Page 26 - 01.pdf
P. 26

,,
           KRESZTEZODÉS
                                 $ URYDWRW D] 25). 2UV]ÃJRV %DOHVHWPHJHO×]ËVL %L]RWWVÃJ WÃPRJDWMD


      Fagyos helyzet









       '¯6=(6 )·7(5(.  )«1<(.  +$/£6=/«  $-£1'«.2. x $= ¾11(3, .«6=¾/·'«6 62.
       0,1'(15·/ (/921+$7-$ $ ),*<(/0¾1.(7  (/)(/(-7¾1. 7«/, *80,5$ &6(5«/1,
       9$*< (//(1·5,=1, $87µ1. )«.5(1'6=(5«7  0$-' (*< +$9$6 «-6=$.£1
       .$1<$5*µ6 87$.21 6,(7¾1. 7£92/, 52.21$,1.+2=  «6 0,(/·77 «6=%(
       .$31£1.  0£5 %( ,6 .¸9(7.(=(77 $ %$-  $= $87µ1. $= £52.%$ &6¼6=277
       $ %(-*/, 3(',* .,%258/7 $ '2%2=%µ/  3(',* 3£5 (*<6=(5½ /«3«66(/
       «6 (*< .,6 2'$),*<(/«66(/ .¸11<(1 0(*(/·=+(7· $ )(/(6/(*(6 )(-)£-£6
       $= $0¼*< ,6 675(66=(6 .$5£&621<, ,'·6=$.%$1  (%%(1 +2))(5 =62/7
       $ 32/,&( 5$//< 7($0 9(56(1<=·-( /(6= 6(*¯76«*¾1.5(





































       WINTER IS COMING                   HA HULL A HÓ ÉS HÓZIK             megvárni az olvadást. Bár a téli abroncs
       Alapvetően két dologra kell figyelni: az egyik,   Az első és legfontosabb, hogy tisztában   többnyire helyt áll a téli időjárásban,
       hogy mi magunk álljunk át, és tudatosítsuk   legyünk a járművünkkel, kötelező   összefüggő jégfelületen lehetetlen közlekedni.
       magunkban, hogy más körülmények között   meggyőződnünk az autó állapotáról.
       vezetünk, mint az év többi részében, mivel   Érdemes indulás előtt csinálni egy fékpróbát,   NE CSAK NYOMJUK A GÁZT
       télen jelentősen megváltoznak a tapadás-   ami a jármű megindításából, majd egy   Nem csak a volán mögött, gyalogosan, illetve
       és látásviszonyok, a másik pedig az autó   hirtelen fékezésből áll, így láthatjuk,   kerékpáron, motorbiciklin is fokozottabban
       felkészítése. Fontos hogy téli körülményekre   hogy reagál a jármű, elhúz-e valamelyik   kell ilyenkor figyelnünk a környezetünkre.
       kidolgozott gumiabronccsal közlekedjünk,   irányba, megfelelő-e a tapadásunk,   Számítanunk kell az oldalirányú csúszással,
       ennek az összetétele és kialakítása azt a   ez mindenképpen egy jó kontroll.  amit a lecsökkent tapadás okoz, és figyelnünk
       célt szolgálja, hogy mint havas, latyakos                            kell más, hóval fedett vagy lepárásodott
       körülmények között jól funkcionáljon, így   AMIKOR JOBB              járművekre is, és számolni azzal, hogy a
       biztonságosabb vezetést eredményezzen.   OTTHON MARADNI              másik később – vagy egyáltalán nem vesz
       Emellett érdemes páramentesíteni, az   A legrosszabb az ónos eső. Amikor minden   észre minket. Ha észleljük, hogy a mellettünk
       ablaktörlőket és fényberendezéseket   felület csúszik, és nehezen lehet biztos   lévő sofőr nem kötötte be magát, vagy másra
       ellenőrizni, hiszen ebben az időszakban   tapadási felületekre számítani, ebben   figyel, telefonozik, ezt érdemes finoman
       a legfontosabb a látás és a láthatóság.  az esetben célszerűbb nem elindulni, és   jelezni, illetve ha közeli hozzátartozónk
       26
   21   22   23   24   25   26   27   28   29   30   31