Page 17 - due_tallozo_interaktiv_2015_marcius
P. 17

Rengeteg kisgyerek álmodik arról, hogy egy       Fotó: Zengő Motorsport                           Látod az új Michelisz Norbit, aki néhány              négyszemköz
szép napon autóversenyző lesz. Michelisz                                                          éven belül akár az öröködbe léphet?
Norbert azon szerencsés felnőttek egyike,        helyhez. Viszont, ha arra gondolok, hogy most    Egyértelműen. És nem is feltétlenül csak
akik a gyerekkori álmukat élhetik?               hozzájöhet a Honda által biztosított szakmai     a fiatalok közt. Ott van a korosztályomból
Abszolút. Gyakorlatilag az első iskolás          plusz, hogy tényleg, lényegében olyan felté-     Kiss Norbert, vagy a néhány évvel fiatalabb
éveimtől ott volt bennem a vágy, hogy            teleket biztosítanak, mintha gyári versenyző     Kiss Pál Tamás, akik remek versenyzők. És
autóversenyző legyek. Már egészen kicsi-         lennék, mind a tesztek, mind a fejlesztések      bizony vannak nagyon tehetséges srácok a
ként ott mozogtam az autók és a pályák           terén, bizakodó vagyok. Körülményektől           szimulátoros közegben, vagy épp a Zengő
környékén, köszönhetően a nagybá-                függetlenül, szeretnék futamot, futamokat        junior programjában is, akik ha lehető-
tyámnak. Őt kísértem sokszor, és ezek az         nyerni, és végül az első ötbe odaérni.           séget kapnának, valószínűleg hasonló pályát
élmények adták meg azokat az impulzusokat,       Minél több futamot, de gondolom,                 futhatnának be, mint én. De látni kell, hogy
amelyek hatására végül itt kötöttem ki.          leginkább a május eleji, a Hungaroringen         a jelenlegi támogatói kör azért a Michelisz
Tényleg meseszerű a történeted, hiszen           megrendezett versenyeket.                        Norbert – Zengő Motorsport együttműkö-
2005-ig szimulátoroztál, aztán jött              Természetesen itthon a legjobb nyerni.           désre van kihegyezve, felépítve és ebben
a Zengő Motorsport és a Suzuki Swift             Abban biztos vagyok, hogy a szurko-              a környezetben egyelőre még nem tűnt
Kupa, amit rögvest meg is nyertél...             lókon idén sem múlik majd semmi, és én is        biztosan kivitelezhetőnek az, hogy valaki
Az látszott már ezekben az években is, hogy      mindent elkövetek a legjobb eredményért.         más üljön be a Zengő versenyautójába..
magyar viszonylatban sikeres tudok lenni.                                                         Pedig a Honda nagyon szeretett volna
De ebből még nem lehetett azt mondani,               Az egyikük az alkarjára                      a gyári csapatában tudni. Mennyire
hogy nemzetközi versenyeken is biztosan          tetováltatta a rajtszámomat.                     volt nehéz döntés, hogy maradsz?
helyt tudok majd állni. És ezzel nem azt                                                          A legnehezebb időszak talán a nyár volt,
akarom mondani, hogy a hazai közeg ne            Az előbbi poszton kívül is rendkívül aktív       mikor látszott, hogy a gyári pilóták sikere-
lenne jó, egyszerűen a külföldi légkör egészen   vagy a közösségi médiában és saját blogot        sebbek, és az is, hogy több lehetőséget
más. Élveztem a sikereket, de tisztában          is vezetsz annak érdekében, hogy minél           kapnak a tesztelésre, fejlesztésre, mint
voltam azzal is, hogy sem a 2006-os bajnoki      erősebb kapcsolatod legyen a szurkoló-           én, privát versenyzőként. Komolyan el is
címem, sem az egy évvel később megnyert          iddal. Mennyit jelentenek számodra?              gondolkoztam azon, ha megkeresnek, mi a
Renault Clio Kupa nem jelenti azt, hogy          Közhelyes, de elképesztő erőt tud adni a         válaszom. Aztán hihetetlenül jól alakult a
Michelisz Norbert innentől egy kiművelt          Hungaroringen egy-egy hazai versenyen az,        szezon második fele. Éreztem, hogy a csapat
autóversenyző, és nincs mit tanulnia.            ahogy a közönség fogad. Szerencsés vagyok,       mennyit dolgozik azért, hogy sikeresek
A 2009-es SEAT Leon Európa-kupa-                 mert nap mint nap tapasztalom a szurkolók        legyünk. Ekkor értettem meg azt is, hogy
győzelem jelentette akkor ilyen                  szeretetét. Igyekszem is úgy felépíteni a netes  nincs értelme váltanom, főleg úgy nem,
szempontból az igazi áttörést?                   jelenlétemet, hogy a mai trendekkel ellen-       hogy ezzel a Zengő Motorsport jövőjét is
Azt gondolom, hogy az volt az első olyan         tétben ne a bulvár dolgokkal traktáljam őket,    kockára tegyem a világbajnokságban, és
iránymutató eredmény, aminek kapcsán én is       hanem olyan beszámolókat, élményeket             a MOL Csoport is a projekt mellé állt.
és a környezetem is elkezdtünk hinni abban,      osszak meg velük, ami tényleg érdekel-           Szegről-végről még talán azt is lehet
hogy ebből lehet valami igazán komoly. De        heti is őket, és lehetőleg értékes dolgokat      mondani, hogy kollégák vagyunk,
a végső áttörés a WTCC 2010-es makaói            közvetítsek feléjük. Ha van időm, igyek-
versenyén elért futamgyőzelem volt. Ott          szem személyesen is találkozni a szurko-                mivel a Formula-1-es közvetítések
bizonyítottam be magamnak, hogy világ-           lókkal. Volt, hogy vezetéstechnikai kurzust             állandó szakértőjeként is dolgozol.
klasszis versenyzők ellen is képes vagyok        tartottam nekik a Hungaroringen talál-                  Mennyire vonz a média? El tudod
helytállni. Talán az volt az a pillanat,         ható vezetéstechnikai tanpályán – mert a                képzelni magad szakújságíró-
amikor én is elhittem, hogy elkezdhetem élni     száguldás fontos az életemben, de a bizton-             ként a pályafutásod lezárultával?
az álmomat és elkezdhetem száz százalékig        ságos közlekedés legalább annyira lényeges       Nagyon élvezem, ha nem így lenne, nem is
az autóversenyzésnek szentelni magam.            – megesett, hogy nem engedtek fizetni az          vállaltam volna el. Hogy lennék-e újságíró?
A túraautózás mellett más szakágak,              étteremben, de a legutóbbi nagy élményem,        Simán benne lehet, bár maga az írás jelenleg
a rally vagy épp a formulaautózás                hogy az egyik szurkolóm az alkarjára tetovál-    annyira nem érdekel, de a tévézést nagyon
gondolata sosem foglalkoztatott?                 tatta a rajtszámomat. Lehet, hogy hihetet-       szeretem. Nagyon jó a közeg, az ottani sport-
Minden érdekelt. Figyelemmel kísértem szinte     lenül hangzik, de ezek olyan dolgok, amiket      szerkesztők hihetetlenül jó fejek, profin
minden sorozatot, de egyszerűen a túraautós      még ma se mindig tudok hova tenni.               csinálják, amit csinálnak, és nekem ez elég
közeg volt az, ahol először lehetőséget kaptam,                                                   ahhoz, hogy a Formula-1 iránti érdeklő-
és innentől ilyen irányba is terelt a sors.                                                       désem mellett megtiszteltetésnek vegyem
Abszolút el tudom képzelni, hogy később más                                                       azt, ha hívnak. Remélem, hogyha lehető-
szakágban is kipróbáljam magam. De ennek                                                          ségem lesz rá, akkor idén is folytatni tudom
nincs itt az ideje. A formulaautózáshoz már                                                       a munkát, mert igazán megszerettem.
idős vagyok, azt jóval fiatalabban szokták                                                         Mennyire készülsz a sportkarrier
elkezdeni, de a rallys vagy a hosszútávú                                                          utáni életre?
versenyzés lehet egy olyan közeg, ahol                                                            Tudom, hogy ez furán hangzik, de eddig
egyszer kipróbálnám magam. De jó hat-hét                                                          olyan helyzetben voltam, hogy sosem volt
évig még a WTCC-ben képzelem el a jövőmet.                                                        száz százalékig biztos, hogy a következő
„9., 9., 6., 6., 4., ?.” – a Facebook-oldaladon                                                   évben is lesz folytatás, így igyekeztem minél
találtam a sejtelmes statisztikát                                                                 több lábon állni. Tudtam tanulni, bővíteni a
az eddigi túraautó vb-s helyezéseidről.                                                           látókörömet. Érdekelnek a pénzügyi dolgok,
Idén akkor cél egy újabb negyedik hely?                                                           a kockázatmenedzsment, a portfóliókezelés.
Minden évben az a cél, hogy jobb teljesít-                                                        De jelenleg az autóversenyzés mellett ezek
ményt nyújtsak, mint az azt megelőzőben.                                                          annyival kisebb ingert jelentenek, ugyan
Idén azonban bővül a WTCC mezőnye, jó                                                             itt vannak a fejemben, de ha valami miatt
versenyzők érkeznek, jó csapatokhoz, nem                                                          holnap abba kéne hagynom a versenyzést,
vagyok biztos abban, hogy a tavalyi telje-                                                        biztos, hogy nem menne könnyen az átállás.
sítményem elég lenne idén is egy negyedik
                                                                                                                                   (Kocsmár-Tóth István)

www.due.hu                                                                                        17
   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21   22