Page 22 - due_tallozo_interaktiv_2015_majus_junius
P. 22
versenytársak A rovat a Gazdasági Versenyhivatal támogatásával készül.
Értünk versenyeznek
> Lassan beköszönt a vakáció, amikor az iskolai éves hajtás után van egy kis idő a
lazításra, pihenésre. Ilyenkor tudunk bőven időt szakítani a sportolásra vagy a kötelező
olvasmányokon túli kedvencek elolvasására. Ekkor van mód a családdal elutazni
nyaralni, vagy a barátokkal több időt együtt tölteni, hiszen nem kell haza szaladni
megírni a mindennapi leckét. De mi alapján választunk, hogy hová menjünk? Hogy alakul ki
a baráti körünk kedvenc helye? Milyen szempontokat veszünk figyelembe a döntés során?
A hétköznapok versenyei lelő helyet. Hasonlóképpen van ez a gazda- tosan alakul, változik, de ami biztos, hogy a
A cégek, vállalatok mind küzdenek azért, hogy sági és piaci folyamatokban is. A vállalatok kritériumok között mindig szerepel a kifogás-
az ő terméküket, szolgáltatásukat válasszuk. igyekeznek mindent megtenni azért, hogy talan minőség és megbízhatóság, valamint a
Verseny alakul ki köztük a fogyasztó kegye- terméküket, szolgáltatásukat minél vonzóbbá kedvező ár. A vállalatok ennek igyekeznek
iért. Az elsőre bonyolultnak tűnő gazdasági tegyék számunkra, fogyasztók számára. Ennek megfelelni. Ahhoz, hogy ezt elérjék, különböző
versenyhelyzeteket könnyen megérthetjük, következtében verseny alakul ki a cégek között, stratégiákat dolgoznak ki, igyekeznek mindent
ha a saját életünkben előforduló verseny- aminek célja, hogy a lehető legjobb teljesít- elkövetni azért, hogy a vásárlók az ő porté-
helyzetekre gondolunk. A verseny jellegze- ményt mutassák a külvilág felé. Ez megmutat- kájuk mellett döntsenek, hiszen minden egyes
tességei egészen születésünktől fogva fellel- kozhat a termék minőségében, árában, vagy vásárlás növeli az adott vállalkozás bevételét.
hetők a mindennapjainkban, A vállalatok igyekeznek mindent Ez azonban nem könnyű,
és ez megmarad életünk megtenni azért, hogy terméküket, hiszen a piacon verseny
végéig. Óriási küzdelmek szolgáltatásukat minél vonzóbbá tegyék van, számtalan cég küzd a
folynak az óvodában a legér- számunkra, fogyasztók számára. vásárlók kegyeiért. A termé-
dekesebb játékokért. Az keik vonzóvá tételére viszont
iskolás évek alatt a jó tanul- rengeteg eszköz áll rendelke-
mányi eredmény eléréséért zésükre. Kereshetik a vevők
zajlik a csatározás, vagy azért, hogy minél egyéb olyan tulajdonságaiban, melyekkel kedvét alacsony árakkal, jobb minőségű termé-
többen kedveljenek bennünket az osztályból. csábítóvá tehetik azt a fogyasztók számára. kekkel, kedvezőbb értékesítési feltételekkel.
Majd az iskolapadból kikerülve, a munkaerő- A vállalatok azonban nemcsak versenyez-
piacon sincs ez másként, hiszen ott többek Ki nyeri a versenyt? hetnek egymással, hanem együtt is működ-
között a számunkra ideális álláslehetőségek Mi az, amit elvárunk egy terméktől vagy hetnek annak érdekében, hogy akár mind
közül kell kivívnunk magunk számára a megfe- szolgáltatástól? A fogyasztók igénye folyama- nyertesen kerüljenek ki a fogyasztókért folyó
22 DUE Tallózó