Page 17 - due_tallozo_interaktiv_2015_marcius
P. 17
Rengeteg kisgyerek álmodik arról, hogy egy Fotó: Zengő Motorsport Látod az új Michelisz Norbit, aki néhány négyszemköz
szép napon autóversenyző lesz. Michelisz éven belül akár az öröködbe léphet?
Norbert azon szerencsés felnőttek egyike, helyhez. Viszont, ha arra gondolok, hogy most Egyértelműen. És nem is feltétlenül csak
akik a gyerekkori álmukat élhetik? hozzájöhet a Honda által biztosított szakmai a fiatalok közt. Ott van a korosztályomból
Abszolút. Gyakorlatilag az első iskolás plusz, hogy tényleg, lényegében olyan felté- Kiss Norbert, vagy a néhány évvel fiatalabb
éveimtől ott volt bennem a vágy, hogy teleket biztosítanak, mintha gyári versenyző Kiss Pál Tamás, akik remek versenyzők. És
autóversenyző legyek. Már egészen kicsi- lennék, mind a tesztek, mind a fejlesztések bizony vannak nagyon tehetséges srácok a
ként ott mozogtam az autók és a pályák terén, bizakodó vagyok. Körülményektől szimulátoros közegben, vagy épp a Zengő
környékén, köszönhetően a nagybá- függetlenül, szeretnék futamot, futamokat junior programjában is, akik ha lehető-
tyámnak. Őt kísértem sokszor, és ezek az nyerni, és végül az első ötbe odaérni. séget kapnának, valószínűleg hasonló pályát
élmények adták meg azokat az impulzusokat, Minél több futamot, de gondolom, futhatnának be, mint én. De látni kell, hogy
amelyek hatására végül itt kötöttem ki. leginkább a május eleji, a Hungaroringen a jelenlegi támogatói kör azért a Michelisz
Tényleg meseszerű a történeted, hiszen megrendezett versenyeket. Norbert – Zengő Motorsport együttműkö-
2005-ig szimulátoroztál, aztán jött Természetesen itthon a legjobb nyerni. désre van kihegyezve, felépítve és ebben
a Zengő Motorsport és a Suzuki Swift Abban biztos vagyok, hogy a szurko- a környezetben egyelőre még nem tűnt
Kupa, amit rögvest meg is nyertél... lókon idén sem múlik majd semmi, és én is biztosan kivitelezhetőnek az, hogy valaki
Az látszott már ezekben az években is, hogy mindent elkövetek a legjobb eredményért. más üljön be a Zengő versenyautójába..
magyar viszonylatban sikeres tudok lenni. Pedig a Honda nagyon szeretett volna
De ebből még nem lehetett azt mondani, Az egyikük az alkarjára a gyári csapatában tudni. Mennyire
hogy nemzetközi versenyeken is biztosan tetováltatta a rajtszámomat. volt nehéz döntés, hogy maradsz?
helyt tudok majd állni. És ezzel nem azt A legnehezebb időszak talán a nyár volt,
akarom mondani, hogy a hazai közeg ne Az előbbi poszton kívül is rendkívül aktív mikor látszott, hogy a gyári pilóták sikere-
lenne jó, egyszerűen a külföldi légkör egészen vagy a közösségi médiában és saját blogot sebbek, és az is, hogy több lehetőséget
más. Élveztem a sikereket, de tisztában is vezetsz annak érdekében, hogy minél kapnak a tesztelésre, fejlesztésre, mint
voltam azzal is, hogy sem a 2006-os bajnoki erősebb kapcsolatod legyen a szurkoló- én, privát versenyzőként. Komolyan el is
címem, sem az egy évvel később megnyert iddal. Mennyit jelentenek számodra? gondolkoztam azon, ha megkeresnek, mi a
Renault Clio Kupa nem jelenti azt, hogy Közhelyes, de elképesztő erőt tud adni a válaszom. Aztán hihetetlenül jól alakult a
Michelisz Norbert innentől egy kiművelt Hungaroringen egy-egy hazai versenyen az, szezon második fele. Éreztem, hogy a csapat
autóversenyző, és nincs mit tanulnia. ahogy a közönség fogad. Szerencsés vagyok, mennyit dolgozik azért, hogy sikeresek
A 2009-es SEAT Leon Európa-kupa- mert nap mint nap tapasztalom a szurkolók legyünk. Ekkor értettem meg azt is, hogy
győzelem jelentette akkor ilyen szeretetét. Igyekszem is úgy felépíteni a netes nincs értelme váltanom, főleg úgy nem,
szempontból az igazi áttörést? jelenlétemet, hogy a mai trendekkel ellen- hogy ezzel a Zengő Motorsport jövőjét is
Azt gondolom, hogy az volt az első olyan tétben ne a bulvár dolgokkal traktáljam őket, kockára tegyem a világbajnokságban, és
iránymutató eredmény, aminek kapcsán én is hanem olyan beszámolókat, élményeket a MOL Csoport is a projekt mellé állt.
és a környezetem is elkezdtünk hinni abban, osszak meg velük, ami tényleg érdekel- Szegről-végről még talán azt is lehet
hogy ebből lehet valami igazán komoly. De heti is őket, és lehetőleg értékes dolgokat mondani, hogy kollégák vagyunk,
a végső áttörés a WTCC 2010-es makaói közvetítsek feléjük. Ha van időm, igyek-
versenyén elért futamgyőzelem volt. Ott szem személyesen is találkozni a szurko- mivel a Formula-1-es közvetítések
bizonyítottam be magamnak, hogy világ- lókkal. Volt, hogy vezetéstechnikai kurzust állandó szakértőjeként is dolgozol.
klasszis versenyzők ellen is képes vagyok tartottam nekik a Hungaroringen talál- Mennyire vonz a média? El tudod
helytállni. Talán az volt az a pillanat, ható vezetéstechnikai tanpályán – mert a képzelni magad szakújságíró-
amikor én is elhittem, hogy elkezdhetem élni száguldás fontos az életemben, de a bizton- ként a pályafutásod lezárultával?
az álmomat és elkezdhetem száz százalékig ságos közlekedés legalább annyira lényeges Nagyon élvezem, ha nem így lenne, nem is
az autóversenyzésnek szentelni magam. – megesett, hogy nem engedtek fizetni az vállaltam volna el. Hogy lennék-e újságíró?
A túraautózás mellett más szakágak, étteremben, de a legutóbbi nagy élményem, Simán benne lehet, bár maga az írás jelenleg
a rally vagy épp a formulaautózás hogy az egyik szurkolóm az alkarjára tetovál- annyira nem érdekel, de a tévézést nagyon
gondolata sosem foglalkoztatott? tatta a rajtszámomat. Lehet, hogy hihetet- szeretem. Nagyon jó a közeg, az ottani sport-
Minden érdekelt. Figyelemmel kísértem szinte lenül hangzik, de ezek olyan dolgok, amiket szerkesztők hihetetlenül jó fejek, profin
minden sorozatot, de egyszerűen a túraautós még ma se mindig tudok hova tenni. csinálják, amit csinálnak, és nekem ez elég
közeg volt az, ahol először lehetőséget kaptam, ahhoz, hogy a Formula-1 iránti érdeklő-
és innentől ilyen irányba is terelt a sors. désem mellett megtiszteltetésnek vegyem
Abszolút el tudom képzelni, hogy később más azt, ha hívnak. Remélem, hogyha lehető-
szakágban is kipróbáljam magam. De ennek ségem lesz rá, akkor idén is folytatni tudom
nincs itt az ideje. A formulaautózáshoz már a munkát, mert igazán megszerettem.
idős vagyok, azt jóval fiatalabban szokták Mennyire készülsz a sportkarrier
elkezdeni, de a rallys vagy a hosszútávú utáni életre?
versenyzés lehet egy olyan közeg, ahol Tudom, hogy ez furán hangzik, de eddig
egyszer kipróbálnám magam. De jó hat-hét olyan helyzetben voltam, hogy sosem volt
évig még a WTCC-ben képzelem el a jövőmet. száz százalékig biztos, hogy a következő
„9., 9., 6., 6., 4., ?.” – a Facebook-oldaladon évben is lesz folytatás, így igyekeztem minél
találtam a sejtelmes statisztikát több lábon állni. Tudtam tanulni, bővíteni a
az eddigi túraautó vb-s helyezéseidről. látókörömet. Érdekelnek a pénzügyi dolgok,
Idén akkor cél egy újabb negyedik hely? a kockázatmenedzsment, a portfóliókezelés.
Minden évben az a cél, hogy jobb teljesít- De jelenleg az autóversenyzés mellett ezek
ményt nyújtsak, mint az azt megelőzőben. annyival kisebb ingert jelentenek, ugyan
Idén azonban bővül a WTCC mezőnye, jó itt vannak a fejemben, de ha valami miatt
versenyzők érkeznek, jó csapatokhoz, nem holnap abba kéne hagynom a versenyzést,
vagyok biztos abban, hogy a tavalyi telje- biztos, hogy nem menne könnyen az átállás.
sítményem elég lenne idén is egy negyedik
(Kocsmár-Tóth István)
www.due.hu 17