Page 28 - duetallozo_2022_december_interaktiv
P. 28

,,
               KRESZTEZODÉS
                                      A rovatot az ORFK-Országos Balesetmegelőzési Bizottság támogatja  ORFK
           Büntetőfékezés                                                                         B A LE S E T M E G ELŐ Z É SI BIZ O T T S Á G


                                                                                                     O R S Z Á G O S
                                                                                                      1 9 9 2
           és telefonozás,



           biztosan jó ötlet?






           A TÉL, ÉS EZZEL EGYÜTT A FAGY BEKÖSZÖNTÉVEL EGYRE
           CSÚSZÓSABBAK AZ UTAK IS, EZÉRT MÉG JOBBAN KELL FIGYELNÜNK
           A BIZTONSÁGOS ÉS BALESETMENTES KÖZLEKEDÉSRE. EHHEZ ADOTT
           NEKÜNK TIPPEKET PÉCSI NORBERT SÁNDOR, A MAGYAR KÖZÚT
           NONPROFIT ZRT. KOMMUNIKÁCIÓS OSZTÁLYVEZETŐJE.





           MIVEL FOGLALKOZIK A MAGYAR        gázolták az M0-s autóúton munkavégzés
           KÖZÚT NONPROFIT ZRT.?             közben, a szabálytalanul és figyelmetlenül
           Egy országos közútkezelő cég vagyunk,   közlekedő autósok. Ez a két, rövid időn
           tehát hozzánk tartozik az állami tulajdonban   belül bekövetkezett kimenetelét tekintve
           lévő országos utaknak az üzemeltetése és   végzetes baleset alapján döntöttünk úgy,
           fenntartása. Így mi felelünk a településeket   hogy önálló közlekedésbiztonsági kampányt
           összekötő fő- és mellékutakért, illetve   kell indítanunk. Sajnálatos statisztikánk az,   Pécsi Norbert Sándor
           a településeken átvezető szakaszokért.   hogy 2000 óta, tehát az elmúlt több mint
           Ezek mellett kezelünk gyorsforgalmi   húsz évben tizenkilenc munkatársunkat
           utakat is, például az M0-s, az M2-es és   veszítettük el munkaterületen, a   A DIÁKOK, AKIK OLVASNAK
           az M15-ös autóutakat. Országos cégként   figyelmetlenül közlekedő autósok miatt,   MINKET, MIRE FIGYELJENEK
           mind a tizenkilenc megyében ott vagyunk.   így első körben a mi munkatársaink   MINDENKÉPPEN A
           Összesen nyolcvan mérnökséggel    védelmében kezdtünk el lépéseket tenni.  KÖZLEKEDÉS SORÁN? MIK
           rendelkezünk, így látjuk el a szükséges                              A LEGNAGYOBB HIBÁK?
           üzemeltetési és fenntartási feladatokat.  Ezt terjesztettük ki az elmúlt egy-két évben   Általános tapasztalatunk az, hogy nagyon
                                             általánosságban nézve közlekedésbiztonsági   sokan nem a vezetésre koncentrálnak,
           ÖNÖK HOGYAN JÁRULNAK              kampánnyá. Ha az érdeklődők megnézik a   amikor egy-egy baleset történik,
           HOZZÁ A BALESETMENTES             közösségi felületeinket, főleg az Instagram   tehát sok múlik a figyelmetlenségen,
           KÖZLEKEDÉSHEZ?                    oldalunkat, akkor rengeteg olyan videót láthatnak,   illetve a gyorshajtás is gyakori.
           Egész évben van teendőnk az utakon.   amelyeket a forgalomfigyelő kameráink rögzítettek.
           Tavasztól őszig a kátyúzási, a nagy felületű   Valós baleseteket bemutatva próbálunk segíteni   Azt is látjuk, hogy nagyon sokan nyomkodják
           javítási, illetve a teljes körű felújítási   abban, hogyan tudják az autósok elkerülni ezeket   a telefonjukat vezetés közben, mivel a
           munkákat végezzük el. Ősz végétől pedig   a balesetveszélyes szituációkat, illetve ha ilyen   vezetéstámogató rendszerek egy hamis
           elindul nálunk a téli üzem, azaz 0-24 órás   helyzetbe kerülnek, akkor ezeket hogyan kezeljék   biztonságérzetet keltenek bennük, ami miatt
           műszakokra állunk át, és tizenkét órás   megfelelően, hogyan tudják minimalizálni az   sokan úgy gondolják, hogy nem feltétlenül
           váltásokban folyamatosan dolgoznak a   esetleges veszélyhelyzeteket. Ennek az a célja,   kell nekik folyamatosan az utat figyelniük.
           mérnökségeink a szükséges hóeltakarítási   hogy a közlekedési morálra, a biztonságra   Viszont, ahogy a példák is mutatják, ez nem
           és síkosságmentesítési munkákon.  fölhívjuk a figyelmet. Úgy gondoljuk, ha az   elegendő, és mindenképpen szükség van
                                             előbbire pozitívan tudunk hatni, az tetten érhető   az emberi figyelemre is. Azt tanácsolnánk
           MIÉRT FONTOS A                    lesz a munkaterületek térségében is, és ezáltal a   és kérnénk, hogy aki autóban ül, az csak
           BALESETMENTES                     kollégáink testi épségét is jobban tudjuk védeni.  és kizárólag a vezetésre koncentráljon.
           KÖZLEKEDÉSSEL
           FOGLALKOZNI? MILYEN A             Kiemelt célunk, hogy már a felnövekvő   Azt is észleljük, hogy az emberek jelentős
           HELYZET MAGYARORSZÁGON            generációknál is hatást tudjunk elérni,   része nagyon agresszíven kezdett el vezetni
           EZZEL KAPCSOLATBAN?               ennek érdekében például a Tóbiás és   az elmúlt időben. A büntetőfékezések, a
           2018-ban elindítottunk egy saját   Balambér nevű gyermekeknek szóló   direkt lassítások és jobbról előzések az
           közlekedésbiztonsági kampányt, amit azóta   közlekedésbiztonsági kitelepülésekre is   autópályán mind közvetlen balestveszéllyel
           is rendszeresen publikálunk a felületeinken   becsatlakoztunk. Itt a gyerekek nem csak   járhatnak. Mi azt gondoljuk, hogy ha valaki
           és a sajtóban. Ez a „Biztonságunk az Ön   a KRESZ-parkokat próbálhatják ki, hanem   tényleg a vezetésre koncentrál, a forgalmat
           kezében van!” nevet viseli, és létrejöttének   munkaterületeket is kialakítunk, így már   figyeli, megfelelő követési távolságot tart,
           sajnálatos apropója az, hogy 2017 végén   kisgyermekeknek is be tudjuk mutatni,   azzal ő már rengeteget hozzátesz ahhoz,
           és 2018 elején egy-egy kollégánkat halálra   hogyan kell egy-egy szituációban közlekedni.  hogy kevesebb baleset legyen az utakon.
           28
   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32   33