Page 11 - due_tallozo_interaktiv_2020_majus_junius
P. 11
FOGYASSZ OKOSAN!
KÖTELES VAGYOK-E ELFOGADNI HA AZ AUTOMATA NEM ADJA pontossággal kell bejelenteni, ami történt,
A SZÁMLACSOMAGHOZ TARTOZÓ KI A PÉNZÜNK A KÁRTYÁS ezután vagy azonnali segítséget fognak
BANKKÁRTYÁT, ÉS HA MÁSIKAT PÉNZFELVÉTKOR, MILYEN nyújtani, vagy felveszik a jegyzőkönyvet,
AKAROK, FELSZÁMOLHATJÁK-E 7((1'ĝ,1. 9$11$." és egy hosszabb procedúrán keresztül
MINDKÉT KÁRTYA ÉVES DÍJÁT? Egy bankautomata esetében előfordulhat, orvosolják a problémát. Amit állítunk, később
A bankkártya egy opcionális szolgáltatás, hogy elromlik vagy megpróbálták korábban visszaellenőrizhető a bankautomatáknál
habár a bankok ajánlják értékesítéskor. meghackelni, eltömítették a pénzkiadó elhelyezett kamerák segítségével.
Amennyiben csak gyűjtünk egy számlára, kijáratot, esetleg bármilyen más módon
és azt nem használjuk el, akkor nem próbálnak illetéktelenül adatokhoz jutni. Az HA ROSSZ SZÁMLASZÁMRA
szükséges a kártya. Ez devizaszámláknál is előfordul, hogy mi ütünk el egy adatot, UTALUNK, MIT TUDUNK
(dollárral, euróval) elég gyakori jelenség. például a PIN kódot nem megfelelően adjuk TENNI, HOGY VISSZAKAPJUK
Ebben az esetben utalással átvezetve meg. Ilyenkor hívni kell a bankautomatán A PÉNZÜNKET?
másik számlára vagy bankfiókból tudjuk feltüntetett telefonszámot. Emögött mindig A bank nem nagyon segít ilyen esetekben,
kivenni a kívánt összeget nyitási időben. egy non-stop ügyfélszolgálat áll. Teljes bár vannak olyan példák, mikor tud. Például
elektronikus szolgáltatások esetén 72 órán
belül lehet reklamálni. Ez főleg a kártyával
végzett tranzakciók esetén érvényes, ezeket az
összegeket többnyire vissza is lehet szerezni.
Amennyiben a határidőkből kifutunk, vagy
olyan módon utaltunk, amelyen nem segít
semmilyen pénzvisszaszerzési szolgáltatás,
akkor a címzett ügyféltől lehet visszakérni.
HA GYANÚNK SZERINT
VISSZAÉLNEK A
KÁRTYAADATAINKKAL VAGY
HOZZÁFÉRTEK VALAHOGY
A BANKSZÁMLÁNKHOZ, MI
$ 7((1'ĝ" 6=É0Ì7+$781.
VALAMILYEN VISSZATÉRÍTÉSRE?
Az elmúlt évek tapasztalatai szerint, a
bankoknak fontos, hogy ha ügyfeleik
bűncselekmény áldozatai lesznek, akkor
segítsenek nekik az ellopott összeget
visszaszerezni. Kártyatársaságtól függően
létezik a chargeback eljárás, amellyel
vissza tudjuk igényelni a pénzünk. Ez
abban az esetben is működik, ha online
vásárolunk, és nem érkezik meg a termék.
(Szalai Boglárka)
A mellékletet az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatja
a „Fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek támogatása” program keretében
11