Page 9 - due_tallozo_interaktiv_2019_december.pdf
P. 9
PRESS OF
nézzünk körül a lakásunkban, és vegyük észre,
nagyon sok olyan dolgot tartunk otthon, amit
nem használunk, felesleges és anno, mikor
megvettük, jó érzéssel töltött el, hogy van.
Nem csak a mennyiséget lehet megfelelő
eszközként használni a hirdetések esetén,
hanem a minőséget is. Külön tudományág
frappáns reklámot készíteni. Az első
manipulatív terméknépszerűsítést az
USA-ban készítette egy pszichológusokból és
társadalomtudósokból szerveződött csapat
valamikor az 1950-60-as évek fordulóján. Az
emberi motivációkat kutatva arra próbáltak
rájönni, hogy miért is veszünk házat, piros
autót, miért szivarozunk, fogyasztunk
alkoholt, de legfőképpen, hogy mit lehet tenni
azért, hogy továbbra is ezt tegyük. Ebben az
esetben tudatosan próbálták a hétköznapi
embert fogyasztásra ösztönözni úgy, hogy ő
még csak észre se vegye. Az előző évszázad
óta ez a mesterség, ami eladhatóvá teszi a
termékeket, nagyon sokat fejődött. Manapság
is pszichológusok és társadalomtudósok
vesznek részt a kreatív csapatok reklámkészítő
munkálataiban, akik a leginkább ismerik
az egyének és a csoportok működését,
pszichéjét, a meggyőzés technikáit.
Ilyenkor jövünk rá arra, hogy beférkőztek és
máig beférkőznek a tudatunkba a televiziónkon,
a számítógépünkön, az újságunkon és egyéb
eszközeinken keresztül. Manapság egy ember
vagy egy család életét meg lehet keseríteni
ezekkel a dolgokkal. A luxuscikkek és a
felesleges eszközök hozzáférhetősége nagyon
egyszerű. Bemegyünk egy bevásárlóközpontba
és elkölthetjük a havi, sőt simán az évi
keresetünket is egy óra alatt. Percekig tart
megvenni egy telefont és egy számítógépet.
Az sem könnyít a helyzetünkön, hogy
mézesmadzagként lebegnek a szemünk előtt a
reklámok, hogy vásárolj, költsd a pénzed! Így
mikor az emberek megkapják a fizetésüket,
először a hipermarketekbe rohanhatnak és A vásárlásösztönző reklámok eszközei olyan dallamokat, szlogeneket vagy rímeket
feleslegesnél feleslegesebb dogokat vehetnek, lehetnek még a következők: találnak ki, amiket nem tudunk kiverni a
és mikor a számlák befizetéséről vagy extra, Félelemkeltés: bacilusok vannak mindenhol, fejünkből, mert szerintem mindenki dúdolta
szükséges kiadásokról lenne szó, már nincs neked is szükséged van ezekre a már valamelyik reklám zenéjét. Ha nem
keret. Ezek után jönnek a hitelek, de ez már egy gyógyszerekre. Hiánykeltés: amíg a készlet vigyázunk, a rengeteg mézesmadzag közül
más téma. Erről van egy nagyon jó film, mely tart. Ráció segítségével, hitelesnek tűnő olyanokra fogunk ráharapni, amiknek nincs
a média által befolyásolt emberek értelmetlen adatokkal – 96%-a jónak találta. Híres emberek értelmük. Remélem, ezen sorok olvasása után
költekezéséről szól. Tudom mindenkinek felsorakoztatásával, ilyenkor pl.: egy kedves többen elgondolkodnak, mielőtt egy reklám
ajánlani, a címe Elpusztíthatatlanok (They Live). színész/színésznő adja el a terméket. Az hatására valamit vesznek, hogy szükségem
Egy régebbi film az 1988-as évekből, de az feljebb emberi önzőségünkre alapozva, „mert Ön van-e rá valóban, vagy csak a szemem
említett problémákat fejti ki mai modernitással. megérdemli”. Talán a kedvencem, amikor kívánja, főleg így a karácsonyi akciók előtt.
9