Page 25 - DUE_TALLOZO_2020_SZEPTEMBER
P. 25
PÉNZÜGYES
melyet idén szeptembertől érhetnek el érmeket a félév végén különböző ajándékokra kra
a gyerekek. A játék lehetőséget kínál válthatják be a gyerekek: A beváltási
többféle tranzakció elvégzésére, ráadásul lehetőséget a PontVelem webshop biztosítja. a
egymással is játszhatnak vele a gyerekek. A megszerezhető ajándékok időről változnak
majd, és igazodnak a játékban résztvevő
A kártyahasználaton kívül fontos tehát az is, diákok megtakarítási célkitűzéseihez. A
hogy a fiatalok megtanulják jól használni az program alkotói így szeretnék összekapcsolni
innovatív fizetési módszereket, mint például a pénzügyeket a játékkal és az élménnyel. applikáció később kiterjedhet az egész
a mobiltelefonon keresztül történő fizetést. ország területére, bővülhetnek a funkciói,
A Digitális Diákszéf kezdeményezéssel a Persze az applikáció nem csak a pénzügyi és a korosztályból bárki használhatja.
gyerekek megismerhetik a legmodernebb ismereteket erősíti, hanem digitalizációra
technológiákat, és szinte minden fizetési vonatkozó kvízeket is tartalmaz, illetve A szülők és a diákok közösen tudják majd
módba betekintést nyerhetnek az fenntarthatósággal, zöld gondolkodással letölteni az alkalmazást, mivel jogilag a
applikációban elérhető kvízek segítségével. kapcsolatos infókat is beépítettek a szülőknek kell regisztrálni. Ők hozhatnak
rendszerbe. A jövőben pedig időről időre létre egy családi közösséget, melybe
A Digitális Diákszéfet mobiltelefonon keresztül, bővül a platformon a feladatok köre. bevonják a gyermekeiket. Ezután a gyerekek a
egy applikációval lehet elérni. Az MNB ezzel barátaikat is meg tudják hívni, így indulhatnak
egy kifejezetten gyerekbarát alkalmazást Induláskor 45 iskolában kezdik majd meg meg közöttük a különböző tranzakciók.
hozott létre, melyben megbízhatnak a a program népszerűsítését. A diákok A szülők is segíteni tudják gyerekeiket,
szülők és a gyerekek egyaránt. Hogy még visszajelzéseit a későbbi fejlesztések során például adhatnak meg éremszerzési
vonzóbbá tegyék a játékot a gyerekek beépítik a rendszerbe. A készítők már a lehetőséggel járó célokat gyermekeik
számára, beépítettek különböző kvízeket is fejlesztés megkezdésekor is bevonták a számára, ezzel is növelve a lehetőséget az
a programba, amelyek kitöltésével digitális diákokat a név, illetve a dizájn kiválasztásába. értékesebb ajándékok megszerzésére.
érmeket nyerhetnek a diákok. Ezeket az Az első évben még pilot fázisban működő (Bogdán Noémi)
25