint „ez inkább a digitális kommunikációra

miért olyan olcsó/drága egyik-másik termék.    a valóságnak. „Tehát ezek csak azért vannak,    jellemző, tehát az internetes hirdetésekre,

Illetve mindenképpen érdemes megfontolni,      hogy az emberek bedőljenek nekik.” – tette      hiszen ott jóval nehezebb ellenőrizni ezeket.”

hogy hivatalos márkakereskedőtől vásárolunk hozzá a lány. Ha a „bedőlés” azt jelenti, hogy     Normál esetben pedig tényleg nem érdemes

kicsit drágábban vagy féláron egy neve-nincs, vásároljunk a termékükből, ez igaz lehet, de     megtévesztő reklámokkal próbálkozni, mivel

követhetetlen forrásból. Utóbbinál fennáll a   szerencsére a gyakorlat azt mutatja, hogy a     – ahogy Csordás Tamás szakértőnk mondja

veszély, hogy bontott csomagolásban érkezik, komoly piaci szereplők nem vállalják a rizikót – „a piaci szereplők elemi érdeke, hogy

az esetenként hamis, hibás vagy hiányos        megtévesztő hirdetésekkel. Ebben segít nekik tisztességes versennyel operáljanak, így a

termék, míg a márkakereskedést fel tudom       Magyarországon az ún. „reklámszabályozó         ráérő vásárlók mellett maguk a versenytársak

keresni személyesen is problémáimmal, és       testület, akiktől előzetesen lehet kérni,       azok, akik figyelnek, és azonnal jelentik,

legtöbb esetben ezek garanciát is adnak a      még mielőtt leadnák a reklámkampányt,           ha valami nem stimmel a reklámunkkal.”

www.due.hu                                                                                                                                   23
   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27   28