Page 23 - due_tallozo_interaktiv_2016_aprilis
P. 23
versenytársak
adott cégről, akkor az sokkal nagyobb termékekhez. Technikai eszközök esetében nézzék meg, hogy még véletlenül se legyen
folyamatot indíthat el a vásárlók körében pedig még jótállási problémáink is lehetnek. törvénybe ütköző a tartalom.” – osztotta meg
is, mint egy hivatali büntetés. Egy-egy ilyen velünk Csordás Tamás. Ez azért jó, mert ha
fogyasztói lázadás, felháborodás nagyobb Előzetes kontroll van egy ilyen állásfoglalása a cégnek, és ne
negatív visszhangot válthat ki, ezzel súlyos Könnyű mondani, hogy legyünk tudatosak, adj’ Isten, érkezik a reklámra egy panasz,
presztízsveszteséget okozva az adott ha közben mindenhol az arcunkba tolják a akkor ők már büszkén tudják lobogtatni a
vállalatnak. Csordás Tamás szerint „Az rengeteg, vonzóbbnál vonzóbb reklámot. „jogilag megengedett” feliratú papírkát.
internetes publikum egy hatalmas nagyúr, és László Klaudia, a székesfehérvári Tóparti
amíg vannak ilyen felületek, addig ennél jobb Gimnázium és Művészeti Szakközépiskola 11. Versenytársak
fogyasztóvédelmi hatóság talán nincs is.” osztályos tanulója elmondta, hogy szerinte Sajnálatos módon vannak azonban olyan
„a reklámok feltűnőek, tömörek, és nagyon reklámozók is, akik eleve a fogyasztók
Tudatos vásárló megtévesztőek, mivel egy-egy terméket megtévesztésére apellálnak. Ők talán abban
Egyértelmű, hogy a mai a hitben tevékenykednek,
információs túláradatban Ha egy lehúzó, rosszalló kritika fogalmazódik hogy „minden szabad, ami
a fogyasztók szerepe meg egy adott cégről, az sokkal nagyobb nem tilos?!” A törvényeket
felértékelődik. be kell tartani, amit a
Tudatosnak kell folyamatot indíthat el a vásárlók körében is, már említett komoly piaci
lenniük, a vásárlás mint egy hivatali büntetés. szereplők meg is tesznek,
előtt utánanézni a de vannak jogi kiskapuk
kiszemelt terméknek, is. A megtévesztésre
a forrásnak, ahonnan építő szolgáltatók ezeket
készülnek beszerezni bizonyára kikutatják, és
az adott dolgot. vagy szolgáltatást sokkal jobb színben a reklámozás kapcsán sem fog nekik szívbajt
A tudatos fogyasztói viselkedésbe tüntetnek fel a reklámozók”, ezáltal elhitetve okozni a ezek használata. A baj csak az, hogy
már az is beletartozik, ha a neten az az emberekkel, hogy pl. az a gyógyszer, mi, fogyasztók nem tudjuk egyből eldönteni, ki
ár-összehasonlítóban megnézzük, hogy fogyókúrás kapszula, kütyü stb. mennyire nem mond igazat. Csordás Tamás véleménye
mondjuk, miért van 50%-os árkülönbség, hasznos, pedig ez sok esetben nem felel meg szerint „ez inkább a digitális kommunikációra
miért olyan olcsó/drága egyik-másik termék. a valóságnak. „Tehát ezek csak azért vannak, jellemző, tehát az internetes hirdetésekre,
Illetve mindenképpen érdemes megfontolni, hogy az emberek bedőljenek nekik.” – tette hiszen ott jóval nehezebb ellenőrizni ezeket.”
hogy hivatalos márkakereskedőtől vásárolunk hozzá a lány. Ha a „bedőlés” azt jelenti, hogy Normál esetben pedig tényleg nem érdemes
kicsit drágábban vagy féláron egy neve-nincs, vásároljunk a termékükből, ez igaz lehet, de megtévesztő reklámokkal próbálkozni, mivel
követhetetlen forrásból. Utóbbinál fennáll a szerencsére a gyakorlat azt mutatja, hogy a – ahogy Csordás Tamás szakértőnk mondja
veszély, hogy bontott csomagolásban érkezik, komoly piaci szereplők nem vállalják a rizikót – „a piaci szereplők elemi érdeke, hogy
az esetenként hamis, hibás vagy hiányos megtévesztő hirdetésekkel. Ebben segít nekik tisztességes versennyel operáljanak, így a
termék, míg a márkakereskedést fel tudom Magyarországon az ún. „reklámszabályozó ráérő vásárlók mellett maguk a versenytársak
keresni személyesen is problémáimmal, és testület, akiktől előzetesen lehet kérni, azok, akik figyelnek, és azonnal jelentik,
legtöbb esetben ezek garanciát is adnak a még mielőtt leadnák a reklámkampányt, ha valami nem stimmel a reklámunkkal.”
www.due.hu 23