Page 28 - duetallozo_2022_december_interaktiv
P. 28
,,
KRESZTEZODÉS
A rovatot az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság támogatja ORFK
Büntetőfékezés B A LE S E T M E G ELŐ Z É SI BIZ O T T S Á G
O R S Z Á G O S
1 9 9 2
és telefonozás,
biztosan jó ötlet?
A TÉL, ÉS EZZEL EGYÜTT A FAGY BEKÖSZÖNTÉVEL EGYRE
CSÚSZÓSABBAK AZ UTAK IS, EZÉRT MÉG JOBBAN KELL FIGYELNÜNK
A BIZTONSÁGOS ÉS BALESETMENTES KÖZLEKEDÉSRE. EHHEZ ADOTT
NEKÜNK TIPPEKET PÉCSI NORBERT SÁNDOR, A MAGYAR KÖZÚT
NONPROFIT ZRT. KOMMUNIKÁCIÓS OSZTÁLYVEZETŐJE.
MIVEL FOGLALKOZIK A MAGYAR gázolták az M0-s autóúton munkavégzés
KÖZÚT NONPROFIT ZRT.? közben, a szabálytalanul és figyelmetlenül
Egy országos közútkezelő cég vagyunk, közlekedő autósok. Ez a két, rövid időn
tehát hozzánk tartozik az állami tulajdonban belül bekövetkezett kimenetelét tekintve
lévő országos utaknak az üzemeltetése és végzetes baleset alapján döntöttünk úgy,
fenntartása. Így mi felelünk a településeket hogy önálló közlekedésbiztonsági kampányt
összekötő fő- és mellékutakért, illetve kell indítanunk. Sajnálatos statisztikánk az, Pécsi Norbert Sándor
a településeken átvezető szakaszokért. hogy 2000 óta, tehát az elmúlt több mint
Ezek mellett kezelünk gyorsforgalmi húsz évben tizenkilenc munkatársunkat
utakat is, például az M0-s, az M2-es és veszítettük el munkaterületen, a A DIÁKOK, AKIK OLVASNAK
az M15-ös autóutakat. Országos cégként figyelmetlenül közlekedő autósok miatt, MINKET, MIRE FIGYELJENEK
mind a tizenkilenc megyében ott vagyunk. így első körben a mi munkatársaink MINDENKÉPPEN A
Összesen nyolcvan mérnökséggel védelmében kezdtünk el lépéseket tenni. KÖZLEKEDÉS SORÁN? MIK
rendelkezünk, így látjuk el a szükséges A LEGNAGYOBB HIBÁK?
üzemeltetési és fenntartási feladatokat. Ezt terjesztettük ki az elmúlt egy-két évben Általános tapasztalatunk az, hogy nagyon
általánosságban nézve közlekedésbiztonsági sokan nem a vezetésre koncentrálnak,
ÖNÖK HOGYAN JÁRULNAK kampánnyá. Ha az érdeklődők megnézik a amikor egy-egy baleset történik,
HOZZÁ A BALESETMENTES közösségi felületeinket, főleg az Instagram tehát sok múlik a figyelmetlenségen,
KÖZLEKEDÉSHEZ? oldalunkat, akkor rengeteg olyan videót láthatnak, illetve a gyorshajtás is gyakori.
Egész évben van teendőnk az utakon. amelyeket a forgalomfigyelő kameráink rögzítettek.
Tavasztól őszig a kátyúzási, a nagy felületű Valós baleseteket bemutatva próbálunk segíteni Azt is látjuk, hogy nagyon sokan nyomkodják
javítási, illetve a teljes körű felújítási abban, hogyan tudják az autósok elkerülni ezeket a telefonjukat vezetés közben, mivel a
munkákat végezzük el. Ősz végétől pedig a balesetveszélyes szituációkat, illetve ha ilyen vezetéstámogató rendszerek egy hamis
elindul nálunk a téli üzem, azaz 0-24 órás helyzetbe kerülnek, akkor ezeket hogyan kezeljék biztonságérzetet keltenek bennük, ami miatt
műszakokra állunk át, és tizenkét órás megfelelően, hogyan tudják minimalizálni az sokan úgy gondolják, hogy nem feltétlenül
váltásokban folyamatosan dolgoznak a esetleges veszélyhelyzeteket. Ennek az a célja, kell nekik folyamatosan az utat figyelniük.
mérnökségeink a szükséges hóeltakarítási hogy a közlekedési morálra, a biztonságra Viszont, ahogy a példák is mutatják, ez nem
és síkosságmentesítési munkákon. fölhívjuk a figyelmet. Úgy gondoljuk, ha az elegendő, és mindenképpen szükség van
előbbire pozitívan tudunk hatni, az tetten érhető az emberi figyelemre is. Azt tanácsolnánk
MIÉRT FONTOS A lesz a munkaterületek térségében is, és ezáltal a és kérnénk, hogy aki autóban ül, az csak
BALESETMENTES kollégáink testi épségét is jobban tudjuk védeni. és kizárólag a vezetésre koncentráljon.
KÖZLEKEDÉSSEL
FOGLALKOZNI? MILYEN A Kiemelt célunk, hogy már a felnövekvő Azt is észleljük, hogy az emberek jelentős
HELYZET MAGYARORSZÁGON generációknál is hatást tudjunk elérni, része nagyon agresszíven kezdett el vezetni
EZZEL KAPCSOLATBAN? ennek érdekében például a Tóbiás és az elmúlt időben. A büntetőfékezések, a
2018-ban elindítottunk egy saját Balambér nevű gyermekeknek szóló direkt lassítások és jobbról előzések az
közlekedésbiztonsági kampányt, amit azóta közlekedésbiztonsági kitelepülésekre is autópályán mind közvetlen balestveszéllyel
is rendszeresen publikálunk a felületeinken becsatlakoztunk. Itt a gyerekek nem csak járhatnak. Mi azt gondoljuk, hogy ha valaki
és a sajtóban. Ez a „Biztonságunk az Ön a KRESZ-parkokat próbálhatják ki, hanem tényleg a vezetésre koncentrál, a forgalmat
kezében van!” nevet viseli, és létrejöttének munkaterületeket is kialakítunk, így már figyeli, megfelelő követési távolságot tart,
sajnálatos apropója az, hogy 2017 végén kisgyermekeknek is be tudjuk mutatni, azzal ő már rengeteget hozzátesz ahhoz,
és 2018 elején egy-egy kollégánkat halálra hogyan kell egy-egy szituációban közlekedni. hogy kevesebb baleset legyen az utakon.
28