Page 20 - due_tallozo_interaktiv_2016_februar
P. 20
kreszteződés A rovatot az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság támogatja
Motoros jogsit szeretnél?
és gyakorlatot?
> A motor király. A motorozás életérzés. két kerék, sok-sok lóerő, felbőgő motor,
süvítő szél. CsAk te, Az út, meg A sebesség. De mi történik, hA minDez vonz, De nem
vAgy biztos benne, hogy AkArsz-e igAzából motorozni, és nem AkAroD egyből
többszázezres költségbe verni mAgAD és A CsAláDot? hA peDig már megvAn A jogsi és
A motor, nem árt A szezon előtt kiCsit gyAkorolni biztonságos körülmények között,
oktAtók segítségével, hogy még jobb legyél tAvAsszAl.
Hiszen a motor is csak egy gép, két keréken, tréningezők. A Honda által biztosított, bukócsö- Nincs KRESZ-tábla
és ugyanúgy alá van rendelve a fizika törvé- vezett, strapabíró gépeket lehet nyüstölni A tréningek során nem a KRESZ-
nyeinek, mint minden más közlekedési eszköz. nyugodtan, nem lesz semmi gond, ha valaki tanfolyamon tanultakat gyakoroltatják
Nagyon jól tudják ezt a Safety-Hungary oktató- megcsúszik vele. Típusokat tekintve a százhu- a jelentkezőkkel, hanem azokat a
központjában, ahol a Honda jóvoltából egy szonöt köbcentistől akár az ötszáz köbcentis szituációkat, amelyekre a forgalomban
speciális pályán gyakorolhatják a leghúzó- sárkányokat is lehet hajtani, ráadásul lehet számítani. „Például csatornafedél-
sabb manővereket is a lelkes motorrajongók. ezeket a vasakat másfél évente cserélik. elkerülés, jármű elé szaladó gyerek/
Kezdőnek és haladónak Direkt olyan helyzetekre készítjük állat kikerülése, vagy ha hirtelen
egyaránt fel a motorosokat, amik bármikor fékez a motoros előtt valaki. Mi itt
Motoros jogsit szerezni és motort direkt olyan helyzetekre készítjük
előfordulhatnak. fel a motorosokat, amik bármikor
vásárolni nem olcsó mulatság, a előfordulhatnak.” – mondta el a DUE
Tallózónak Simon László, a Honda
kettő összege simán verheti az és a Safety-Hungary munkatársa,
valamint a tréningeknek is otthont
egymillió forintot is. A Safety- adó SilverKart tulajdonosa. Szerinte egy
jó motoros tudja, hogy az egész történet
Hungary-nál viszont azok is kizárólag a gyakorláson, no meg a tudáson
múlik. „Vannak olyan motorosok, akik már
találnak tréninget, akik egyelőre csak a többszázezer kilométert levezettek,
de tudják, hogy vannak helyzetek,
megfelelő testalkattal rendelkeznek (kell amiktől tartanak, ők eljönnek, és akkor
azt tudjuk gyakorolni velük.” Míg Simon
egy bizonyos magasság a motorozáshoz, ez Lászlóval beszélgettünk a SilverKarton,
épp a Magyar Rendőrség motorosai
van), meg némi elszántsággal, hogy kipró- gyakoroltak a pályán, hogy szinten
tartsák magukat és felkészüljenek a
bálják, vajon tényleg nekik való-e a kétke- tavasszal kezdődő motoros szezonra.
rekes élet. Akik pedig már ezt eldöntötték,
jó kis technikákat sajátíthatnak el a trénin-
geken, és a szezonon kívül is motoroz-
hatnak, hogy ne jöjjenek ki a gyakorlatból.
A pályán speciális motorokkal gyakorolhatnak
a jelentkezők. Persze ez nem azt jeleni, hogy
pótkerék rajta van, hanem hogy a saját motort
nem kell félteni a neccesebb szitukban, mert
a helyi gyakorlómotorokkal nyomulhatnak a
20 DUE Tallózó