Page 29 - 01.pdf
P. 29

SZÉPÍTÉSZ








































                                                                                                Szokolyai Gábor










       társművészeket az épületeteket megalkotó   AZ ÖN NEVÉHEZ TÖBB        készülni a következő órára, egymással
       csapatba vagy jómagam is próbálok   63257/e7(6Ì70e1< %(/6ĝ           együttműködni, vagy csak találkozni. Egyre
       műfajokon áthidaló ötleteket használni. A   .,$/$.Ì7É6$ ,6 )ī=ĝ',.    több szolgáltatást kell nyújtani a hallgatóknak,
       most épülő multifunkcionális sportcsarnok   A MAGÁNÉLETÉBEN IS       hogy minél inkább marasztalja őket az épület
       belső tereit olyan óriásgrafikákkal   FONTOS A SPORT?                 a tanulásra és a közösségi élményekre.
       gazdagítjuk, amit egy kortárs festmény   Igen, a gimnáziumban is sport tagozatra
       inspirált. Szerencsére a magyar design   jártam. Ma is igyekszem minél többet   AZ ÖN CÉGE, AZ MCXVI   FOTÓ: CHRISTO, WIKIPEDIA
       és manufaktúrák manapság ismét elég jól   mozogni, rendszeresen teniszezek,   e3Ì7e6=0ī7(5(0 .)7
       prosperálnak, így ennek az alkotómódszernek   biciklizem és futok is. Sajnos az építészet   SZÍVESEN FOGLALKOZIK
       az érvényesítésében könnyebb dolgom   nem éppen a legegészségesebb szakma.   027,9É/7 ),$7$/2..$/
       van, mint korábban. Ennek a látásmódnak   Sokat ülünk a számítógép előtt, és a stressz   MIT ÜZEN NEKIK, MILYEN
       talán legjobb példája a Duna Aréna.   is állandó megterhelést jelent, ezeket a   KÉPESSÉGEK SZÜKSÉGESEK
                                          hatásokat érdemes sporttal ellensúlyozni.  $++2=  +2*< 9$/$.,%ĝ/
       VAN KEDVENCE AZOK KÖZÜL,                                             -Ð %(/6ĝe3Ì7e6= 9É/-21"
       AMIKET TERVEZETT?                  TÖBB OKTATÁSI INTÉZMÉNY           Az építészet és belsőépítészet nem elválasztható
       Egy pályázati tervet szeretek a legjobban.   TERVEZÉSÉBEN IS RÉSZT   egymástól. Nem tudnám meghatározni, hogy hol
       Lassan 10 év telt el azóta, hogy beadtuk, de   9(77  +2*<$1 /(+(7 2/<$1   van vége az egyiknek és hol kezdődik a másik.
       még mindig jó érzés ránézni. Pályakezdőknek   KÖRNYEZETET TEREMTENI,   Minden belső tér építészeti tér. A tervezési
       kellett egy társasházat tervezni a svájci ZUG   AHOL JÓ TANULNI?     feladatok során így érdemes gondolkodni.
       történeti belvárosába egy leégett ház helyére.   A társadalom elvárása az oktatási intézményekkel   Szóval, aki belsőépítészettel, helyesebben,
       Tervünkkel a harmadik fordulóba sikerült   szemben változik, ahogy a módszertan és az   két szóban, belső építészettel szeretne
       bejutni, épphogy lemaradtunk a negyedik   oktatók és diákok közötti kapcsolat is, ennek   foglalkozni, előnyös jó építésznek is lennie.
       fordulóról, ami már díjazást jelentett volna.   megfelelően pedig az építészeti programalkotás.   A másik szempont, hogy az épületek
       A svájci építészet által képviselt minőség sok   Ez leginkább az egyetemeknél érhető tetten.   egyre bonyolultabbak, a tervezés és a
       magyar építész számára minta, szóval nagyon   Egyre differenciáltabb, rugalmasabb, átláthatóbb   kivitelezés folyamata is egyre összetettebb.
       büszke vagyok rá, hogy több, mint száz   térhasználat az igény. Nagyobb a jelentősége   Ezt csak szigorú rendszerszemlélettel lehet
       magasan iskolázott svájci résztvevő között   a közösségi tereknek, ahol a tanórák között   uralni. Szóval rendmániások előnyben.
       egyedüli külföldiként sikerült ezt elérni.  minél otthonosabban, inspirálóbban lehessen   (Bálint Boglárka)
                                                                                                          29
   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33   34