Page 24 - due_tallozo_interaktiv_2017_aprilis
P. 24
légy résen! A mellékletet a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács
és a Belügyminisztérium támogatja.
Figyelem,
Felelősség
Néha bele sem goNdoluNk,
hogy egy egyszerű séta a
városban, egy biciklizés két
falu között, vagy egy könnyed
autókázás milyen veszélyeket
rejt. ez a veszély nem olyan
kitalált, mint a szörny az
ágyunk alatt, vagy a mumus.
hanem valódi, és ezekben az
esetekben a takarónk nem
nyújt védelmet, kizárólag két
képességgel tudjuk ezeket
elhárítani, ami nem más, mint
a figyelem és a felelősség.
Első a biztonság, gyalogosként is, megközelíteni a gyalogátkelőhelyeket. elé léphet az ittas ember minden szándéka
hiszen mi vagyunk legsebezhetőbbek a Városokban valamivel egyszerűbb a ellenére, és nem képes a szabályok ésszerű
közlekedésben. A balesetek egy része gyalogosok helyzete, hiszen aluljárók, betartására (mint pl. az úttest megfelelő oldalán
sajnos a járókelők figyelmetlensége miatt közlekedési lámpák sokasága és járdák közlekedés), a körülmények felmérésére –
következik be. A takarásból, buszok segítik a biztonságos haladásukat. Ezzel ilyenkor az a legfontosabb, hogy kissé instabil
mögül kilépő gyalogost nem körültekintő ellentétben vidéken gyakran járda sincsen, így járású barátainkat ne hagyjuk egyedül.
gyalogosnak nevezhetjük. Te ne légy ilyen! a gyalogosok kiszorulnak az útpadkára. Ez az A fővárosban és máshol is egyre többen
Természetesen, mint mindenben, ebben helyzet több száz méteren is elnyúlhat, akár két pattannak nyeregbe, és kellemeset a
is kettőn áll a vásár, tehát az autósoktól is falu közti távolságot is jelentheti. A KRESZ azt hasznossal összekötve biciklivel teszik meg
azt várjuk, hogy figyelemmel kísérjék a írja elő, hogy a gyalogosoknak a forgalommal az útjukat a munkahelyükig vagy az iskoláig.
gyalogosokat, aminek persze fontos része szemben kell haladni. Ha erről nappal nem A bicikli többek közt azért is jó választás,
a sebességkorlátok betartása. Hiszen hiába vesz tudomást a felelőtlen gyalogos, kevésbé mert miközben tekerjük, sportolunk, ami
veszed észre a gyalogost, ha túl gyorsan súlyos probléma, hiszen a fényviszonyok endorfint termel, illetve sokkal zöldebb
mész, és már nem tudsz megállni. Rendőrségi között még látható, míg éjjel nagy gondot is. A kerékpárosok számával a bicikliutak
szakértőnk szerint a sofőrök gyakran nem okoz az autósoknak – és magának. Célszerű száma is növekedett, ami nagyon jó, hiszen
mérik fel azt a távolságot, amin belül még egy valamilyen fényvisszaverő ruhát, mellényt, a biciklivel így biztonságosabb közlekedni, a
nyugdíjas, bottal közlekedő bácsit is könnyen táskát, karpántot viselni az esti órákban, baleseteket könnyebb elkerülni. Na de akkor
át tudnak engedni. A zebrán való gázolások de a legjobb, ha betartjuk a szabályokat. mi is itt a mumus? Egyrészt az, hogy bár
legtöbb esetben ilyen helyzetekből adódnak. Ittas állapotban csak vezetni tilos, sokan szabálykövetően hódolnak ennek a
A szakértő elmondása alapján a gyalogosokra gyalogosként még akkor is lehet közlekedni, de sportnak, közlekedési formának, mégis vannak
nézve a kétsávos utak a legveszélyesebbek. egyáltalán nem veszélytelen. Ittas gyalogosként olyanok, akik szabálytalanul kerekeznek,
Ugyanis míg azt gondolnánk naivan, hogy ha az elsősorban magunkat veszélyeztetjük, hiszen mit sem törődve az előírásokkal és a testi
első autós sáv átenged minket, nem garancia, ugyanúgy nem tudjuk felmérni a távolságokat, épségükkel. Nem világítják ki megfelelően a
hogy a mellettük közlekedő másik sáv is így sebességet, rossz a reakcióidőnk, mint a kerékpárjukat, nem viselnek láthatósági és
fog tenni, hiszen pont az első sor takarásából vezetéshez lenne, bizonytalan a járásunk, és védőfelszereléseket, amelyek egy baleset során
léphetünk eléjük. Ezért kell mind gyalogosként, nem vagyunk érdemben urai a mozgásunknak. megóvhatják a komolyabb sérülésektől.
mind autósként óvatosan, körültekintően Ez nagyon balesetveszélyes, könnyen egy autó A parkolók mellett haladó kerékpárosokat
gyakran az a veszély fenyegeti, hogy az éppen
24