Page 46 - untitled
P. 46
,,
KRESZTEZODÉS
$ URYDWRW D] 25). 2UV]ÃJRV %DOHVHWPHJHO×]ËVL %L]RWWVÃJ WÃPRJDWMD ORFK
BIZ O T T S Á G
Ingerültebben vezetnek B A LE S E T M E G EL Z É SI
O R S Z Á G O S
a magyarok, mint korábban
0,/<(1 +$7£66$/ 92/7 $ 3$1'«0,$ $ .¸=/(.('«6%(1 5«6=79(9·.5(
0$*<$5256=£*21" %(5=$, =62/7 5(1'·5 $/(=5('(67 $= 25). .¸=/(.('«65(1'«6=(7,
)·26=7£/< %$/(6(70(*(/·=«6, 26=7£/< 9(=(7·-«7 $= 25). 256=£*26 %$/(6(70(*(/·=«6,
%,=2776£* )·7,7.£5£7 .«5'(=7¾. $= (0%(5(. 0(*9£/72=277 .¸=/(.('«6, 6=2.£6$,5µ/
'( %(6=«/7 $ %$/(6(7, 6=£02. 0(*/(3· 32=,7¯9 $/$.8/£6£5µ/ ,6
A JÁRVÁNY KEZDETE ÓTA MI
FIGYELHETŐ MEG, TÖBBEN
HASZNÁLNAK AUTÓT, MINT
TÖMEGKÖZLEKEDÉST,
EZZEL CSÖKKENTVE A
FERTŐZÉS KOCKÁZATÁT?
Biztos vagyok benne, hogy igen, de az is
biztos, hogy a közúti forgalom jelentősen
csökkent az elmúlt egy évben. Ez egyrészt
jó, abból a szempontból, hogy tisztul a
környezet, de rossz is, mert egy ilyen járvány
tombol a világon. A közlekedésbiztonságnak
is kedvez, mert ennek következményeként
sokkal kevesebb közlekedési baleset Amíg emberek vezetik a gépjárműveket, emberekhez, közelebb áll hozzájuk, megértik
történt Magyaroroszágon, de nem csak addig fennáll a tévedés, a figyelmetlenség és a a lényegét és tudnak azonosulni azokkal
itthon, hanem az egész világ közútjain. fegyelmezetlenség veszélye. Amíg az emberek a problémákkal, amelyeket jelenleg a
Mivel a baleseti számok ily mértékben kötődnek az autókhoz, és nem csak mint közlekedésben tapasztalunk, amiket a közúti
csökkentek, sokan hajlamosak azt hinni, utasok, hanem mint vezetők, addig lesznek közlekedők nagy számban követnek el.
hogy ez egyértelműen a pandémiának balesetek. De ez így is egy szép szám, úgyhogy
köszönhető, de ez nem teljesen így van, hibás örülünk neki, és a célunk az, hogy 2021-ben Nem csak a járművezetőkhöz szólunk,
lenne egy ilyen következtetést levonni. legalább ilyen jó statisztikát produkáljunk – hanem az utasokhoz, akik eddig tétlenül,
persze ez nem csak a rendőrségen múlik. szó nélkül hagyták például azt, hogy valaki
Megnéztük az üzemanyag-eladási adatokat, ittasan, vagy mobiltelefonozva vezessen.
és a közút hálózatban zajló forgalmi adatokat, HA NEM A PANDÉMIA MIATT A gépjármű vezetője ittas állapotban nem
amelyek szintén csökkentést mutatnak, de a VAN KEVESEBB BALESET, képes arra, hogy felmérje, hogy alkalmas-e a
baleseti számok sokkal nagyobb mértékben AKKOR MI MIATT? vezetésre, de aki mégis beül mellé utasként
változtak. Ez egy örömteli hír, mert míg Hangsúlyoznám, hogy nem csak a magyar az autóba, az ugyanúgy lehet cinkos, ha nem
2019-ben 602 ember vesztette életét a magyar utakon, hanem jellemzően bárhol a világon, is jogilag. Ugyanúgy az utas felelőssége,
közutakon, az elmúlt évben 460 ember hunyt ahol tombolt a pandémia, egész Európában ha nem köti be a biztonsági övet.
el balesetben. Egyébként ez éppen 460-nal csökkentek a számok, de nem olyan
több, mint amennyi elvárható lenne, hiszen mértékben, mint nálunk. Bízunk abban, Ezek az üzenetek szerintem most értek
az ideális szám a nulla. Vannak is ilyen hogy ebben szerepe van annak, hogy a célba. Talán a járvány ehhez annyiban
törekvések az Unióban, hogy 2050-re nullára rendőrség balesetmegelőzési tevékenysége is hozzájárult, hogy az emberek az
kell csökkenteni a közúti balesetekben meghalt egy olyan változáson ment keresztül online térbe kényszerültek, és ott
személyek számát. Én bízom benne, hogy ez kommunikációs téren, hogy mostanra már tulajdonképpen dömpingszerűen rájuk
megvalósul, de azért a realitás talaján állok. sokkal jobban és széleskörűbben elér az zúdítottuk ezeket az üzeneteket.
46