Page 49 - untitled
P. 49
,,
KRESZTEZODÉS
Hogy mindenki hazaérjen...
Dobrocsi Endre
látszanak. „Lehet, hogy csak egy kicsi pontot
látok a tükörben, de ő pillanatokon belül ott
lesz mellettem, és az a kis pont egy jármű, egy
ember, egy közlekedési partner” – hangsúlyozta.
Dobrocsi Endre megemlítette a rendőrség
baleseti statisztikáit is: hazánkban
2019-ben 16 600 személysérüléses
közúti baleset történt, ebből 530 halálos
végkimenetelű volt, melyekben összesen
602 ember vesztette életét. 2020-ban ezek
a számok 13 745, 419 és 454 voltak.
A szakértő hangsúlyozta: a motoros szinte
biztos, hogy megsérül a balesetben, hiszen
őt a motoros ruházaton kívül szinte semmi
nem védi, karambolnál közvetlenül a teste
ütközik. A bukósisak és a protektor is
csupán egy bizonyos – viszonylag alacsony
– sebességig véd. A balesetek 98 százaléka
emberi mulasztásból történik, s nem műszaki
hiba okozza. Dobrocsi Endre szerint ebből az
szerepet játszik –, így erre is érdemes figyelni motorozás különösen veszélyes, így a két következik, hogy ezen tudunk változtatni, „ha
a két keréken guruló motorosoknak. keréken közlekedőknek sokkal előrelátóbban mindannyian partnerként tekintünk egymásra”.
kell viselkedniük az utakon. „Ezekkel a
Dobrocsi Endre kiemelte a rutin fontosságát, figyelemfelkeltő filmekkel szeretnénk azt A közlekedésbiztonsági szakértő az elektromos
hangsúlyozva: vezetés közben nincs lehetőség sulykolni, hogy mindenki szeretne hazaérni. rollerekről is beszélt a DUE Tallózónak.
gondolkodni az egyes közlekedési helyzeteken, Tudomásul kell venni, hogy senki nem Fontos tudni, hogy ezek az eszközök jelenleg
hiszen ezzel kicsúszhatunk a biztonságos azért csinál balesetet, mert az nagyon jó hazánkban nincsenek járműkategóriába
reagálási időből. Mielőtt felülünk a motorra, dolog” – jelentette ki Dobrocsi Endre, aki sorolva, így rájuk vonatkozóan sincsenek
vissza kell szerezni a megfelelő reflexeket, a motorosokat fokozott óvatosságra inti. egzakt közlekedési szabályok meghatározva.
melyek egy része talán kikopott, míg járművünk „A védőangyal is sokszor azért lassabban „Az, hogy vannak szokásjogok, rendben van,
a garázsban állt. Sok vállalkozás tart technikai száll mögöttük, mint ahogy a motoros de nem jogszerű. A jogalkotó ezt érzékeli, és
képzéseket, sőt a motorosrendőrök – akiknek halad” – fogalmazott a szakértő. igen dinamikusan gondolkodik azon, hogy
a kisujjukban van a járműhasználat – is egyáltalán beilleszthetők-e ezek az eszközök
rendszeresen tartanak bemotorozásokat, segítve A ORFK-OBB közlekedésbiztonsági bármilyen járműkategóriába, és ha igen,
a civilek gyakorlását. A lakóhelyünkhöz közeli, szakértőjének elmondása szerint az előbb akkor rájuk milyen szabályok vonatkoznak”
forgalommentes helyeken újra elsajátíthatjuk említett videók az autósoknak is szólnak, nekik – fogalmazott Dobrocsi Endre, aki kiemelte:
azokat a mozdulatokat, melyek tavaly ősszel is érdemes ugyanis sokkal körültekintőbbnek ezekkel az eszközökkel akár 30-40 kilométeres
rutinszerűen mentek – tette hozzá a szakértő. lenniük, hiszen két keréken haladó társaikat óránkénti sebességgel is lehet haladni, tehát
nem védi karosszéria. Ők is elszoktak attól, halálos balesetet is lehet velük szenvedni.
A sajtóban is megjelentek videók, melyeket hogy motorosok vannak a környezetükben,
a rendőrség készített, hogy bemutassák, a akik – kis méretükből adódóan – kevésbé (Hegyi Vivien-Karvaly Bence)
49