Page 22 - due_tallozo_interaktiv_2019_januar-februar
P. 22
,,
KRESZTEZODÉS
$ URYDWRW D] 25). 2UV]ÃJRV %DOHVHWPHJHO×]ËVL %L]RWWVÃJ WÃPRJDWMD
Utasként is lehetsz hõs
Tippek és tanácsok a szakértõtõl
AZ ELMÚLT 20 ÉV SORÁN FELÉRE
CSÖKKENT A KÖZLEKEDÉSI BALESETEK
HALÁLOS ÁLDOZATAINAK SZÁMA, AZONBAN
AZ ELMÚLT ÉVI ADATOK ALAPJÁN MÉG MINDIG
600 FELETT VAN A TRAGÉDIÁK SZÁMA. MIT TEHETÜNK
A BIZTONSÁGUNKÉRT ÉS HOGYAN SEGÍT EBBEN
$= 25). 256=£*26 %$/(6(70(*(/·=«6, %,=2776£*"
%(5=$, =62/7 5 $/(=5('(6 $= 25). 2%% )·7,7.£5$
MESÉLT A DUE TALLÓZÓNAK ARRÓL, HOGY LEHETÜNK
0«* (/·9,*<£=$726$%%$.
közelében, autópálya esetében pedig mindig
a szalagkorláton kívül tartózkodjanak. Még
nappali látási viszonyok között is vegyenek
fel láthatósági mellényt. Ha éjszaka történik a
baleset, legyenek még óvatosabbak, hiszen a
mögöttük haladók számára ők csak az utolsó
másodpercben érzékelhetők. A vészvillogót
„Ahhoz, hogy teljes biztonságban érezhessük minden esetben kapcsolják be, de ezen kívül nagyon hasznosak tudnak lenni, ezért
magunkat a közútjainkon, minden is érdemes figyelmeztetni a többi autóst az bátorítunk mindenkit, hogy vegyen részt
közlekedésben résztvevő – legyen az gyalogos, akadályra: egy mobiltelefon vakujával, vagy hasonlókon. Sok esetben azzal a szituációval
sofőr, utas stb. – együttműködése szükséges. nappal például kézjelek, integetés segítségével. találkozunk, hogy a többi közlekedő azért
E nélkül a közlekedésbiztonsági helyzet nem Ezzel egy baleseti láncolat előzhető meg. nem segít egy bajbajutott társukon, mert
fog javulni. Sok esetben a sofőrök jogilag nem akar, hanem azért, mert nem mer, nem
felelősségre vonhatóak, mert a baleset az Berzai Zsolt r. alezredes szerint fontos, hogy biztos a dolgában – mondta Berzai Zsolt.
ő figyelmetlenségükből történt – átlépték a akkor is cselekedjünk, ha tömegközlekedési
megengedett sebességet, vagy telefonjukra eszköz használata közben vagyunk részesei AZ ORSZÁGOS
koncentráltak” – magyarázta Berzai Zsolt. „A balesetnek. Ha bekövetkezik a baj, és egy adott BALESETMEGELŐZÉSI
sofőr utasai azonban mindezt látják, érzékelik. utas nem sérül meg, elsődleges, hogy segítséget BIZOTTSÁG 2019-BEN
Nagyon sok esetben az utasok részéről nyújtson másoknak. Először tájékoztatni Az ORFK-OBB főtitkára arról is mesélt,
már egy figyelmeztetés is segíthet a baleset kell a sofőrt a kialakult helyzetről, személyi hogy a szervezet számtalan programmal
elkerülésében. Ha az utas leendő sofőrje ittasan sérülésekről, aki ezután vélhetően tájékoztatja igyekszik felhívni a figyelmet a biztonságos
készülne vezetni, valamilyen módon akkor a vállalat diszpécserét. A diszpécserirodából közlekedésre az új év beköszöntével is.
is meg kell akadályozni, hogy elinduljon az fogják értesíteni a mentőket, illetve a „Óvodáktól gimnáziumig különböző
autóval, ha nincs más, aki vezessen helyette.” rendőröket. Természetesen a helyszínről is korcsoportokban számtalan
értesíthető a 112-es segélyhívószám: a baleset közlekedésbiztonsági vetélkedőt, versenyt
HA MÉGIS MEGTÖRTÉNT A BAJ körülményeiről, helyszínéről, a sérülések hirdetünk meg. 3-14 éveseknek. Márciustól
Adódik a kérdés, hogy mit tehetünk, ha a mértékéről és a segítségre szorulók számáról hirdetik meg a megyei balesetmegelőzési
baleset mégis bekövetkezett. Ha az autóban mindenképp tájékoztatást kell adnunk. bizottságok a közlekedésbiztonsági
anyagi kár keletkezik, és az utat nem tudják Utasok számára az elsősegély-tanfolyamokon rajzpályázatot, melynek döntőjére májusban
tovább folytatni, a gépjárműben utazók elsajátítható tudás és módszerek ilyen kerül majd sor. Ennek központi témája a
semmiképpen se maradjanak a roncs esetekben, a mentők előtti segítségnyújtásnál mobiltelefonhasználat lesz, hiszen az utóbbi
22