Page 14 - 01.pdf
P. 14
PONT TE $ URYDWRW D 1HP]HWL 7HKHWVËJ 3URJUDP D] (PEHUL (U×IRUUÃVRN
0LQLV]WËULXPD ËV D] (PEHUL (U×IRUUÃV 7ÃPRJDWÃVNH]HO× WÃPRJDWMD
%HO¦SĎNUW\YDO
D 3UH]LKH] %XJLU =V°IL
(*< (/.«3(6=7· 9,'(µ-£7«. 6=(19('«/<%·/
.(='·'¸77 «6 0$ $ &259,186
*$='$6£*,1)250$7,.86 6=$.£1
)2/<7$7µ',. $= £/20 =6µ), (*< 62.$.
£/7$/ f)«5),6=$.0£1$.v 7,78/£/7
7(5¾/(7(1 «5 (/ (*<5( 7¸%% 6,.(57
)2/<$0$726$1 5£&£)2/ $55$ +2*<
$= ,1)250$7,.$ 81$/0$6 «6 0212721
/(/.(6('«6( «6 0262/<*µ6 7(50«6=(7(
$=211$/ 0(**<·=, $= (0%(57 $55µ/
+2*< -2%% +(/<(1 1(0 ,6 /(+(71(
Zsófi informatika iránti szenvedélye már
12 éves korában kibontakozni látszott.
Barátaival kezdett bele honlapok gyártásába,
akkor még amatőr szinten. „Nagyon
megtetszett, hogy az internet egy pici
darabját úgy alakítom, ahogy szeretném!”
– meséli. Ezt követően kis időre szunnyadt
a lelkesedése, de 16 évesen ismét nagy
lendülettel vághatott bele valami újba.
Ez az új pedig a Skool volt, ami egy nonprofit megoszthatja a tudását, és mindenki
szervezet. Fő célja, hogy megmutassa motiválja a másikat arra, hogy fejlődjön”
a fiatal lányoknak, hogy a tech szektor – mondja. Legfőbb motiváló ereje máig a
egy zseniális továbbtanulási, illetve fejlődés, akár önmaga menedzseléséről
karrierlehetőség. „Általában 1-1 napos van szó, akár a mentoráltjainak segítéséről.
ingyenes műhelyfoglalkozás keretein belül „Egy olyan környezet vesz körbe minket
fejlesztünk videójátékot, mobilalkalmazást a foglalkozásokon, ami – kilépve az már több internetes oldal is beszámolt,
cégeknél, mint például a Prezi, az Accenture iskolapadból – elképesztően motiváló. például az Index és a Forbes is. Semmiképp
és a Morgan Stanley. A nap végén minden Arra ösztönzi a résztvevőket, hogy sem mondható mindennapinak, hogy ha
lánynak ott lehet a zsebében az első saját gondolkodjanak, és váltsák meg a világot!” rákeresünk Zsófi nevére a Google-ban
programja!” – tudtuk meg Zsófitól, aki egy Zsófi jelenleg másodéves a BCE egy Forbes-os interjú ugrik fel elsőként.
egészen egyszerű véletlennek köszönhetően gazdaságinformatika alapszakán és „Nem kérdés!” – válaszolta arra a
került kapcsolatba a Skoollal. A családban kihasználva az egyetemi előadások nyitott kérdésemre, hogy vajon elég lesz-e a
a videójátékok iránti szerelméről volt híres, jellegét, a BME-n is felbukkan néhány mostani lendülete egy egész karrierre.
majd unokabátyja javaslatára látogatott el érdekesebb órán. Két évvel ezelőtt részt vett Boldogan jelentette ki: „Az informatikában az
erre a lányoknak szóló, egynapos videójáték- a Skool nyolchetes programozó kurzusán, a csodálatos, hogyha véletlenül megunnál egy
készítő workshopra. Innen elsősorban tudást amit a Prezinél tartottak. Ott találkozott adott területet, akkor ott van még millióegy,
és tapasztalatot, de ezen kívül rengeteg szakmabeliekkel, akik szóltak neki az ami érdekes, és tele van kihívásokkal.”
önbizalmat, jókedvet és néhány mentor ottani gyakornoki lehetőségről. „Jó gyerek A lány, akinek motiváló erőt jelentenek
máig való támogatását vitte magával. lévén egyből hívtam édesanyámat, hogy a kihívások, és örömet a programozás, a
A programozó lány arról is beszámolt, beszámoljak neki erről, akinek az első hétköznapokban, távol az informatikától
hogy mennyire felemelő érzés volt, amikor megjegyzése az volt, hogy »bár a matek is szeret alkotni. Legyen szó zenéről,
mentorként kezdett tevékenykedni a menne ilyen jól«. De tényleg, elképesztő irodalomról vagy akár ételről. Sejtelmesen
szervezetben és egyszeriben az egykori mennyire más világba csöppenhettem beszél egy pár jövőbeli projektjéről is,
tanárai a kollégáivá váltak. „Talán a bele, és hihetetlen, hogy ilyen hamar a amik már csak a megfelelő napra várnak,
legjobban az fogott meg, hogy egy olyan szakmán belül kaptam gyakornoki munkát” hogy a nagyközönség elé kerülhessenek.
közösségbe kerültem be, ahol mindenki – mesélte Zsófi. A nem mindennapi sikereiről (Palotás Zsuzsi)
14