Page 20 - 2Due_tallozo_2019_03
P. 20
NAGY DIÁK PÉNZÜGYES TESZT
A magyar diákok
pénzügyi kultúrájának
fejlesztése a cél
,'«1 (/6· $/.$/200$/ ,1'¯7-$ (/ $ '8( 0«',$+£/µ=$7 $ 1$*< ',£.
3«1=¾*<(6 7(6=7(7 $ 3«1=¾*<0,1,6=7«5,80 «6 $ 3«1=,5£1<7½
$/$3¯79£1< 7£02*$7£6£9$/ $= ,=*$/0$6 1<(5(0«1<(..(/
.(&6(*7(7· 0£5&,86 -«1 67$572/µ -£7«. .$3&6£1 0(5«1<,
=68=6$11£7 $ 3«1=,5£1<7½ $/$3¯79£1< 2.7$7£6, ,*$=*$7µ-£7
$ 0$*<$5 ',£.2. 3«1=¾*<(,5·/ «6 3«1=¾*<, .8/7¼5£-£5µ/
0¼/75µ/ «6 -(/(15·/ ,6 .«5'(=7¾.
A GAZDASÁGI VÁLSÁG NEMSOKÁRA VÉLHETŐEN
NEHÉZ ÉVEIBEN KEZDTE EL TÖBB EZER DIÁK FOGJA
MŰKÖDÉSÉT A PÉNZIRÁNYTŰ KITÖLTENI IZGALMAS
ALAPÍTVÁNY, AZÓTA A PÉNZÜGYI TESZTÜNKET.
MUTATÓK GYÖKERESEN MIT GONDOL, MENNYIRE
MEGVÁLTOZTAK. ÖN MIT TART TUDATOSAK PÉNZÜGYILEG
A LEGNAGYOBB SIKERNEK? A DIÁKOK MANAPSÁG?
Amikor az Alapítványt 2008-ban életre A diákok sokfélék, mivel a szülők is azok. ismerős lesz a diákok számára. A pénzügyi
hívta a Diákhitel Központ, a Magyar Sokan kapnak megfelelő mintákat otthonról, gyakorlatok másik részével pedig lehet,
Bankszövetség és a Magyar Nemzeti Bank, de sajnos nem mindenki. Mi éppen ezért hogy most találkoznak majd először, például
éppen kibontakozóban volt a pénzügyi tartjuk fontosnak, hogy a diákok az iskolában, a készpénzkímélő vásárlások esetében
válság és hamar nyilvánvalóvá vált, hogy baj kortársak közt is foglalkozzanak a témával, az egyre népszerűbb mobilapplikáció
van az átlag magyar pénzügyi ismereteivel, szakértők segítségével. Fel szeretnénk hívni segítségével történő fizetéssel. Célunk,
tájékozottságával, tudatosságával is. Egy arra a figyelmet, hogy pénz terén nem a hogy a kíváncsiság, az érdeklődés és az
olyan felnőtt generáció hozta még ekkor a „költs azonnal” szemlélet az ideális. Ehelyett ismeretterjesztés keverékéből kialakuljon
pénzügyi döntéseket, akik nem ismerték hosszútávú gondolkodásra, mérlegelésre, egy többletgondolkodás a diákok körében
megfelelően a piacgazdaság működését, információgyűjtésre neveljük a fiatalokat. a témáról, ezzel pedig máris fejlődhetnek.
pénzügyeit. A mai fiatal generáció számára Jelenleg azt látjuk, hogy a kiadványainkat,
már történelem, hogy a szülők, nagyszülők minden iskolába eljuttatott tankönyveinket A DIÁKOK FEJLESZTÉSÉN
generációja a rendszerváltás előtt nem egyre többen forgatják, szívesen használják TÚL ÖN SZERINT MÉG
voltak felkészítve pénzügyi döntések honlapunkon elérhető pénzügyi játékainkat MITŐL NÉPSZERŰEK
meghozatalára, pl. nem kerültek befektetési is. Bízunk benne, hogy a Nagy Diák A NAGY DIÁK TESZTEK?
lehetőségek, hitelfelvétel közelébe. Mi ezen Pénzügyes Teszt is közkedveltté válik. Egyrészt a diákok versenyszituációba
változtatni szerettünk volna. A legnagyobb kerülnek, kihívást éreznek. Másrészt a
eredményünknek azt tartom, hogy elmúlt 5 ÖN SZERINT HOGYAN TUDJA vonzó nyeremény csábítása is adott, e kettő
évben a Magyar Nemzeti Bank segítségével FEJLESZTENI A GYEREKEKET pedig ráirányítja a figyelmet – legalább
két korszerű, gyermekközpontú, életközeli EGY ILYEN PROGRAM? egy-két hónapra – az adott témára, jelen
példákkal rendelkező tankönyvünk született. Az általunk készített kb. 500 kérdésben a esetben a pénzügyi tudatosságra. A DUE
Szakmai berkekben is elismerték, hogy napjainkban az általános műveltség szintjén korábbi tesztjei során a témák bekerültek a
végre egy olyan mű született, amely a gyakran emlegetett gazdasági témákból közgondolkodásba, egyre többet beszéltek
család, a gyerekek szintjére tudja lebontani és a diákok pénzügyi életének lehetséges róla, menővé vált kitölteni a kérdőíveket
közérthetően, akár a diákok nyelvén gyakorlati tapasztalataiból válogattunk, és közösen izgulni a nyereményekért,
a bonyolultnak tűnő pénzügyeket. tehát a szituációk egy része vélhetően díjakért. Talán ez a siker titka.
20