Page 21 - 01-36.pdf
P. 21
FOGYASSZ OKOSAN!
EZEN FELÜL MIRE ÉRDEMES KÖTELES VAGYOK-E ELFOGADNI HA AZ AUTOMATA NEM ADJA
RÁKÉRDEZNI, HOGY MONDJUK $ 6=É0/$&620$*+2= 7$572=Ð ., $ 3e1=h1. $ .É57<É6
$ .g9(7.(=ĝ +Ð1$3 9e*e1 BANKKÁRTYÁT, ÉS HA MÁSIKAT 3e1=)(/9e7.25 0,/<(1
1( /(3ĝ'-h1. 0(* $ AKAROK, FELSZÁMOLHATJÁK-E 7((1'ĝ,1. 9$11$."
BANKKÖLTSÉGEKEN? MILYEN MINDKÉT KÁRTYA ÉVES DÍJÁT? Egy bankautomata esetében előfordulhat,
„REJTETT” KÖLTSÉGEK LEHETNEK A bankkártya egy opcionális szolgáltatás, habár hogy elromlik vagy megpróbálták korábban
² *21'2/81. ,77 $ 3e1=)(/9e7 a bankok ajánlják értékesítéskor. Amennyiben meghackelni, eltömítették a pénzkiadó kijáratot,
UTALÁS, KÁRTYÁS FIZETÉS, csak gyűjtünk egy számlára, és az összeget nem esetleg bármilyen más módon próbálnak
606 e57(6Ì7e6 3$3Ì5 $/$3Ô használjuk el, akkor nem szükséges a kártya. illetéktelenül adatokhoz jutni. Az is előfordul,
9$*< e33 (/(.7521,.86 Ez devizaszámláknál (dollárral, euróval) elég hogy mi ütünk el egy adatot, például a PIN
BANKSZÁMLAKIVONAT DÍJÁRA. gyakori jelenség. Ebben az esetben utalással kódot nem megfelelően adjuk meg. Ilyenkor
A korábban elmondottakon kívül létezik átvezetve másik számlára vagy bankfiókból hívni kell a bankautomatán feltüntetett
az sms-őr szolgáltatás, amivel minden tudjuk kivenni a kívánt összeget nyitási időben. telefonszámot. Emögött mindig egy non-stop
utalás, fizetés után sms-t kapunk. Ez kis Ugyanakkor manapság nem csak pénzügyileg, ügyfélszolgálat áll. Teljes pontossággal kell
összegű havi bevételnél, például pár ezer de a járvány miatt is biztonságosabbnak bejelenteni, ami történt, ezután vagy azonnali
forintos zsebpénz, igenis megfontolandó, tartjuk a készpénzmentes megoldásokat, segítséget fognak nyújtani, vagy felveszik a
ugyanis akár havi 1000 forint is lehet ezért érdemes megfontolni egy bankkártya, jegyzőkönyvet, és egy hosszabb procedúrán
plusz költségként a sms-őr szolgáltatás. vagy a telefonon használható mobilbank keresztül orvosolják a problémát. Amit állítunk,
használatát. Ez a netes vásárlásokhoz is jól jön. később visszaellenőrizhető a bankautomatáknál
elhelyezett kamerák segítségével.
HA ROSSZ SZÁMLASZÁMRA
UTALUNK, MIT TUDUNK
7(11, +2*< 9,66=$.$3-8.
$ 3e1=h1.(7"
A bank nem nagyon segít ilyen esetekben,
bár vannak olyan példák, mikor tud. Például
elektronikus szolgáltatások esetén 72 órán
belül lehet reklamálni. Ez főleg a kártyával
végzett tranzakciók esetén érvényes, ezeket az
összegeket többnyire vissza is lehet szerezni.
Amennyiben a határidőkből kifutunk, vagy
olyan módon utaltunk, amelyen nem segít
semmilyen pénzvisszaszerzési szolgáltatás,
akkor a címzett ügyféltől lehet visszakérni.
Ha rossz számlaszámra utaltunk, annyi
információt kaphatunk a banktól, hogy
kinek utaltuk el tévesen az összeget, és
elérve őt, bízhatunk a korrektségében.
+$ *<$1Ô1. 6=(5,17
VISSZAÉLNEK A
KÁRTYAADATAINKKAL VAGY
HOZZÁFÉRTEK VALAHOGY
A BANKSZÁMLÁNKHOZ, MI
$ 7((1'ĝ" 6=É0Ì7+$781.
VALAMILYEN VISSZATÉRÍTÉSRE?
Az elmúlt évek tapasztalatai szerint, a bankoknak
fontos, hogy ha ügyfeleik bűncselekmény
áldozatai lesznek, akkor segítsenek
nekik az ellopott összeget visszaszerezni.
Kártyatársaságtól függően létezik a chargeback
eljárás, amellyel vissza tudjuk igényelni a
pénzünk. Ez abban az esetben is működik, ha
online vásárolunk, és nem érkezik meg a termék.
(SZB)
A mellékletet az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatja
a „Fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek támogatása” program keretében
21