Page 22 - due_tallozo_interaktiv_2015_december
P. 22

220 felett  A rovat a Hungaroring együttműködésével készült.                                            1986 - 2015

                                                                                                        FORMULA 1
                                                                                                        MAGYAR
                                                                                                        NAGYDÍJ

Biztosított fejlődés

> Kettő vagy négy KeréKen? aszfalton vagy off-road pályán, a sárban dagonyázva? az

egyiK nem zárja Ki a másiKat – mindKettőre van lehetőség! a groupama tanpálya az új
tudásra vágyó friss jogosítványosoKtól Kezdve a biztonságosabb KözleKedést szem
előtt tartó érdeKlődőKön át az igazi adrenalin- és benzingőz-függő megszállottaKig
mindenKit vár a hungaroringen.

            „Nemcsak az autómániások járnak jól, ha  csúszós felülettel nem csak a téli vezetéskor      illetve egyéb vészhelyzetekre. Ezeknek

ellátogatnak a Groupama Tanpályára, amely            fellépő vészhelyzetek gyakorolhatók.               nem csak a hétköznapi közlekedés során,

bár főleg a vezetéstechnikai kurzusokra helyezi      A Groupama Tanpályán több különböző                hanem a versenypályán lebonyolított, nagy

a hangsúlyt, gondol a fiatalokra is. A diákokat      kurzussal és ennek megfelelően nehézségi           tempójú feladatoknál is hasznukat veszik.

és a friss jogosítványosokat kedvezményekkel         szinttel találkozhatnak az érdeklődők, kezdve      A Hungaroringen zajló gyakorlatok előtt a

várják” – írtuk korábban a Hungaroring szívében a Bemelegítő kurzustól egészen a Hungaroring            csoportot két kisebb, 5 fős csapatra bontják,

található vezetéstechnikai centrumról.               Prémium kategóriáig. Előbbi a legfontosabb         ezzel kompenzálva a versenypályán töltött

            Novemberi számunkban a MiniRinggel       biztonsági elemek elméleti bemutatójával           rövidebb időt – hiszen mindenki arra vágyik,

ismerkedtünk meg közelebbről, most a                 indul, majd főleg az információszerzésre           hogy az F1-es aszfaltcsíkon suhanhasson

kicsit idősebbeknek szóló programokba és             fókuszál: az instruktorok segítségével a vezető    autójával. A Hungaroring pályacsíkján öt

lehetőségekbe ássuk bele magunkat.                       a csúszós felületen nem csak                   különböző feladat vár a tanulni
  „Mindegy, hogy mekkora rutinja                     a téli vészhelyzetek gyakorolhatóak.               vágyókra, melyeket mind nagy
                                                                                                        sebességgel kell végrehajtani.
van valakinek a volán mögött,                                                                           Ilyen a 160 kilométer/óráról
bármikor kerülhet váratlan helyzetbe,

olyan szituációba, amellyel még                                                                         történő vészfékezés, a szlalomozás vagy

nem találkozott” – mesélte a DUE Tallózónak a        képet kap a gumik állapotáról, járművének          épp az íven történő célfékezés. A kihívásokat

Tanpálya küldetéséről az ügyvezető, Gazsi Júlia.     menetdinamikai alaptulajdonságairól.               mind egy-egy neves Formula- 1-es pálya után

            Ilyen szituáció lehet, amikor valaki     Ha valaki ennél többre vágyik, további öt          nevezték el, úgy mint Monza vagy épp Monte-

az autópályán kap durrdefektet, vagy                 kategóriából választhat, melynek csúcsát           Carlo, és a patinás aszfaltcsíkok egy-egy

épp egy szarvas ugrik az autója elé,                 a Hungaroring Prémium jelenti, igaz, ez a          meghatározó tulajdonságát viselik magukon.

esetleg egy még hétköznapibb példát                  versenypálya jelenlegi felújítása miatt csak 2016  A Groupama Tanpálya egyik instruktora hosszú

hozva, megcsúszik egy jégbordán.                     tavaszán folytatódik, hiszen jelenleg nem lehet    évek óta Palágyi István, aki számos tankönyvet

            A mogyoródi létesítmény mindezen         ráhajtani a Formula–1-es versenypálya aszfaltjára. írt már a biztonságos közlekedésről, saját maga

szituációk modellezésére lehetőséget biztosít        Itt a résztvevők a Tanpálya mind a négy            pedig, mint az ORFK Közlekedésrendészeti

a sofőrök számára a műgyantás burkolat és a          gyakorlófelületét használva 10 fős csoportokban    Főosztályának főtanácsosa több évtizeden át

vízfalak alkalmazásával, amelyek együttesen          hajtják végre a feladatokat. Ezek során a hallgatók próbálta aktívan is segíteni a tudatos sofőröket.

olyan tapadási körülményeket nyújtanak,              felkészülhetnek autójuk ívmeneti viselkedésére,    Szerinte az elmúlt 30-40 évben óriási előrelépés

mint a havas-nedves utak. Ugyanakkor a               kerülési manőverek során mutatott mozgásukra, történt a közlekedés biztonságosabbá tételében,

22 DUE Tallózó
   17   18   19   20   21   22   23   24   25   26   27