Page 22 - due_tallozo_interaktiv_2015_majus_junius
P. 22

versenytársak  A rovat a Gazdasági Versenyhivatal támogatásával készül.

Értünk versenyeznek
>  Lassan beköszönt a vakáció, amikor az iskolai éves hajtás után van egy kis idő a

lazításra, pihenésre. Ilyenkor tudunk bőven időt szakítani a sportolásra vagy a kötelező
olvasmányokon túli kedvencek elolvasására. Ekkor van mód a családdal elutazni
nyaralni, vagy a barátokkal több időt együtt tölteni, hiszen nem kell haza szaladni
megírni a mindennapi leckét. De mi alapján választunk, hogy hová menjünk? Hogy alakul ki
a baráti körünk kedvenc helye? Milyen szempontokat veszünk figyelembe a döntés során?

A hétköznapok versenyei                        lelő helyet. Hasonlóképpen van ez a gazda-     tosan alakul, változik, de ami biztos, hogy a

A cégek, vállalatok mind küzdenek azért, hogy sági és piaci folyamatokban is. A vállalatok    kritériumok között mindig szerepel a kifogás-

az ő terméküket, szolgáltatásukat válasszuk.   igyekeznek mindent megtenni azért, hogy        talan minőség és megbízhatóság, valamint a

Verseny alakul ki köztük a fogyasztó kegye-    terméküket, szolgáltatásukat minél vonzóbbá    kedvező ár. A vállalatok ennek igyekeznek

iért. Az elsőre bonyolultnak tűnő gazdasági    tegyék számunkra, fogyasztók számára. Ennek megfelelni. Ahhoz, hogy ezt elérjék, különböző

versenyhelyzeteket könnyen megérthetjük,       következtében verseny alakul ki a cégek között, stratégiákat dolgoznak ki, igyekeznek mindent

ha a saját életünkben előforduló verseny-      aminek célja, hogy a lehető legjobb teljesít-  elkövetni azért, hogy a vásárlók az ő porté-

helyzetekre gondolunk. A verseny jellegze-     ményt mutassák a külvilág felé. Ez megmutat-   kájuk mellett döntsenek, hiszen minden egyes

tességei egészen születésünktől fogva fellel-  kozhat a termék minőségében, árában, vagy      vásárlás növeli az adott vállalkozás bevételét.

hetők a mindennapjainkban,                       A vállalatok igyekeznek mindent              Ez azonban nem könnyű,
és ez megmarad életünk                          megtenni azért, hogy terméküket,              hiszen a piacon verseny
végéig. Óriási küzdelmek                     szolgáltatásukat minél vonzóbbá tegyék           van, számtalan cég küzd a
folynak az óvodában a legér-                     számunkra, fogyasztók számára.               vásárlók kegyeiért. A termé-
dekesebb játékokért. Az                                                                       keik vonzóvá tételére viszont
iskolás évek alatt a jó tanul-                                                                rengeteg eszköz áll rendelke-
mányi eredmény eléréséért                                                                     zésükre. Kereshetik a vevők

zajlik a csatározás, vagy azért, hogy minél    egyéb olyan tulajdonságaiban, melyekkel        kedvét alacsony árakkal, jobb minőségű termé-

többen kedveljenek bennünket az osztályból.    csábítóvá tehetik azt a fogyasztók számára.    kekkel, kedvezőbb értékesítési feltételekkel.

Majd az iskolapadból kikerülve, a munkaerő-                                                   A vállalatok azonban nemcsak versenyez-

piacon sincs ez másként, hiszen ott többek     Ki nyeri a versenyt?                           hetnek egymással, hanem együtt is működ-

között a számunkra ideális álláslehetőségek    Mi az, amit elvárunk egy terméktől vagy        hetnek annak érdekében, hogy akár mind

közül kell kivívnunk magunk számára a megfe- szolgáltatástól? A fogyasztók igénye folyama-    nyertesen kerüljenek ki a fogyasztókért folyó

22	 DUE Tallózó
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27