Page 29 - 01.pdf
P. 29
SZÉPÍTÉSZ
Szokolyai Gábor
társművészeket az épületeteket megalkotó AZ ÖN NEVÉHEZ TÖBB készülni a következő órára, egymással
csapatba vagy jómagam is próbálok 63257/e7(6Ì70e1< %(/6ĝ együttműködni, vagy csak találkozni. Egyre
műfajokon áthidaló ötleteket használni. A .,$/$.Ì7É6$ ,6 )ī=ĝ',. több szolgáltatást kell nyújtani a hallgatóknak,
most épülő multifunkcionális sportcsarnok A MAGÁNÉLETÉBEN IS hogy minél inkább marasztalja őket az épület
belső tereit olyan óriásgrafikákkal FONTOS A SPORT? a tanulásra és a közösségi élményekre.
gazdagítjuk, amit egy kortárs festmény Igen, a gimnáziumban is sport tagozatra
inspirált. Szerencsére a magyar design jártam. Ma is igyekszem minél többet AZ ÖN CÉGE, AZ MCXVI FOTÓ: CHRISTO, WIKIPEDIA
és manufaktúrák manapság ismét elég jól mozogni, rendszeresen teniszezek, e3Ì7e6=0ī7(5(0 .)7
prosperálnak, így ennek az alkotómódszernek biciklizem és futok is. Sajnos az építészet SZÍVESEN FOGLALKOZIK
az érvényesítésében könnyebb dolgom nem éppen a legegészségesebb szakma. 027,9É/7 ),$7$/2..$/
van, mint korábban. Ennek a látásmódnak Sokat ülünk a számítógép előtt, és a stressz MIT ÜZEN NEKIK, MILYEN
talán legjobb példája a Duna Aréna. is állandó megterhelést jelent, ezeket a KÉPESSÉGEK SZÜKSÉGESEK
hatásokat érdemes sporttal ellensúlyozni. $++2= +2*< 9$/$.,%ĝ/
VAN KEDVENCE AZOK KÖZÜL, -Ð %(/6ĝe3Ì7e6= 9É/-21"
AMIKET TERVEZETT? TÖBB OKTATÁSI INTÉZMÉNY Az építészet és belsőépítészet nem elválasztható
Egy pályázati tervet szeretek a legjobban. TERVEZÉSÉBEN IS RÉSZT egymástól. Nem tudnám meghatározni, hogy hol
Lassan 10 év telt el azóta, hogy beadtuk, de 9(77 +2*<$1 /(+(7 2/<$1 van vége az egyiknek és hol kezdődik a másik.
még mindig jó érzés ránézni. Pályakezdőknek KÖRNYEZETET TEREMTENI, Minden belső tér építészeti tér. A tervezési
kellett egy társasházat tervezni a svájci ZUG AHOL JÓ TANULNI? feladatok során így érdemes gondolkodni.
történeti belvárosába egy leégett ház helyére. A társadalom elvárása az oktatási intézményekkel Szóval, aki belsőépítészettel, helyesebben,
Tervünkkel a harmadik fordulóba sikerült szemben változik, ahogy a módszertan és az két szóban, belső építészettel szeretne
bejutni, épphogy lemaradtunk a negyedik oktatók és diákok közötti kapcsolat is, ennek foglalkozni, előnyös jó építésznek is lennie.
fordulóról, ami már díjazást jelentett volna. megfelelően pedig az építészeti programalkotás. A másik szempont, hogy az épületek
A svájci építészet által képviselt minőség sok Ez leginkább az egyetemeknél érhető tetten. egyre bonyolultabbak, a tervezés és a
magyar építész számára minta, szóval nagyon Egyre differenciáltabb, rugalmasabb, átláthatóbb kivitelezés folyamata is egyre összetettebb.
büszke vagyok rá, hogy több, mint száz térhasználat az igény. Nagyobb a jelentősége Ezt csak szigorú rendszerszemlélettel lehet
magasan iskolázott svájci résztvevő között a közösségi tereknek, ahol a tanórák között uralni. Szóval rendmániások előnyben.
egyedüli külföldiként sikerült ezt elérni. minél otthonosabban, inspirálóbban lehessen (Bálint Boglárka)
29