Page 22 - due_tallozo_interaktiv_2015_december
P. 22
220 felett A rovat a Hungaroring együttműködésével készült. 1986 - 2015
FORMULA 1
MAGYAR
NAGYDÍJ
Biztosított fejlődés
> Kettő vagy négy KeréKen? aszfalton vagy off-road pályán, a sárban dagonyázva? az
egyiK nem zárja Ki a másiKat – mindKettőre van lehetőség! a groupama tanpálya az új
tudásra vágyó friss jogosítványosoKtól Kezdve a biztonságosabb KözleKedést szem
előtt tartó érdeKlődőKön át az igazi adrenalin- és benzingőz-függő megszállottaKig
mindenKit vár a hungaroringen.
„Nemcsak az autómániások járnak jól, ha csúszós felülettel nem csak a téli vezetéskor illetve egyéb vészhelyzetekre. Ezeknek
ellátogatnak a Groupama Tanpályára, amely fellépő vészhelyzetek gyakorolhatók. nem csak a hétköznapi közlekedés során,
bár főleg a vezetéstechnikai kurzusokra helyezi A Groupama Tanpályán több különböző hanem a versenypályán lebonyolított, nagy
a hangsúlyt, gondol a fiatalokra is. A diákokat kurzussal és ennek megfelelően nehézségi tempójú feladatoknál is hasznukat veszik.
és a friss jogosítványosokat kedvezményekkel szinttel találkozhatnak az érdeklődők, kezdve A Hungaroringen zajló gyakorlatok előtt a
várják” – írtuk korábban a Hungaroring szívében a Bemelegítő kurzustól egészen a Hungaroring csoportot két kisebb, 5 fős csapatra bontják,
található vezetéstechnikai centrumról. Prémium kategóriáig. Előbbi a legfontosabb ezzel kompenzálva a versenypályán töltött
Novemberi számunkban a MiniRinggel biztonsági elemek elméleti bemutatójával rövidebb időt – hiszen mindenki arra vágyik,
ismerkedtünk meg közelebbről, most a indul, majd főleg az információszerzésre hogy az F1-es aszfaltcsíkon suhanhasson
kicsit idősebbeknek szóló programokba és fókuszál: az instruktorok segítségével a vezető autójával. A Hungaroring pályacsíkján öt
lehetőségekbe ássuk bele magunkat. a csúszós felületen nem csak különböző feladat vár a tanulni
„Mindegy, hogy mekkora rutinja a téli vészhelyzetek gyakorolhatóak. vágyókra, melyeket mind nagy
sebességgel kell végrehajtani.
van valakinek a volán mögött, Ilyen a 160 kilométer/óráról
bármikor kerülhet váratlan helyzetbe,
olyan szituációba, amellyel még történő vészfékezés, a szlalomozás vagy
nem találkozott” – mesélte a DUE Tallózónak a képet kap a gumik állapotáról, járművének épp az íven történő célfékezés. A kihívásokat
Tanpálya küldetéséről az ügyvezető, Gazsi Júlia. menetdinamikai alaptulajdonságairól. mind egy-egy neves Formula- 1-es pálya után
Ilyen szituáció lehet, amikor valaki Ha valaki ennél többre vágyik, további öt nevezték el, úgy mint Monza vagy épp Monte-
az autópályán kap durrdefektet, vagy kategóriából választhat, melynek csúcsát Carlo, és a patinás aszfaltcsíkok egy-egy
épp egy szarvas ugrik az autója elé, a Hungaroring Prémium jelenti, igaz, ez a meghatározó tulajdonságát viselik magukon.
esetleg egy még hétköznapibb példát versenypálya jelenlegi felújítása miatt csak 2016 A Groupama Tanpálya egyik instruktora hosszú
hozva, megcsúszik egy jégbordán. tavaszán folytatódik, hiszen jelenleg nem lehet évek óta Palágyi István, aki számos tankönyvet
A mogyoródi létesítmény mindezen ráhajtani a Formula–1-es versenypálya aszfaltjára. írt már a biztonságos közlekedésről, saját maga
szituációk modellezésére lehetőséget biztosít Itt a résztvevők a Tanpálya mind a négy pedig, mint az ORFK Közlekedésrendészeti
a sofőrök számára a műgyantás burkolat és a gyakorlófelületét használva 10 fős csoportokban Főosztályának főtanácsosa több évtizeden át
vízfalak alkalmazásával, amelyek együttesen hajtják végre a feladatokat. Ezek során a hallgatók próbálta aktívan is segíteni a tudatos sofőröket.
olyan tapadási körülményeket nyújtanak, felkészülhetnek autójuk ívmeneti viselkedésére, Szerinte az elmúlt 30-40 évben óriási előrelépés
mint a havas-nedves utak. Ugyanakkor a kerülési manőverek során mutatott mozgásukra, történt a közlekedés biztonságosabbá tételében,
22 DUE Tallózó