Page 6 - untitled
P. 6
PRESS OF
Válogatás az ország legjobb diáklapjaiból
„ÉN MIÉRT NEM VAGYOK TEHETSÉGES?!
ÉS EGYÉB HAZUGSÁGOK
*(1(5£&,µ1. (*<,. 1$*< (/·1<( $ 5(1*(7(* /(+(7·6«* $0, (/·77¾1. £//
$= «/(7%(1 (%%(1 0,1'(1.«33(1 35,25,7£67 «/9(=+(7¾1. $= ,'·6(%%
.2526=7£/<2.+2= .«3(67 0(57 $= · ),$7$/.258.%$1 &6$. $ .,9«7(/(6(1
6=(5(1&6«6(. ,1'8/+$77$. (/ $=21 $= ¼721 $ 1$*<9,/£*%$ $0(/<,.(1 6=(5(77(.
92/1$ '( 0, $ 7((1'· $0,.25 $ 6=£=$', *<(5(. 7(/-(6(1 (/9(6=,. «6 9$/µ6£**$/
)8/'2.2/ (%%(1 $ f/(+(7·6«*µ&(£1%$1v «6 1(0 7$/£/ 9,66=$ ¸10$*£+2= x
0£5 +$ (*<£/7$/£1 78'-$ 0, $= $= t¸10$*$t"
| Doman Flóra, Szent Imre
| Katolikus Általános Iskola és Gimnázium, Szécsény
| Az év diákújságírója, középiskola, 1. helyezett (2020)
Minden nap, kivétel nélkül szembesülök a kritika és a dicséret egységes adagolása
ezekkel a mondatokkal a saját osztályomban: formálja, az egészségtelent viszont az, amikor
„Nekem miért nem megy olyan jól a matek, csak a rosszat vagy csak a jót képesek
mint…?” „Én hülye vagyok!” „Nekem ez úgy megláttatni velünk mások, vagy pedig az,
se menne, minek kezdjem el?” „Bárcsak én amikor szinte semmiféle – se jó, se rossz
is tudnék úgy énekelni, mint…!” „Én miért visszhangja nincsen a tetteinknek. Talán
nem vagyok semmiben sem jó?” A gimnázium ez, a csend a legpusztítóbb mind közül. A
tizenegyedik osztályáról beszélünk. Egy olyan gyerek pedig életkori sajátosságánál fogva
osztályról, aminek már nem sok ideje maradt sokkal jobban szomjazza a róla alkotott
az iskola és a gyerekkor biztonságot nyújtó véleményeket, mint bárki más. Kell neki
falain belül. És a mai napig a többség szájából egy támpont, hogy vajon jól cselekszik-e,
ilyen, vagy hasonló mondatok hangzanak avagy sem. A tőle idősebbektől, felnőttektől,
fel, de nem csak az én osztályomban, hanem szülőktől várja el mindezt, mert bennük bízik.
ország-világszerte. Ezekből a mondatokból a Az én személyes kedvencem az, amikor
kétségbeesés, a féltékenység, a tanácstalanság bizonyos felnőttek és idősebbek szó
és az összezavarodottság cseng olyan tisztán, szerint a szemünkre hányják, hogy nekünk
hogy csak az nem veszi észre, aki nem akarja mennyivel jobb dolgunk van, mint nekik volt
– és szép számban vannak ilyen emberek. az ő idejükben, és hogy a mai gyerekeknek
nem lehet gondjuk a jövőjükkel, mert azok
De mégis mi vezethet el idáig egy szinte lehetnek, akik csak akarnak. Ez részben
alig élt, tizenéves fiatalt (gyereket)? Mik igaz. Ugyanis, már csak a saját édesanyám
azok a tényezők, amik ezt az ürességet korosztályának példáját említve, nekik
és negatív önképet alkotják bennünk? A nemigen volt választási lehetőségük. Jobb
válasz a környezetünkben rejlik. Az ember a esetben elvégezték az iskolát, egy-két
visszajelzésekből építkezik vagy roncsolódik, szerencsés még a középiskolát is, aztán irány
életkortól függetlenül. Egészséges öntudatot a munkaerőpiac. Nem volt kérdés, mert nem is
6