Page 23 - duetallozo_2022_november_interaktiv
P. 23
FOGYASSZ OKOSAN!
kötelezettsége legyen a gyártóknak. Ezzel is mosógépet, mosogatógépet, szárítógépet, Amikor megpróbáljuk felmérni a piacot vásárlás
segítik a termékciklus meghosszabbítását. hűtőszekrényt –, mert ezekhez a termékekhez előtt, nézzük meg a fogyasztói véleményeket,
szervizhálózat tartozik, a termékeket akár állapítsuk meg, hogy mi mennyire tartós. Egy
A szabályozáson túl a piacon mindig is voltak 10 évesen is hatékonyan tudják szervizelni. pulóver esetében például feltűréskor kitágul-e,
olyan gyártók, akiknek nem az állt érdekében, Ezeket a termékeket úgy reklámozzák, hogy és mosás után sem nyeri vissza eredeti formáját,
hogy egy év múlva egy ugyanolyat adjon el többszörös időnyi jótállást biztosítanak, és a vagy a használatnak megfelelően működik.
a felhasználónak. Ehelyett arra épített, hogy jótállási időn túl is biztosítanak szervizelést. Az adott ruha mosásnál nyúlik-e, nem veszti-e
amit megveszünk tőle, az 5-10, akár 20 év Persze utóbbi már elég drága, tehát egy el a színét, elég erős-e az anyag, tartósak-e a
múlva is használatban lesz. Vannak ilyen osztrák háztartásnak is mélyen a zsebébe kell varrások. A szempontok nagy része persze
népszerű játékgyártók, vagy akár elektronikai nyúlnia, de mindezek ellenére a többség nem függ az árkategóriától is. Általánosságban
termék-gyártók is, amelyek generációkon új terméket vesz. Magyarországon is van olyan törekedni kell olyan ruhák vásárlására,
átívelően használható terméket gyártanak. bojlergyártó, amely azzal hirdeti magát, hogy amelyek minimum a két év kellékszavatossági
Tehát mind szabályozás terén, mind a cégeknél a külföldi importtermékekkel szemben minden időt kibírják, de ez mindenféle termékre
– elsősorban a prémium szegmensben – alkatrész pótolható, cserélhető, javítható. igaz. Legyen szempont, hogy minél tovább
jelen van a fenntarthatósági gondolkodás. tudjuk használni! Ez az elmúlt 5-10 évben
Ausztriában például kifejezetten azzal a céllal Amennyiben ruhavásárlóként szeretnénk nagyon sokat változott, és egyre többen
vásárolnak háztartási cikkeket akár többszörös fenntarthatóan gondolkodni, ugyanazt kell szeretnének tartósabb termékeket venni.
áron, mint amennyibe átlagosan kerül – tennünk, mint bármely másik termék eseténben. (Hegyi Vivien, Horváth Ádám)
A mellékletet az Innovációs és Technológiai Minisztérium támogatja
a „Fogyasztói érdekek képviseletét ellátó egyesületek támogatása” program keretében
23