Page 23 - 01-36.pdf
P. 23
FOGYASSZ OKOSAN!
természetesen teljesen testreszabott. Nem termékeket, de saját magunk is köthetünk, irodáknál, ha csomagot veszünk igénybe,
kell kompromisszumot kötni semmiben. egyre azonban fontos vigyázni: pontosan akkor a kiutazást megelőzően többnyire
meg kell nézni, milyen esetekben, és már nem kaphatjuk vissza a befizetett
Igaz, mindenre gondolnunk kell: a milyen igazolással fizet, mert számos összeget. Egy szálláshely-közvetítő esetében
repülőjegyre, a szállásra, a transzferre a kiskaput hagynak maguknak a biztosítók. egyszerűbb a helyzet. Ha ötvenezret fizetek
repülőtérről és vissza, a csatlakozásokra, a egy szálláshelyért, kb. plusz 5-10 ezer
helyi közlekedés megoldására, az esetleges SZÁLLÁSHELY forintért elérhető lesz az a lehetőség, hogy
vízumra stb. Az európai városnézésekre, A szálláshely közvetítők próbálnak segíteni az indulás előtt akár 1 nappal lemondjam
de akár a távolabbi úti célokra, hosszabb nekünk abban, hogy ha nincs kiválasztott ingyenesen, vagy minimális levonással a
túrákra is nagyszerű lehet ez a megoldás! szálláshelyünk, akkor az ő adatbázisában szálláshelyet. Bármilyen váratlan dolog
lévő több száz szálláshely közül tudjunk közbejöhet, így ezt a pluszdíjat érdemes
A gondos szervezésnek jelentős részét az választani. Meg tudjuk nézni a szobák kifizetni. Arra azért figyelni kell, hogy
útvonal kialakítása fogja kitenni. Egy jó minőségét, elhelyezkedését, illetve össze az „ingyenes lemondás” nem mindig az
útvonal megtervezésénél mindenképpen tudjuk hasonlítani az árakat. Ezek a utolsó napig lemondható szállást jelent,
érdemes hasonló szempontokat figyelembe szolgáltatók nem rendelkeznek ugyanolyan sokszor egy hónappal, vagy hetekkel az
venni, mint az utazási irodák teszik, garanciával, mint az utazási irodák, érkezés előtt zárul a lemondhatóság.
vagyis azt, hogy az útvonalunk felfűzhető de ettől függetlenül sokszor nyújtanak
legyen egy viszonylag egyszerű vonalra, segítséget probléma esetén. Ha lefoglaltuk Ezzel szemben az utazási irodák garanciát
de egy-egy csodálatos látnivalóért le a szálláshelyet, kifizettük, majd ezek után vállalnak arra, hogy amennyiben nem tudnak
lehet térni a legegyszerűbb útról is. megérkezve azt mondják, hogy nekünk nincs nyújtani egy szolgáltatást, akkor annál
Ebben az esetben erre lehetőségünk van, is szobánk, akkor ezek a nagyobb online legalább egy szinttel magasabb szolgáltatást
és meg is éri! A következőkre azonban szálláshelyszolgáltató platformok meg szokták nyújtsanak, erre jogszabály kötelezi őket.
mindkét esetben érdemes odafigyelni! próbálni oldani ezeket a vitás helyzeteket, Például, ha lefoglaltunk egy hotelben egy
illetve segítenek nekünk szobához jutni. tengerre néző szobát, akkor nem adhat
BIZTOSÍTÁS De azt tudni kell, hogy itt már nem állami nekünk nem tengerre néző szobát abban
A baleset- és egészségbiztosításon túl van garancia (jogszabály) áll a háttérben, a szállodában. Amit a fogyasztó tehet, ha
lehetőségünk úgynevezett útlemondási hanem az adott szálláshelyközvetítőnek a úgy érzékeli, hogy gyengébb szolgáltatást
biztosítást is kötni. Ez a biztosítás akkor saját üzleti érdeke – mondta el Siklósi Máté kapott, például a lift mellé kapott szobát,
érvényes, hogy ha az elutazó ember fogyasztóvédelmi szakértő a DUE Tallózónak. ami zavarta őt a pihenésben, panaszt tehet
közvetlenül az elutazást megelőző napon, az utazási irodánál és kártérítést követelhet
vagy napokban megbetegedett, és orvosi Ebben az esetben van egy nagyon fontos jog, – zárta összefoglalóját Siklósi Máté.
igazolása van arról, hogy nem képes elutazni. ez a lemondási szolgáltatás, amit a legtöbb
Az utazási irodák maguk is kínálnak ilyen ilyen szolgáltató felárral kínál. Az utazási (Bihari Bernadett Luca)
A mellékletet az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatja
a „Fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek támogatása” program keretében
23