Page 25 - DUE_TALLOZO_2020_SZEPTEMBER
P. 25

PÉNZÜGYES


























































           melyet idén szeptembertől érhetnek el   érmeket a félév végén különböző ajándékokra kra
           a gyerekek. A játék lehetőséget kínál   válthatják be a gyerekek: A beváltási
           többféle tranzakció elvégzésére, ráadásul   lehetőséget a PontVelem webshop biztosítja. a
           egymással is játszhatnak vele a gyerekek.  A megszerezhető ajándékok időről változnak
                                             majd, és igazodnak a játékban résztvevő
           A kártyahasználaton kívül fontos tehát az is,   diákok megtakarítási célkitűzéseihez. A
           hogy a fiatalok megtanulják jól használni az   program alkotói így szeretnék összekapcsolni
           innovatív fizetési módszereket, mint például   a pénzügyeket a játékkal és az élménnyel.   applikáció később kiterjedhet az egész
           a mobiltelefonon keresztül történő fizetést.                          ország területére, bővülhetnek a funkciói,
           A Digitális Diákszéf kezdeményezéssel a   Persze az applikáció nem csak a pénzügyi   és a korosztályból bárki használhatja.
           gyerekek megismerhetik a legmodernebb   ismereteket erősíti, hanem digitalizációra
           technológiákat, és szinte minden fizetési   vonatkozó kvízeket is tartalmaz, illetve   A szülők és a diákok közösen tudják majd
           módba betekintést nyerhetnek az   fenntarthatósággal, zöld gondolkodással   letölteni az alkalmazást, mivel jogilag a
           applikációban elérhető kvízek segítségével.   kapcsolatos infókat is beépítettek a   szülőknek kell regisztrálni. Ők hozhatnak
                                             rendszerbe. A jövőben pedig időről időre   létre egy családi közösséget, melybe
           A Digitális Diákszéfet mobiltelefonon keresztül,   bővül a platformon a feladatok köre.  bevonják a gyermekeiket. Ezután a gyerekek a
           egy applikációval lehet elérni. Az MNB ezzel                         barátaikat is meg tudják hívni, így indulhatnak
           egy kifejezetten gyerekbarát alkalmazást   Induláskor 45 iskolában kezdik majd meg   meg közöttük a különböző tranzakciók.
           hozott létre, melyben megbízhatnak a   a program népszerűsítését. A diákok   A szülők is segíteni tudják gyerekeiket,
           szülők és a gyerekek egyaránt. Hogy még   visszajelzéseit a későbbi fejlesztések során   például adhatnak meg éremszerzési
           vonzóbbá tegyék a játékot a gyerekek   beépítik a rendszerbe. A készítők már a   lehetőséggel járó célokat gyermekeik
           számára, beépítettek különböző kvízeket is   fejlesztés megkezdésekor is bevonták a   számára, ezzel is növelve a lehetőséget az
           a programba, amelyek kitöltésével digitális   diákokat a név, illetve a dizájn kiválasztásába.   értékesebb ajándékok megszerzésére.
           érmeket nyerhetnek a diákok. Ezeket az   Az első évben még pilot fázisban működő           (Bogdán Noémi)

                                                                                                              25
   20   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30