Page 23 - due_tallozo_interaktiv_2015_december
P. 23
Fotó: Bernhardt Tamás 220 felett
és ebben kulcsszerep jutott mind a hungaroringi hasonló szakemberek mellett teheti próbára itt is bizonyíthassanak és okulhassanak.
Tanpályának, mind a magyar rendőrség képességeit az, aki kilátogat Mogyoródra, hiszen Az off-road pályán quadok és 4x4 terepjárók
évtizedeken átívelő oktatási munkájának. olyan „alkalmi” instruktorok is megfordulnak
a Groupama Tanpályán, mint például a Seat volánjánál ülve nagyrámpán, rázóköveken,
„Ez komoly teher volt a rendőrségnek, és mai León Európa-kupában induló Bús Edina huszonöt vagy épp harmincöt fokos dőlőrézsűn,
napig is az, ugyanakkor édes teher. Ma már és a túraautó-világbajnokságon, vagyis a sár- és vizes árkon próbálhatunk keresztülhajtani.
sokszor olyan fiatalokkal tréningezünk, akiknek WTCC-ben jeleskedő Michelisz Norbert.
annak idején a szüleivel is foglalkoztunk, és Ha pedig valaki inkább két kerékre vágyik,
szerencsére nagyon pozitívak a visszajelzések” „Igyekszem minden alkalmat megragadni, annak sem kell csalódnia. A Motoros Akadémia
– mondja Palágyi István, aki vallja, a közlekedés hogy meghálálhassam azt a támogatást, szintén egész évben várja az érdeklődőket: a
tanpálya mellett a Hungaroring aszfaltcsíkján,
A Groupama Tanpálya azoknak is tartogat és a szintén a ’ring körül kialakított dirt-
kihívásokat, akik inkább a terepen és motocross pályán egyaránt…
próbálnák ki magukat az aszfalt helyett. A Motoros Akadémia elméleti és gyakorlati
képzést biztosít a közúti motorosok számára.
ugyan veszélyes üzem, és mindig is az lesz, de amit a szurkolóktól kapok. Ha van időm, A fékezés, kormányzás, kitérés, az alacsony
ha a közlekedők betartják a rájuk vonatkozó igyekszem személyesen is találkozni velük. sebességű manőverezés tökéletesítése a
szabályokat, és minél inkább tisztában vannak Erre például remek lehetőség volt, amikor legfőbb feladat. Az oktatás során változatos és
saját maguk és autójuk képességeinek határaival, vezetéstechnikai kurzust tarthattam nekik a biztonságos körülmények között, folyamatos
azzal tovább csökkenthetik a kockázatot. Hungaroringen” – mesélte Norbi tavasszal, terhelés alatt igyekeznek csökkenteni a távolságot
mikor exkluzív interjút adott lapunknak. a motoros, és motorkerékpárja között.
„A közlekedésre nevelés fejlődése mellett
szerencsére rengeteg autópályát, jó minőségű A Groupama Tanpálya azoknak is tartogat A kicsit gyakorlottabbak ezután a földpályán is
utat adtak át, megjelentek az aktív és a kihívásokat, akik inkább a terepen próbálnák megmérettethetik magukat. Utcai motorosként
passzív biztonsági felszereltségű, modernebb ki magukat az aszfalt helyett. A versenypálya a tapadási felület elkényeztethet bárkit, és a
autók és az emberek is sokkal belátóbbak által körülölelt 30 hektáros erdőben ugyanis rossz idő beálltával, ahogy telnek a hónapok, a
a KRESZ betartásával kapcsolatban.” 20 kilométernyi úthálózatot alakítottak ki, tele motorkezelési tudás is megkopik. A Groupama
terepakadályokkal, hogy a kalandvágyóbbak Tanpálya munkatársai épp az ilyen esetek
De nem csak Palágyi István és a hozzá elkerülésére ajánlják az Aktív kurzust.
Fotó: Bernhardt Tamás Az igazi adrenalin-függők pedig ezt
követően akár versenykörülmények
www.due.hu között is megküzdhetnek a Hungaroring
vonalvezetése jelentette kihívással –
igaz, hasonlóan az autósokhoz, az F1-es
aszfaltcsík felújítása miatt ez utóbbi élményre
a tavasz végéig szintén várniuk kell.
A kapuit lassan két évtizede, 1998-ban megnyitó
Tanpálya mára Európa egyik legmodernebb
vezetéstechnikai szolgáltatásokat nyújtó
létesítménye lett. Nem véletlenül fordul meg
rajta évente 4-5000 ember is, köztük most
novemberben például olyan, a riói olimpiára
készülő sporthősök is, mint az olimpiai bajnok
kenus, Vajda Attila, a bronzérmes cselgáncsozó,
Csernoviczki Éva, vagy épp a feltörekvő fiatalok
közül a már Eb-t nyert öttusázó, Földházi
Zsófia és a vb-érmes vívó, Márton Anna.
A példa adott.
(KTI)
23