Page 27 - DUE_Tallózó_november
P. 27
,,
KRESZTEZODÉS
Hogy mindenki hazaérjen...
figyelnek a körülöttük történő helyzetekre. eszközök megjelenésével – mint az elektromos több kárt csinálunk, mint hasznot, hiszen
A megelőzéshez elengedhetetlen a roller – teljesen új vizekre kell eveznünk megijeszthetjük, negatív érzéseket válthatunk
tudásunk tágítása, a KRESZmenők pedig a látókörünk bővítése érdekében. Azonban a ki belőle. Így tragikus vége is lehet az útnak.
leglényegesebb szituációkat, problémákat már említett emberi figyelmetlenség azoknak Felesleges az indokolatlan pánikkeltés.
dolgozzák fel. Sajnos statisztikák kimutatták, is kárt okozhat, akik szabályosan közlekednek. Viszont ha nem érezzük magunkat
hogy az elmúlt években történt balesetek Sajnos egyre több olyan autós, motoros vagy biztonságban, ne féljünk jelezni ezt, mert
nagy része a telefonozás vagy a gyorshajtás akár kerékpáros van, aki a másik fél oda nem lehet, hogy egyszer egy egész autónyi embert
miatt történt. Ez pedig jelzésértékű lehet, hogy figyelése miatt vált áldozattá. Tehát attól, hogy mentünk meg a közbeavatkozásunkkal.
nem vagyunk elég óvatosak, nem veszünk szabályosan közlekedünk, még sok veszélynek
tudomást arról, hogy mások is járnak az vagyunk kitéve, nyitott szemmel kell járnunk. JÖHET A MÁSODIK ÉVAD!
utakon. Ahogy Szabó Máté is mondta, amikor Nem elég belenyugodni abba, hogy mi az A komoly rutinnal rendelkező színészek
az ember autóval van, utálja a gyalogost, előírtak szerint közlekedünk, tanulnunk kell élvezik a felvételeket, ők is viccesnek,
a kerékpárost és a motorost, ellenkező a másik hibájából is, nemcsak a sajátunkból. de egyben mégis komolynak találják
esetekben pedig az autós nem örvend nagy a tartalmakat. Közös munkájuk így jó
népszerűségnek. Az emberekben benne van „KUKA UTAS VÉSD AZ ÉSZBE, hangulatban telik, meg vannak elégedve
a figyelmetlenség lehetősége, ezért a sorozat NE SZÓLJ BELE A VEZETÉSBE!” a kreatív csapat szellemességével. Gábor
nem betartatni akarja a szabályokat, mert az Máté és Gábor is, ahogy tehette, a üdvös dolognak tartja azt, hogy hangjuk által
lehetetlen lenne, hanem minél több ember motoros jogosítványa mellé megszerezte segítséget tudnak nyújtani a mindennapi
figyelmét szeretné felhívni rájuk. Ha mindenki személygépkocsira is az engedélyét. Egyikőjük életben. Profizmusuk és tapasztalatuk
tisztában lenne az előírásokkal, és be is sem szereti azóta sem, ha beleszólnak a szinkronizálásban és a vezetésben
tartaná őket, nem lenne szükség a műsorra. a vezetésükbe, vagy megkérdőjelezik megmutatkozik a félperces epizódokban,
döntéseiket, cserébe ők sem zavarják a hiszen nagyon igényes munkák kerülnek
A TUDÁS HATALOM volán mögött ülőt, ha éppen csak utasok. a nézők elé. Bár fennállt a veszélye annak,
A KÖZLEKEDÉSBEN IS Azt azonban nagyon fontosnak tartják, hogy hogy esetleg stílusidegenek lesznek a
A KRESZ szabályai bizonyos időközönként bízzanak abban, aki mellé beülnek az autóba. párbeszédek, az ORFK-OBB munkatársai
megújulnak. Aki 30 évvel ezelőtt vizsgázott Feltételezik, hogy az adott sofőr tisztában van a tökéletesen hozzák a megszokott tudományos
le belőle, annak is tisztában kell lennie a KRESZ-szel. Gábor utasként visszahúzódónak magyarázatokkal alátámasztott agymenős
legújabb változtatásokkal. Szabálytalanság tartja magát, ha kellene sem szólna bele a megnyilatkozásokat, így az egész hitelessé
esetén nem jelent kibúvót semmi sem, tehát vezetésbe, Máté azonban, ha szükség lenne válik. Talán ezekért is örvend akkora sikernek
nem árt időnként feleleveníteni tudásunkat. A rá, végső esetben belenyúlna a kormányba. a prevenciós sorozat, hogy már a második
tájékozottság pedig csak előnyünkre válhat, évad is rádióba, valamint képernyőre került.
hiszen sok balesetet megelőzhetünk, ha A vezető kioktatásával, vezetési stílusába
naprakészek vagyunk. Az újabb közlekedési való beleszólással az esetek nagy részében (Panulin Bogi)
27