Page 3 - due_tallozo_interaktiv_2020_marcius
P. 3
HELLO BROTHER
Biciklizés
vagy
halálfutam?
Nemrég hallottam egy rádióműsorban, suhan el mellettem egy kerékpáros a
hogy Magyarország élen jár Európában a járdán. Ilyenkor mindig felmerül a kérdés
kerékpárutak építésében, ha összevetjük a bennem, mint alkalmi biciklis, hogy hol
kilométereket a lakossággal. Ez kellemesen lehetne akadálymentesen tekerni, ahol
hangzatos kijelentés, de míg a holland nem vagyunk veszélyeztetve és másokat
közlekedési kultúrában egy bicikliút sem veszélyeztetünk, ha nincs bicikliút.
sokszor egy sávnyi autóúttal felér, és
a kihasználtsága is jóval magasabb A KRESZ-ben kismillió szabály vonatkozik
ezeknek az utaknak, addig nálunk a arra, hogy mit értünk biztonságos közlekedés
bringások gyakran az életükért küzdve alatt, mégis sokszor úgy tűnik, ha kerékpárra
pattanunk, mintha elfeledkeznénk ezekről.
A KRESZ szabályait a bringásoknak
is be kell tartani, a saját biztonságuk
érdekében, és a többi közlekedőében.
Épp ezért két kerékre szállva mindig
elfog némi szorongás. Most is a jó idő
beköszöntével előkaptam a garázsból
a cangámat. Szerencsére kisvárosból
származom, így pontosan tudom, melyek
azok a kihalt utcák, utak a környéken, ahol
nem kell attól félnem, hogy letolnak az útról.
Pesten például nem mernék biciklire ülni
azokon a helyeken, ahol nincs bicikliút.
Rosszul vagyok a látványtól, mikor a körúton
szlalomoznak egy szál farmerben és pólóban
a bringások, én erre képtelen lennék. Úgy
gondolom a környezetért, a kibocsátás
egyensúlyoznak a vékony sávban, ami Tudni kell, hogy kinek van elsőbbsége, meg csökkentéséért is fontos lenne, hogy többen
elválasztja őket a forgalmas autóutaktól. is kell adni, és figyelni, hogy mi megkapjuk-e? tekerjünk az iskolába, a munkahelyünkre,
Körülnézni, látni és látszani, na meg hallani! de ez addig nem lesz megvalósítható, míg
Itt a tavasz, itt a bicikli szezon, és A közlekedésben a hallás is életet menthet. nem épül jobban ki a kerékpárúthálózat, a
közlekedjen bárhogy is az ember, nagyfokú Végül pedig az irányjelzés az, amit nem bringások nem közlekednek szabályosabban
figyelemre van szüksége. Autósként nagy lehet eleget gyakorolni. Mielőtt a biciklit és figyelmesebben, és nem érzik az olyan
koncentrációt igényel, hogy a semmiből választjuk közlekedésre, üssünk fel egy egyszerű emberek, mint én, biztonságba
felbukkanó két keréken száguldókat KRESZ-könyvet, vagy nyissunk meg egy magukat miközben közlekednek.
észrevegyük, ahogy gyalogosként is néha weboldalt, és pörgessük át a legfontosabb
halálfélelem fog el, mikor a semmiből táblákat és közlekedési szabályokat! (Szalai Bogi)
IMPRESSZUM • DUE Tallózó – Válogatás az ország diáklapjaiból
A DUE Médiahálózat és a DUE Médiaügynökség havilapja • 2020. március, XXII. évfolyam, 3. szám • Lapmenedzser: Zala Orsolya • Főszerkesztő: Berei Dániel •
Főszerkesztő-helyettes: Szalai Boglárka • Rovatvezetők: Szalai Boglárka (Press of), Szalai Boglárka (Kultúra), Vadász Viola (Vlog-túra) • Márciusi szerzőink: Bogdán
Noémi, Bodor Julcsi, Glacz Norbert, Lami Krisztofer, Panulin Boglárka, Pap Rebeka, Szalai Boglárka, Vadász Viola, Velek Domonkos, Vörös Rebeka • Kiadja a DUE
Produceri Iroda Kft. és a Diák- és Ifjúsági Újságírók Országos Egyesülete • Levelezési cím: 1583 Budapest, Pf. 14. • Telefon/fax: +36 1 222 8213 • Hirdetésfelvétel: DUE
Médiaügynökség, 1148 Budapest, Örs vezér tere 11. • Tel.: +36 1 220 5844 • E-mail: due@due.hu • Honlap: www.due.hu • A DUE Tallózó olvasható az interneten is:
www.duetallozo.hu
Nyomdai előkészítés: ArtCentrum • Nyomda: Pauker Nyomda • Nyilvántartási szám: 3.4.1/891/1999 • ISSN 1585-5201 • Megjelenik évente nyolcszor. • A lapot a
DUE Médiaügynökség terjeszti ingyenesen a DUE Rádió Országos Iskolarádió Hálózatának 350 iskolájában, és további 500 oktatási intézményben. • A DUE Mé-
A tehetséges diákújságírókat és a DUE Tallózót a Nemzeti Tehetség Program, diahálózathoz a diáklapot beküldő szerkesztőségek automatikusan hozzájárulnak az utánközléshez, a cikkek rövidítéséhez, stilizálásához. • Az iskolaújságokból
az Emberi Erőforrások Minisztériuma, és az Emberi Erőforrás Támogatáskezelő támogatja. átvett publikációk tartalmáért a DUE Tallózó nem vállal felelősséget.
3