Page 13 - DUE Tallozo 2020 aprilis
P. 13

30 ÉVES A DUE




       Fiatalság, bolondság



       felelősségteljesség







       Van, aki az iskolában látja meg a DUE Tallózó magazint, van, aki egy
       barátjától hall róla, van, aki interneten akad rá a Diák- és Ifjúsági Újságírók
       Országos Egyesületére, de egy dolog közös bennünk: mindannyiunkat
       beszippant az a kreatív, produktív, szeretetteljes légkör, ami a DUE-ra
       MHOOHP]×  1HP WØUWËQW H] PÃVNËSS 3DSS 0ÃWËYDO VHP  DNLYHO D QHWHQ MØWW
       V]HPEH      EDQ D 7HKHWVËJNXWDWÕ 'LÃNPËGLD 3ÃO\Ã]DW  DPLUH QHYH]HWW
       ËV SHUV]H QHP LV YROW NËUGËV  Q\ÃURQ RWW YROW D KHO\H D 0ËGLDWÃERUEDQ
       .H]GHWEHQ YLGËNLNËQW D] HJ\HVÞOHW RQOLQH ËOHWËEHQ YHWW UËV]W  NËV×EE
       D I×YÃURVED NØOWØ]ËVH XWÃQ PÃV SURMHNWHNEHQ LV V]HUHSHW YÃOODOW  SËOGÃXO
       VHJÏW× ËV PÝVRUYH]HW× YROW D 6DMWÕIHV]WLYÃORQ  $]ÕWD D] 079$ PÝVRUDLEDQ
       V]HUNHV]W×  ULSRUWHU  ËQ SHGLJ V]DNPDL WDQÃFVRNUÕO  PRWLYÃFLÕUÕO ËV NHGYHV
       HPOËNHNU×O NËUGH]WHP ×W





       MILYEN KÉSZSÉGEKET ADOTT           MIT TANÁCSOLNÁL AZOKNAK
       A TÁBOR, AMELYEKNEK                A FIATALOKNAK, AKIK
       MA IS HASZNÁT VESZED               A MÉDIÁBAN SZERETNÉNEK
       A SZAKMAI ÉLETEDBEN?               DOLGOZNI? MILYEN
       Annak ellenére, hogy gyerekkorom óta   KVALITÁSOK, SZEMÉLYISÉG
       tévésként szerettem volna dolgozni, az első   KELL EHHEZ?
       táboromban mégis az újságíró csoportra esett   Legyenek nyitottak és érdeklődőek. Ezek
       a választásom. Mostanság, a koronavírus   szerintem alapvetően az életben maradáshoz
       miatt kialakult helyzetben, amikor a híradón   is kellenek, de hatványozottan szükséges
       kívül szinte semmilyen más műsor nem   tulajdonságok az újságíráshoz. Biztosan lesz
       készül a tévés szakmában, én is online   majd olyan, hogy egy szerkesztőségben olyan
       tartalmat készítek. Visszajönnek azok   témát kell feldolgoznod, amivel magadtól
       az instrukciók és kritikák a cikkíráshoz,   sosem foglalkoznál. Ha negatívan állsz hozzá a
       amelyeket még abban a táborban, 2013-ban   helyzethez (azt mondod magadnak, hogy nem
       kaptam. De a különböző televíziós szövegek   érdekel, nem tudom megcsinálni), akkor abból
       megírásához is, mint például felkonferálások,   szenvedés lesz. Ha viszont érdeklődő vagy,
       narrációk, tökéletes alapot adott a tábor.  és ösztönöz, hogy naponta tanulhatsz valami
                                          újat, amit közérthető formában megmutathatsz
       MI A LEGKEDVESEBB                  másoknak is, akkor jó szakember lesz belőled.
       TÁBORI EMLÉKED?
       Amikor felelős szerkesztő voltam az újságnál,   JELENLEG AZ MTVA-NÁL
       és hajnal négykor még hajtogattuk a lapokat,   DOLGOZOL. MI A MOTIVÁCIÓD,
       hogy hatra készen legyünk. Az újságíró   HOGY NAP, MINT NAP
       csoport legtöbb tagja már elment aludni,   MINŐSÉGI MUNKÁT VÉGEZZ?
       csak két ember maradt a csoportvezetővel,   Hatalmas lehetőség, és egyben felelősség
       akik befejezték a munkát. Ez is nagyon fontos   is, hogy 23 évesen már két és fél éve az
       tapasztalatot adott a későbbi munkáimhoz:   M2 Petőfi TV-nél dolgozhatok, és egy 60-90
       ha van egy határidő, akármi is történik,   perces műsoridőt koordinálhatok. Az a
       lemondja a huszadik interjúalany, vagy   motivációm, hogy a tartalom, aminek a
       apokalipszis tör ki, akkor is meg kell lennie az   minőségéről, sorrendjéről, tálalásáról én   E mellett az önmegvalósítás is ösztönöz,
       anyagnak. Muszáj lennie A, B, C, ZS tervnek,   dönthetek, értékes és mégis szórakoztató   hiszen a legtöbb anyagban, amit mi,
       ki kell tölteni az adásidőt, még akkor is, ha a   legyen. Izgalmas megtalálni az egyensúlyt,   médiában dolgozók készítünk, valamilyen
       kezdés előtti öt percben szükséges átvariálni   főleg a legnehezebb témáknál, hogy   formában megjelenik a személyiségünk
       az egész adást. Erre elég jó alapot adtak   hogyan lehet ezeket fogyaszthatóvá tenni,   is – ez alól persze kivétel a hírműfaj.
       azok az átküzdött éjszakák a táborban.  hogyan tud ezekhez kapcsolódni a néző.               (Pap Rebeka)
                                                                                                           13
   8   9   10   11   12   13   14   15   16   17   18