Page 12 - 01-32_nemvagott.pdf
P. 12
PONT TE $ URYDWRW D 1HP]HWL 7HKHWVËJ 3URJUDP D] (PEHUL (U×IRUUÃVRN
0LQLV]WËULXPD ËV D] (PEHUL (U×IRUUÃV 7ÃPRJDWÃVNH]HO× WÃPRJDWMD
%DQQE°O Q\HUW
NL '16 W NRQ\KDL
HV]N³]³NNHO
GFP-VEL VALÓ MARKEREZÉS, SZEKVENÁLÁS,
PRIMER TERVEZÉS, PCR-EZÉS, FLUORESZCENS
MIKROSZKÓPIA, ELEKTROFORÍZIS – EGY ÁTLAGOS
9«*=·6 (*< £7/$*26 *,01£=,80%$1 62+$
1(0 +$//-$ (=(.(7 $ )2*$/0$.$7
=6,&+/$ /(9(17«9(/ $ =8*/µ, 7(/(., %/$1.$
*,01£=,80 7$18/µ-£9$/ %(6=«/*(77(0
AKI EGY KÜLÖNLEGES KÍSÉRLETSOROZAT
RÉSZESEKÉNT MÁR SZAKAVATOTT
$ 1¸9«1<«/(77$1%$1
Levente egészen kicsi volt még, amikor
szobájában mindenütt őslénytannal
foglalkozó könyvek hevertek. Amikor az
óvónéni meglátogatta a családot, az 5 éves
Levitől hallhatta először néhány kihalt faj
tudományos, latin nevét. Később az őslények
és dinoszauruszok helyett a növénybiológia
és a növényélettan kezdte el foglalkoztatni. során helyi növényeket és állatokat kellett növelik, és így a világon előforduló éhezés
meghatározni, de volt, amikor az aggteleki csökkenthető” – mondta el Levente.
„A Teleki Blanka Gimnáziumban biológia csepkőbarlangban kutattak. Soltész András
tagozatos osztályba járok. Úgy érzem, hogy tanár úr itt figyelt fel az ifjú tehetségre, Levente azt is elárulta nekünk, hogy a
egy nagyon inspiratív környezet, ahol nagyon és segített neki egy pályázaton keresztül növények valóban képesek érezni. Vannak
sok szakmai segítséget kaptam a tanáraimtól. bekerülni az ELTE Természettudományi olyan fák, amelyeknek levelei zene hatására
Kovácsné Stummer Valéria, aki már sajnos Karának különleges kísérletsorozatába, elkezdenek táncszerű mozdulatokat
nyugdíjba vonult, nagyon sok olyan kötetet ami csaknem egy éven át egy PhD és végezni. Sőt, szeretni is képesek! Egyszer,
és feladatot ajánlott, amivel bővíteni tudtam egy MsC hallgató vezetésével zajlott. egy ismerősöm szobanövénye haldokolni
a tudásomat. Az új biológiatanárom, Soltész kezdett. Sokat simogatta, beszélt hozzá,
András tanár úr is sokat segít most, ugyanis „Az egyetemi kutatás lényege a dícsérte a növényt. Hamarosan egy
biológia és kémia emelt érettségire készülök. növénykutatásba való mélyebb belelátás hatalmas bibét kezdett el növeszteni az
Félévente rendezik meg a Tudományok és a ritkább laboreszközökkel való munka ágya felé. Egyre szebbé és színesebbé vált,
Napját, ahol legutóbb egy barátommal, megismerése volt. Nagyon tetszett, ahogyan mintha megköszönte volna a törődést.
Hetesi Imrével közösen banánból és eperből kutatók és diákok közvetlenül, kötöttségektől
nyertünk ki DNS-t konyhai eszközökkel.” mentesen dolgoztak együtt” – Leventéék itt Leventének célja, hogy az ELTE
leginkább az árpanövények agrobaktérium- Természettudományi Karán tanulhasson
A gimnáziumban a tematikus tudományos törzsének transzformálásával foglalkoztak, tovább a májusi érettségi után, és az
napok mellett minden évben tartanak amely egy különleges génmódosítási folyamat. ottani egyetemi újságba publikálhasson
terepgyakorlatokat, csakúgy, mint jövőbeli agrokutatásairól. Lehet, hogy
az egyetemek természettudományi „Géneket juttatunk be ezekbe a néhány év múlva híres kutatóként
karain. Az ország különböző pontjain növényekbe. Megbizonyosodtam róla, fogunk újra hallani róla.
megszervezett eseményeken Levente hogy a génmanipulációra szükség
kiemelkedően szerepelt. Az itteni túrák van, mert a termelési hozamot (Lami Krisztofer)
12