Page 4 - duetallozo_2022_marcius_inderaktiv
P. 4
ZOOM
A világ egy darabja nagyon közelről.
INFLUENSZERKEDÉS
GYEREKCIPŐBEN
SOKAN ELTÉRŐ VÉLEMÉNYEN VANNAK ARRÓL, HOGY JÓ-E, HA VALAKI ÚGY
MUTAT MEG MAGÁBÓL SOKAT AZ INTERNETEN, HOGY MÉG NEM MÚLT EL
18 ÉVES SEM – FŐLEG, HA A MANAPSÁG ELTERJEDT INFLUENSZER JELZŐ IS
IGAZ RÁ. AZONBAN LEHET ENNEK POZITÍV OLDALA IS!
Először is: mi a mai értelemben vett egy felnőtt reklámozza, aki csak az előnyeit
influenszerkedés? Az influenszer szó sorolja a játéknak. Továbbá, ha egy ismertebb
jelentése mára már kicsit átalakult. Arra fiatal vlogger megpróbál eladni egy tanulós
szoktuk használni, aki képes mások appot, akkor lehet, hogy fel tudja kelteni
vásárlási szokásait befolyásolni. Az a korosztályának az érdeklődését. Tehát
internet népszerűségével és nagyon ha hasznos és jó dolgok népszerűsítésére
magas elérésével az influenszerkedés használják a népszerűséget, abból még
foglalkozássá vált, olyan fórumokon hirdetik akár jó is kisülhet. A cégeknek mindenképp
a kiválasztott termékeket a véleményvezérek, megéri fiatalokat alkalmazni, tehát ha az
mint a YouTube, az Instagram, a ő szempontjukat nézzük, akkor nagyon
Twitter, a Facebook vagy a TikTok. jó, hogy sokan már kiskorúként is arccá
szeretnének válni – gyakran kevesebbet
De hogyan kerülnek a kiskorúak a képbe? lehet nekik fizetni üzleti gyakorlatlanságuk
Talán nem meglepő, hogy a kamaszok miatt, és sokkal könnyebben lehet bizonyos
körében nagyon is tetszetős az influenszeri célcsoportokat megszólítani velük.
pálya, a Be Social 2019-es felmérése szerint a
fiatalok 24%-a álmodik arról, hogy felnőttként Természetesen, ahogyan azt már említettem,
az internet segítségével reklámozzon. az éremnek két oldala van. A tartalomgyártás
kemény munka. Hatalmas erőfeszítést igényel
A tizenévesek számára igen vonzó a a követők szórakoztatása, és a csúnya, bántó
közösségi médiában jelen lévő sztárok élete, kommentek komoly önértékelési zavarhoz
hiszen kívülről csupa móka-kacagásnak vagy korai kiégéshez is vezethetnek. De a
tűnhet a rengeteg utazás, csillogás-villogás. másik véglettel is vigyázni kell: az ismert
Azonban amint kezdenek felnőni, egyre influenszereknek nem szabad abba a hibába
jobban kirajzolódhat számukra: az éremnek esniük, hogy a kommentszekciót gondolják
igenis két oldala van. Ennek ellenére vannak a legjobb barátjuknak. Ráadásul itt van
olyan vállalkozó szelleműek, akik úgy még egy mostanában gyakran feltűnő
döntenek, hogy nem várnak, és a gimnázium probléma, az úgy nevezett „oversharing”.
mellett, vagy akár 4-5 évesen is nekivágnak Nem szabad senkinek, de főleg nem a
ennek a „szakmának.” Persze az utóbbiak népszerű kisgyerekeknek nagy túlzásokba
szüleik nyilvánvaló közreműködésével. esniük, nem szabad túl sok mindent
megosztaniuk a világgal, nem szabad
De vajon hogy tud hasznos lenni, ha a elmosódnia a privátszférájuk határainak.
gyerek már egészen kicsiként elkezdi a
promóciózást? Azért érheti meg többek Ezek alapján úgy gondolom, hogy akkor, és
között, mert ha valakinek az a célja, csakis akkor szabad a felnőttkor betöltése
hogy ismert ember legyen, az már előtt influenszerkedésbe fogni, ha biztosak
igazán korán szem előtt tud így lenni. lehetünk abban, hogy van mögöttünk
olyan mértékű támogatás és ellenőrzés
A társadalom jó része elalél a „cuki (főleg a szülők felől), ami megvéd minket,
kislányoktól, imádnivaló kisfiúktól” menő és irányítja az életünket online és offline.
ruhákban. Sokan szívesebben megvennének
egy plüssmackót egy óvodás miatt, mint ha (Tóth Katinka)
4