Page 7 - DUE_Tallozo_2020_oktober.pdf
P. 7
PRESS OF
mögött, ami az egészséges és tudatos étkezésére. De ekkor is, az a testkép, amit Az elhízást szerintem hibás erkölcsi lencsén
életmódra való buzdítás lehet, ekkor is rá a plakát elérendő és végső célként állít be keresztül vizsgálni. Nincs olyan, hogy jó
kell jönnünk, hogy a plakát ennek teljes irreális és egészségtelen. A másik, sokkal és rossz test vagy testsúly. De ha lenne
ellenkezőjét éri el. Elismerem, előfordulat, valószínűbb eset, hogy egy túlsúlyos is, ennek kihirdetésére semmiképpen
hogy egy túlsúlyos vagy az egészségre vagy egészségre nem figyelő ember egy sem egy profitszerzésre motivált cég van
nem figyelő emberben meglátva egy olyan ilyen plakát hatására legszívesebben csak felhatalmazva vagy megfelelően képezve. Az
plakátot, amin két kigyúrt alak és a „Te hazamenne, elbújna a világ elől és betömne elhízás moralizálása ezenkívül legitimálja,
mit (t)eszel a testedért?” szlogen látható, pár finom, de annál kalóriadúsabb kekszet. helyessé teszi a súlyalapú megkülönböztetést,
elhivatottságot és motivációt kezd érezni Ezek a plakátok nem segíteni akarnak, egy a társadalomban erősen jelenlévő
arra, hogy edzeni kezdjen és figyeljen az hanem kihasználnak. Felhatalmazva érzik formáját a diszkriminációnak.
magukat arra, hogy megjelenítsék mi az
egészséges és megkülönböztessék azokat, Ugyan a címben utalok rá, de nem kérem,
akik egészségtelenek, mert túlsúlyosak. hogy vegyék le vagy tiltsák be ezeket a
Mindennek a hátterében pedig egyedül a plakátokat. Nem kérem, hogy minden
vásárlóerő motivációja áll, a profit szerzés reklámot publikálás előtt vizsgáljanak
és természetesen nem egy egészségesebb meg annak potenciálisan káros hatásainak
egyénekből álló társadalom elérése. szempontjából. Véletlenül sem akarnám
ilyen módon a szólásszabadság vagy a
Azt szokás mondani, hogy minden jó termék szabadpiac és verseny elvét megsérteni.
egy problémát old meg. Azonban fontos Csupán annyit kívánok, hogy sok
mérlegelnünk, hogy egy probléma, amire emberhez és főként testképzavarral küzdő
egy termék választ adni próbál, elve létezett fiatalhoz eljusson ez a cikk, hogy segítsen
már vagy maga a termék újra létrehozza, az ilyen hirdetések káros hatásának
bátorítja, rekreálja és megerősíti azt. Egy kivédésében. Csupán annyit kívánok, hogy
fehérjepor reklám, a „Te mit (t)eszel a beszédtémává váljon az egészség és az
testedért?” szlogennel és két testépítővel elhízás moralizálása, és azt kritikával és
pontosan a hibás testképzavar problémáját fenntartásokkal kezeljék. Csupán annyit
erősíti meg és az elhízás stigmájának kívánok, hogy ne használják ki az emberek
gondolatát ülteti el újra az emberek fejében. bizonytalanságait pénzszerzésre.
7