Page 6 - 01.pdf
P. 6
PRESS OF
Válogatás az ország legjobb diáklapjaiból
„Egy vaníliás cappuccino lesz,
szójatejjel, csokiöntettel”
$ .£9«)2*<$6=7£6 $ /(*7¸%% (*<(7(0,67$ $/$39(7· 587,1-$
y )·.«17 $ 9,=6*$,'·6=$.%$1 y 1(0 &6$. 5(**(/(17( %,=726
9$*<2. %(11( +2*< $ %¾)«%(1 $ ',£.2. 1$*< 5«6=( .£9«7 .«5
0«*+2==£ &$338&&,127 9$*< /$77«7
| Tamás Dorottya, Közgazdász,
| Budapesti Corvinus Egyetem
Manapság — főleg a fiatalabbak — ritkábban
isznak espressót. A kis méretek kimentek
a divatból, most a nagyobb, krémesebb,
exkluzívabb italok dominálnak. Brian
Wansink kutatásokat végzett arról, hogy az
elmúlt évtizedekben mennyivel nőttek az
ételek, illetve az italok méretei. Az egyik című filmből, ahogyan négy starbucksos
legjobb példa erre a Starbucks: Venti, azaz a kávéval belibben a divatmagazin irodájába?
nagyméretű italai csaknem hat deciliternek
felelnek meg. Ez egy tejeskávé — nem Budapest szívében pedig bárki érezheti magát
beszélve a tejszínhabról és a különböző különleges, elfoglalt embernek, hiszen pár
ízesítésekről — esetében nem is kevés kalória. mostani nevén Szatyor — a Centrál és társaik lépésnyire érik egymást a különlegesebbnél
mind építenek a művészek emlékére és a különlegesebb kávézók. Mindenki megtalálja
Két generációval ezelőtt még klasszikus budapesti városkép imázsra. a saját ízlésének valót: az amerikai márkásat,
elképzelhetetlennek tűnt az ilyen típusú az alternatívat, a metrósat, a mekiset, az
kávéfogyasztás: csakis élénkítőkét itták, bár Ha az ember ilyen helyre ül be akár egyedül, olaszt, amit háromszoros áron is el lehet
már akkor is létezett szélesebb társadalmi akár egy baráti csevejre vágyva társasággal, adni. A kávézók védjegye a papírpohár,
rétegekben a kávéházak kultúrája. máris sokkal kellemesebben érzi magát, mi pedig magunk vagyunk a márka. Azt is
Egyből az espressózás jut eszembe, mert tudja, olyan helyen fogyaszt kávét, ahol érdemes megfigyelni, hogy nők-férfiak milyen
amikor magam elé képzelem egy Móricz- hajdan a nagy művészek. A megengedett arányban és miként fogyasztanak kávét. Bár
regény kisvárosi urainak délutánját. luxus, az életstílus részei és alkotói vagyunk. nem vagyok szociológus, tapasztalataim
szerint a nőknél inkább a baráti összejövetel
„Méreg a kávé és méreg a vágy, egy Máskor pedig szinte kötelezően fáradt, jelképe, míg a férfiaknál a munka itala.
Kosztolányi-mondat is az, egy Ady-verssor leterhelt egyetemistaként állandóan kávéval
is: mindez mégis kell, mindez mégis járkálunk. A különböző médiumok mind azt Egy csésze kávé ma másfajta életet,
életünk veleje” — fogalmazott Ottlik Géza. A tanítják, hogy aki elfoglalt, sikeres, annak stílust képvisel, s az ára is egyre
nagyhírű budapesti írókávéházak még most nincs ideje otthon kávézni — vagy, hogy magasabb. Ez a huszonegyedik század
is abból élnek, amit egyszer a fogyasztók nem is elég napi egy. Ki ne emlékezne a globalizált, megengedhető luxusa, a
ott megalkottak. A New York, a Hadik — szeleburdi Andy-re Az ördög Prada-t visel sikeres emberek folyékony kábítószere.
6