Page 4 - untitled
P. 4
ZOOM
$ YLOÃJ HJ\ GDUDEMD QDJ\RQ NØ]HOU×O
Mit tegyünk, ha ismét
online oktatás lenne?
AZ ELMÚLT MÁSFÉL ÉV MINDENKI SZÁMÁRA NEHÉZ VOLT. MEGVISELTEK
0,1.(7 $ .25/£72=£62. %(6=½.¾/7(. $ 7£56$6 .$3&62/$7$,1.
9$/$0,17 $ 7£92.7$7£6 $ +«7.¸=1$3-$,1. 5«6=( /(77 0267 3(',*
$ /(*5266=$%% (6(7%(1 (/.«3=(/+(7· +2*< ¼-5$ 1(.,)8781.
ENNEK A KÖRNEK A DELTA VARIÁNS MIATT.
Készüljünk fel arra a remélhetőleg be nem
következő esetre, hogy a következő tanév
során valamikor ismételten átállunk online
vagy hibrid oktatásra. Fel kell tennünk a
kérdést: miben tudnánk változtatni/fejlődni,
hogy könnyebé tegyük a mindennapjainkat?
LEGYÜNK MEGÉRTŐBBEK,
SEGÍTŐKÉSZEBBEK
A MÁSIKKAL!
Nem csupán nekünk, diákoknak okoztak
nehézségeket a digitális tanórák, hanem
az oktatóinknak és a szüleinknek is. Nekik időre álljunk fel a gép elől. Ezáltal tanácsért. Léteznek segélykérő vonalak
hirtelen kellett megismerkedni a különböző jobban fogunk tudni koncentrálni, és is, ahol mentálhigiénés szakemberek
platformokkal és alkalmazkodni hozzájuk. könnyebben fog menni a tanulás. próbálnak az adott helyzetben segítségére
Emiatt legyünk velük türelmesebbek, mert az lenni annak, aki hozzájuk fordul.
átállás nekik nehezebben megy, mint nekünk, TARTSUK EGYMÁSSAL
digitális bennszülötteknek. Ha kell, üljünk le A KAPCSOLATOT! SEGÍTSÜK SORSTÁRSAINKAT!
velük, és magyarázzuk el nekik, hogy melyik A kapcsolattartás ez időszak alatt Egyik legfontosabb tanulság, amit
alkalmazás mire való, hogyan kell használni. létfontoságú. A bezártságot kicsit levonhattunk, hogy nem minden iskola
ellensúlyozza, ha az online térben keressük és háztartás tudott egyformán átállni
NAPI RUTIN: VÉGEZZÜNK egymást. Tanulói csoportokat is létre lehet digitálisra. A szülőknek a munkát össze kellett
RENDSZERES TESTI ÉS hozni, ahol meg lehet beszélni egy-egy egyeztetni a digitális órarenddel, sokan
SZELLEMI MOZGÁST! beadandót. Ez is egy módja tud lenni, hogy kevésbé tudnak segíteni gyermeküknek
Sajnos az elmúlt két tanévben rá voltunk tartsuk a kapcsolatot a barátainkkal. a tanulásban. Így sok helyen lemaradást
kényszerítve, hogy a gépeink előtt töltsük okozott a távoktatás, és a már meglévő
az időnk nagy részét. Emiatt sokunknál NE FÉLJ SEGÍTSÉGET KÉRNI! intézmények közötti különbségek is
jelentkeztek egészségügyi gondok, Sokakat a bezártság, illetve a nehezített jobban kiélezőtek. Sok olyan weboldal,
mint a hát- és nyaki fájdalom vagy a életkörülmények még megviseltebbé applikáció van, ahol a gyakorlóanyagok
szemromlás. Ezeket meg lehet előzni, ha tettek. Depresszió, szorongás vagy egyéb ingyen elérhetővé váltak, nemcsak játékos
testileg és lelkileg is frissek maradunk. tanulási nehézség segítségére a Pedagógiai tananyagfeldolgozásra, hanem magyarázatra
Szakszolgálatok elérhetőek, az ott dolgozó is (pl: Matek Oázis, OkosDoboz).
Alakítsunk ki egy rendszert, amiben pszichológusok és gyógypedagógus
megtervezzük a napjainkat, és időről szakemberekhez lehet fordulni segítségért, (Németh Máté)
4