Page 11 - due_tallozo_interaktiv_2020_majus_junius
P. 11

FOGYASSZ OKOSAN!










       KÖTELES VAGYOK-E ELFOGADNI        HA AZ AUTOMATA NEM ADJA            pontossággal kell bejelenteni, ami történt,
       A SZÁMLACSOMAGHOZ TARTOZÓ         KI A PÉNZÜNK A KÁRTYÁS             ezután vagy azonnali segítséget fognak
       BANKKÁRTYÁT, ÉS HA MÁSIKAT        PÉNZFELVÉTKOR, MILYEN              nyújtani, vagy felveszik a jegyzőkönyvet,
       AKAROK, FELSZÁMOLHATJÁK-E         7((1'ĝ,1. 9$11$."                  és egy hosszabb procedúrán keresztül
       MINDKÉT KÁRTYA ÉVES DÍJÁT?        Egy bankautomata esetében előfordulhat,   orvosolják a problémát. Amit állítunk, később
       A bankkártya egy opcionális szolgáltatás,   hogy elromlik vagy megpróbálták korábban   visszaellenőrizhető a bankautomatáknál
       habár a bankok ajánlják értékesítéskor.   meghackelni, eltömítették a pénzkiadó   elhelyezett kamerák segítségével.
       Amennyiben csak gyűjtünk egy számlára,   kijáratot, esetleg bármilyen más módon
       és azt nem használjuk el, akkor nem   próbálnak illetéktelenül adatokhoz jutni. Az   HA ROSSZ SZÁMLASZÁMRA
       szükséges a kártya. Ez devizaszámláknál   is előfordul, hogy mi ütünk el egy adatot,   UTALUNK, MIT TUDUNK
       (dollárral, euróval) elég gyakori jelenség.   például a PIN kódot nem megfelelően adjuk   TENNI, HOGY VISSZAKAPJUK
       Ebben az esetben utalással átvezetve   meg. Ilyenkor hívni kell a bankautomatán   A PÉNZÜNKET?
       másik számlára vagy bankfiókból tudjuk   feltüntetett telefonszámot. Emögött mindig   A bank nem nagyon segít ilyen esetekben,
       kivenni a kívánt összeget nyitási időben.   egy non-stop ügyfélszolgálat áll. Teljes   bár vannak olyan példák, mikor tud. Például
                                                                            elektronikus szolgáltatások esetén 72 órán
                                                                            belül lehet reklamálni. Ez főleg a kártyával
                                                                            végzett tranzakciók esetén érvényes, ezeket az
                                                                            összegeket többnyire vissza is lehet szerezni.
                                                                            Amennyiben a határidőkből kifutunk, vagy
                                                                            olyan módon utaltunk, amelyen nem segít
                                                                            semmilyen pénzvisszaszerzési szolgáltatás,
                                                                            akkor a címzett ügyféltől lehet visszakérni.

                                                                            HA GYANÚNK SZERINT
                                                                            VISSZAÉLNEK A
                                                                            KÁRTYAADATAINKKAL VAGY
                                                                            HOZZÁFÉRTEK VALAHOGY
                                                                            A BANKSZÁMLÁNKHOZ, MI
                                                                            $ 7((1'ĝ" 6=É0Ì7+$781.
                                                                            VALAMILYEN VISSZATÉRÍTÉSRE?
                                                                            Az elmúlt évek tapasztalatai szerint, a
                                                                            bankoknak fontos, hogy ha ügyfeleik
                                                                            bűncselekmény áldozatai lesznek, akkor
                                                                            segítsenek nekik az ellopott összeget
                                                                            visszaszerezni. Kártyatársaságtól függően
                                                                            létezik a chargeback eljárás, amellyel
                                                                            vissza tudjuk igényelni a pénzünk. Ez
                                                                            abban az esetben is működik, ha online
                                                                            vásárolunk, és nem érkezik meg a termék.
                                                                                                 (Szalai Boglárka)























                                   A mellékletet az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatja
                              a „Fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek támogatása” program keretében
                                                                                                           11
   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15   16