Page 47 - untitled
P. 47
,,
KRESZTEZODÉS
Hogy mindenki hazaérjen...
Berzai Zsolt
az úgynevezett alternatív közlekedési
eszközökre, amik közé én idesorolom a
kerékpárt is, mert még mindig nem annyira
elterjedt, mint kellene szerintem. Sokan
kerékpárra, robogóra, vagy motorkerékpárra
ültek. Ez meg is látszik egyébként az
Türelmetlenebbek az emberek egymással, eladásokból, most már ott tartunk, hogy
agresszívebben vezetnek, és sokszor túllépik hónapokat kell várni egy jó minőségű
a megengedett sebességet. Ez jól látszik az biciklire, és most nem azokra gondolok,
adatokból, évente a személyi sérüléssel járó amiket egy nagy multi áruházban meg lehet
közúti balesetek 30%-a abszolút és relatív vásárolni. Az emberek önállóan közlekednek,
VÁLTOZOTT AZ EMBEREK gyorshajtás. Az elmúlt évben ez a százalék egymástól tartva a távolságot. Ez viszont
VEZETÉSI STÍLUSA A bőven 35-36-ig fölment, amit azt jelenti, felveti azt, hogy ha több ilyen közlekedő
PANDÉMIA MIATT, PÉLDÁUL hogy gyorsabban hajtanak az emberek. De van az utakon, akkor a baleseti kockázat
INGERLÉKENYEBBEK miért is? Kevesebb autó van az utakon, ezzel is megnő, mert több ember vesz részt
LETTEK? LEHET EBBEN megnyílnak hosszú, belátható területek a önállóan a közlekedésben, akik nincsenek
VALAMIT ÉSZREVENNI? sofőrök előtt, ezért jobban a gázpedálra tisztában a közlekedési szabályokkal,
A kezdeti időszakban azt tapasztaltuk, taposnak. Ez viszont ténylegesen több mert eddig mondjuk tömegközlekedéssel
hogy az emberek kicsit óvatosabbak voltak, balesethez vezethet, ami nincs jó hatással közlekedtek, nincsen jogosítványuk se.
nem követtek el annyi szabálysértést, a közúti közlekedésre. Ellenben az, hogy Ez a kockázatot megnöveli. Nem annyira
vagy egyéb jogsértést. Majd mikor már korábban este 8-tól reggel 5-ig, most már rutinosak, főleg városi közlekedésben nem
hosszabb idő eltelt, az megmutatkozott (lapzártánkkor – a szerk.) este 11-től kijárási tudják, hogyan tekerjenek. Emiatt a baleseti
a közúti közlekedésben is. Az emberek korlátozás van, a klasszikus éjszakai számok megnövekedhetnek, de ha több a
ingerültebbekké, türelmetlenebbé váltak baleseteket jelentős számban csökkentette. kerékpáros az utakon, akkor óhatatlanul,
egymással szemben. Ennek következményei a nagy számok törvényéből adódóan, több
nem is igazából balesetek, hanem olyan MIRE ÉRDEMES FIGYELNI, baleset is történik, amit vagy ők okoznak,
közlekedési szituációk, amiknek nem feltétlen HA NEM AUTÓT VEZETÜNK, vagy ők szenvednek el. Ennek ellenére én
kell, hogy balesettel végződjenek, tipikus HANEM MONDJUK úgy gondolom, hogy ez a jövő, az lenne
példa erre a büntetőfékezés. Egyébként a BICIKLIVEL, ROLLERREL, a legjobb, ha nem motorikus irányba
büntetőfékezés nem egy újkeletű találmány, VAGY GYALOG VESZÜNK mennénk el, hanem egészségesen élnénk,
azért tűnhet úgy, hogy több van manapság, RÉSZT A KÖZLEKEDÉSBEN? és minél több kerékpáros lenne az utakon.
mert egyre több autó van felszerelve Jellemzően azt tapasztaljuk, hogy a
fedélzeti kamerával, amik rögzítik ezeket. tömegközlekedésről átszoktak az emberek (Hegyi Vivien-Velek Domonkos)
47