Page 25 - untitled
P. 25
VERSENYTÁRSAK
kellemetlen meglepetések érjenek. Ha itt
elhallgat valamit egy utazásszervező vagy
-közvetítő, abban az esetben gyakorlatilag nem
beszélünk, és a helyi kormányhivatal fog a valóságot közvetíti és kínálja. Ha hamisan
eljárni. Ha viszont országos hatáskörű, vagy tájékoztat, mert túl magas lenne az ár, vagy
több megyét lefedő a tájékoztatás – ilyen az nem lenne túl kedvező, akkor az bizony
interneten is könnyen megvalósulhat –, akkor jogsértés lehet, ezekből sok ügy volt már.
a Versenyhivatal intézkedik majd az ügyben. Tipikus jogsértésfajta, hogy úgy reklámoz
Utóbbinál lehet külön bejelentést és panaszt olcsó árat az utazási iroda, hogy feltünteti a
kedvező árat és mellette ott áll áthúzva egy
tenni. A hivatal életében ezek gyakori ügyek,
régi, eredeti ár. Utóbb, ha kiderül, hogy ezt az
ezért az érdeklődőknek érdemes felkeresni
áthúzott, magasabb árat soha nem alkalmazta,
a GVH honlapját is. Egyrészt tanulságos
az bizony szintén jogsértő, mert egy csalfa,
jogesetekről lehet olvasni, másrészt
a figyelmet, hogy a személyes adatunk sajtóközleményeket és magukat a döntéseket valótlan megtakarítás képet közvetíti felénk.
kincs, értéke van, tehát óvatosan kell is megtaláljuk az oldalon. Az intézménynek Az üzletekben lévő ár (ha van ilyen eset),
vele bánnunk és gazdálkodnunk.” létezik néhány nagyon jó prospektusa is, ugyanezen érv alapján támadható.” A szakértő
A versenyjogász beszélt nekünk arról is, melyek témaspecifikusan összegyűjtik, hozzáteszi még, hogy az ár mellett az is
hogy mit tehet, hova fordulhat az a fogyasztó, mire kell figyelni az óvatos utazónak. Így probléma szokott lenni, hogy megtévesztők a
aki azt tapasztalja, hogy megtévesztés ezek a tájékoztatási felületek a csomagban fotók. „Photoshopping-világban élünk. Raknak
áldozatává vált. „Alapvetően a nagyobb fel képeket az internetre a szállodákról,
jellegű megtévesztéses ügyekkel a Gazdasági kínált utazásokkal is külön foglalkoznak.” különösen a medencéről és bizony van,
Versenyhivatal (GVH) foglalkozik. Általában Tóth Tihamér szerint a legfontosabb, amit hogy kiderül, hogy egy 2x3 méteres
a hatáskör-megosztás az említett GVH, – mint minden terméknél, itt is – figyelnünk bébimedence az, amiért pénzt adtunk ki.
illetve a kormányablakok között történik, kell, az ár. „Nagyon kell ügyelnünk, hogy De nem csak az ár, hanem bármilyen fontos
mert ők látják el a fogyasztóvédelmi mit tartalmaz és mit nem. Főleg akkor, termékjellemző megtévesztő kínálata miatt
feladatokat. Ez sokszor attól függ, hogy ha csomagban vásárolunk utazást, meg is joga van a fogyasztónak panaszt tenni.
éppen hova pattan a pingpong labda: nem kell néznünk, hogy a személyszállítás, Ha például Washingtonba szervezek egy
elhanyagolható, hogy azt a tájékoztatást, szállás, fakultatív programok, étkezés és utat és kiderül, hogy a szállásom mégsem
ami megtévesztésre volt alkalmas, hol, idegenvezetés, amikért fizetünk, benne a város központjában van – mint ahogy
milyen körülmények között tették közzé. Ha vannak-e az árban. Legyünk körültekintőek a felvétel azt sugallta –, hanem egy óra
„csak” helyi jellegű, például egy városban akkor, amikor ezeket olvassuk! Járjunk utána, az út odáig, és valójában nem is látszik a
reklámoz egy kisebb utazási iroda, abban kérdezzünk rá többször is, hogy mi van Capitolium, ami a képeken egész közel van a
az esetben fogyasztóvédelmi feladatkörről bent az árban és mi nincs, nehogy később szállodához, az ugyancsak megtévesztés.”
25