Page 27 - DUE_Tallózó_november
P. 27

,,
                                                                                       KRESZTEZODÉS
                                                           Hogy mindenki hazaérjen...






       figyelnek a körülöttük történő helyzetekre.   eszközök megjelenésével – mint az elektromos   több kárt csinálunk, mint hasznot, hiszen
       A megelőzéshez elengedhetetlen a   roller – teljesen új vizekre kell eveznünk   megijeszthetjük, negatív érzéseket válthatunk
       tudásunk tágítása, a KRESZmenők pedig a   látókörünk bővítése érdekében. Azonban a   ki belőle. Így tragikus vége is lehet az útnak.
       leglényegesebb szituációkat, problémákat   már említett emberi figyelmetlenség azoknak   Felesleges az indokolatlan pánikkeltés.
       dolgozzák fel. Sajnos statisztikák kimutatták,   is kárt okozhat, akik szabályosan közlekednek.   Viszont ha nem érezzük magunkat
       hogy az elmúlt években történt balesetek   Sajnos egyre több olyan autós, motoros vagy   biztonságban, ne féljünk jelezni ezt, mert
       nagy része a telefonozás vagy a gyorshajtás   akár kerékpáros van, aki a másik fél oda nem   lehet, hogy egyszer egy egész autónyi embert
       miatt történt. Ez pedig jelzésértékű lehet, hogy   figyelése miatt vált áldozattá. Tehát attól, hogy   mentünk meg a közbeavatkozásunkkal.
       nem vagyunk elég óvatosak, nem veszünk   szabályosan közlekedünk, még sok veszélynek
       tudomást arról, hogy mások is járnak az   vagyunk kitéve, nyitott szemmel kell járnunk.   JÖHET A MÁSODIK ÉVAD!
       utakon. Ahogy Szabó Máté is mondta, amikor   Nem elég belenyugodni abba, hogy mi az   A komoly rutinnal rendelkező színészek
       az ember autóval van, utálja a gyalogost,   előírtak szerint közlekedünk, tanulnunk kell   élvezik a felvételeket, ők is viccesnek,
       a kerékpárost és a motorost, ellenkező   a másik hibájából is, nemcsak a sajátunkból.  de egyben mégis komolynak találják
       esetekben pedig az autós nem örvend nagy                             a tartalmakat. Közös munkájuk így jó
       népszerűségnek. Az emberekben benne van   „KUKA UTAS VÉSD AZ ÉSZBE,   hangulatban telik, meg vannak elégedve
       a figyelmetlenség lehetősége, ezért a sorozat   NE SZÓLJ BELE A VEZETÉSBE!”   a kreatív csapat szellemességével. Gábor
       nem betartatni akarja a szabályokat, mert az   Máté és Gábor is, ahogy tehette, a   üdvös dolognak tartja azt, hogy hangjuk által
       lehetetlen lenne, hanem minél több ember   motoros jogosítványa mellé megszerezte   segítséget tudnak nyújtani a mindennapi
       figyelmét szeretné felhívni rájuk. Ha mindenki   személygépkocsira is az engedélyét. Egyikőjük   életben. Profizmusuk és tapasztalatuk
       tisztában lenne az előírásokkal, és be is   sem szereti azóta sem, ha beleszólnak   a szinkronizálásban és a vezetésben
       tartaná őket, nem lenne szükség a műsorra.   a vezetésükbe, vagy megkérdőjelezik   megmutatkozik a félperces epizódokban,
                                          döntéseiket, cserébe ők sem zavarják a   hiszen nagyon igényes munkák kerülnek
       A TUDÁS HATALOM                    volán mögött ülőt, ha éppen csak utasok.   a nézők elé. Bár fennállt a veszélye annak,
       A KÖZLEKEDÉSBEN IS                 Azt azonban nagyon fontosnak tartják, hogy   hogy esetleg stílusidegenek lesznek a
       A KRESZ szabályai bizonyos időközönként   bízzanak abban, aki mellé beülnek az autóba.   párbeszédek, az ORFK-OBB munkatársai
       megújulnak. Aki 30 évvel ezelőtt vizsgázott   Feltételezik, hogy az adott sofőr tisztában van a   tökéletesen hozzák a megszokott tudományos
       le belőle, annak is tisztában kell lennie a   KRESZ-szel. Gábor utasként visszahúzódónak   magyarázatokkal alátámasztott agymenős
       legújabb változtatásokkal. Szabálytalanság   tartja magát, ha kellene sem szólna bele a   megnyilatkozásokat, így az egész hitelessé
       esetén nem jelent kibúvót semmi sem, tehát   vezetésbe, Máté azonban, ha szükség lenne   válik. Talán ezekért is örvend akkora sikernek
       nem árt időnként feleleveníteni tudásunkat. A   rá, végső esetben belenyúlna a kormányba.  a prevenciós sorozat, hogy már a második
       tájékozottság pedig csak előnyünkre válhat,                          évad is rádióba, valamint képernyőre került.
       hiszen sok balesetet megelőzhetünk, ha   A vezető kioktatásával, vezetési stílusába
       naprakészek vagyunk. Az újabb közlekedési   való beleszólással az esetek nagy részében      (Panulin Bogi)






































                                                                                                          27
   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31   32